FANDOM

Cmt1rg8
Willow Martagon zdobyła trzecie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca Październik 2016!
Willow Martagon
Uczeń Monster High
Willow Basic art
Wiek 15 lat
Zabójczy Styl Ubrania nie muszą być ze sztucznych materiałów, żeby były szykowne. Noszę tylko i wyłącznie te z tworzyw biodegradowalnych a na bluzkach nigdy nie brakuje haseł zachęcających do życia w zgodzie z naturą.
Dziwaczna wada Mam ogromną słabość do wianków z naturalnych kwiatów. Są kolorowe i tak pięknie pachną, ale zawsze mam potem wyrzuty sumienia, że skrzywdziłam Matkę Naturę zabierając jej te dobro.
Zwierzę Pszczoła o imieniu Bubble. Pomaga mi dbać o rozwój tutejszych roślin.
Ulubione zajęcie Uwielbiam tworzyć i przebywać w ogrodach w stylu Dalekiego Wschodu a jest jeszcze lepiej, kiedy mogę tam pomedytować.
Najbardziej irytująca rzecz Stały przymus używania papieru w szkole. Rety! Mamy XXI wiek! Czy nie możemy zamiast tego pisać na komputerach?
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Szalona nauka i laboratorium biologiczne. Próbuję wyciągnąć z nich jak najwięcej aby w przyszłości móc opracować nowe materiały biodegradowalne, czyste źródła energii i superskuteczne nawozy.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Warsztaty stolarskie i biologia. Wiem, że to drugie wydaje się dziwne, ale całą wiedzę teoretyczną o roślinach mam od dawna w małym palcu.
Ulubiony kolor Chyba nie jestem w stanie wybrać jednego... byle nie były to odcienie szarości.
Ulubione jedzenie Deszczówka. Jest niezwykle orzeźwiająca.
Przyjaciele Venus McFlytrap oraz Paulette Colourie
Dolldiaryicon Szkoda mi prądu i papieru na rozwodzenie się nad przeszłością.
Przebaczać, to znaczy kochać i rozumieć

— - w debiucie

Willow Martagon - Córka roślinnego potwora. Jest uczennicą z wymiany pochodzenia mongolskiego. Jako jedyna z rodziny uczęszczała do szkół dla potworów. Z powodu utraty członka rodziny w niedawnym czasie ojciec polecił jej zapisać się na wymianę uczniowską, aby nie podzieliła podobnego losu. Tym sposobem z małej Mongolii przeniosła się do potężnych i zanieczyszczonych Stanów Zjednoczonych. Choć tęskni za dawnymi widokami wie, że tato zrobił to, żeby ją chronić i jest mu za to wdzięczna.

Osobowość

Jak większość potworów pochodzących z dziewiczych terenów Willow jest mocno zaangażowana w ochronę środowiska i pragnie rozpowszechnić wśród upiorów modę na ubrania z tworzyw biodegradowalnych. Jest przeciwniczką śmiecenia i używania papieru. W celu zjednoczenia się z Matką Naturą, przywiązuje się do drzew, które mają zostać ścięte. Mimo że na pierwszy rzut oka wydaje się wybuchowa to tak naprawdę jest spokojną duszą, która uwielbia medytować w ogrodach, nasłuchiwać śpiewu ptaków i pleść wianki. Z tego ostatniego nie jest szczególnie dumna. Wstydzi się tego, że mówiąc innym jak ważne jest dbanie o środowisko sama je trochę niszczy przez co wychodzi na hipokrytkę. Próbowała zastąpić je produktami, które nie podlegają recyklingowi, ale stwierdziła, że nie posiadają tego samego uroku co naturalne. Łatwo zachwyca się krajobrazami naturalnymi jak i tymi stworzonymi przez potwory. Pod względem fizycznym jest dość krucha, ale jej wola jest niezwykle silna, dzięki czemu będąc w bardzo ciężkich sytuacjach nigdy się nie poddaje. Zapłakaną można ją zobaczyć tylko w przypadku katastrof naturalnych. Jest przyjacielska dla każdego potwora, który rozumie potrzebę troszczenia się o przyrodę. Natomiast jeśli zajdziesz jej za skórę to w sumie poza spontanicznymi kłótniami nic się nie wydarzy. Nie jest mściwa - wychodzi z założenia, że lepiej jest uświadamiać i nagradzać niż ganić, chociaż czasem nie potrafi powstrzymać się od uszczypliwych komentarzy; zwłaszcza kiedy przyłapie kogoś "na gorącym uczynku". Zazwyczaj jednak swój gniew okazuje w opanowany sposób - na widok nielubianej osoby przyjmuje zażenowaną minę i po prostu ją omija.

Wygląd

Willow ma fioletowe włosy z błękitnymi pasemkami oraz nieco skośne, ciemnoróżowe oczy. Jej skóra ma żółto-beżowy kolor. Całe jej ciało (nie licząc głowy) porastają łodygi, z których wychodzą małe listki, pączki i kwiaty lilii. Największy z nich znajduje się przy prawej dłoni dziewczyny.

Relacje

Rodzina

Willow pochodzi z rodziny nomadów. Jej matka zmarła rok temu z powodu ogromnych mrozów i braku wody. Ma ojca i dwóch starszych braci, którzy zajmują się rzemieślnictwem i hodowlą reniferów.

Przyjaciele

Przyjaźni się z Paulette, którą poznała w jednym z ogrodów japońskich. Roślinna potworka medytując kątem oka dostrzegła duszkę lecącą tam i z powrotem w poszukiwaniu inspiracji. Zawołała ją, aby usiadła koło niej i przez chwilę w spokoju pozwoliła przeniknąć się otaczającym pięknem. Po chwili skupienia Paulette doznała olśnienia i od razu zabrała się do dzieła. Jej inspiracją stała się sama Willow, którą w tej pozie skojarzyła z Buddą. Roślinka, choć w małym szoku pozwoliła na sportretowanie. Wracając do szkoły rozmawiały ze sobą przez całą drogę o wszystkim i niczym. Od tego dnia spędzają ze sobą tyle czasu ile tylko mogą.

Znajomi

Willow zna większość uczniów Straszyceum. Szczególnie dobrze zna Fiorellę di Seal, którą stara się wspierać w trudnych momentach. Zaznajomiła się bliżej również z Ally i Blair, które popierają jej działania na rzecz ochrony przyrody. Jej znajomą jest też Sakura Naegi.

Wrogowie

Wrogiem dziewczyny jest Electria Lightning, której ma za złe zużywanie elektryczności i nadmierną produkcję dwutlenku węgla podczas jej występów.

Miłość

Na tą chwilę jeszcze nikomu nie udało się skraść jej serca i nic nie zapowiada zmiany.

Zwierzak

Zwierzakiem dziewczyny jest pszczoła o imieniu Bubble, którą ma odkąd przybyła do USA. Razem ze swoją panią dba o rozwój tutejszych ogrodów.

Zdolności

  • Fitokineza - Willow ma możliwość wytwarzania roślin oraz kontrolowania ich za pomocą ruchów rąk bądź myśli.
  • Pyłki perswazji - Willow wytwarza specjalne pyłki za pomocą których może kontrolować umysły innych potworów i zmuszać ich do pewnych zachowań. Najczęściej związane są one z ochroną środowiska.
  • Komunikacja z roślinami - Willow będąc roślinnym potworem potrafi rozmawiać z roślinami oraz wyczuwać ich "nastrój" czy potrzeby.

zainteresowania

  • Botanika: Willow jest utalentowaną ogrodniczką i posiada dużą wiedzę na temat roślin doniczkowych a także tych porastających stepy i tajgę.
    • Zielarstwo - Jej wiedza przydaje się również do tworzenia naturalnych ziołowych mikstur.
  • Ogrodnictwo - Willow uwielbia tworzyć, zajmować się i przebywać w ogródkach wszelkiego typu, choć jej ulubionymi są te nawiązujące do Dalekiego Wschodu. Może wtedy miło spędzić czas sam na sam z przyrodą.
  • Florystyka - Mimo jej wstydu odnośnie jej słabości do kwiatów Willow jest naprawdę dobra w projektowaniu wianków i bukietów.

Biografia skrócona

Willow urodziła się w porze wiosennej w namiocie rozstawionym przez jej rodzinę. Była najmłodszą członkinią rodziny Martagon oraz pierwszą córką. Rodzice, choć mieli małe obawy dziękowali niebiosom, że przyszła na świat w tak sprzyjającej porze. Klimat Mongolii nie należy do przyjemnych, więc najmłodsza istota musiała być strzeżona jak oko w głowie. Mimo że na brak wody, jedzenia czy ubrań nie narzekała życie ją nie rozpieszczało; musieli wędrować w coraz to nowe miejsca, żeby znaleźć zasoby i wykarmić renifery. Jej nauka polegała na szyciu, rąbaniu drewna, pasaniu stada oraz szukaniu pożywienia. Nader wszystko uwielbiała oglądanie malowniczych widoków, które roztaczały się z górskich szczytów i obcowanie z przyrodą. Styl życia nomadów dał jej do zrozumienia jak ważna jest czystość i równowaga ekosystemu. Matka Natura karmi, odziewa i dostarcza wiele radości. Kiedy miała 7 lat jej rodzice zadecydowali, że powinna nauczyć się czegoś więcej niż tylko sztuki przetrwania i korzystając, że w niezbyt dalekiej odległości znajdowała się szkoła zapisali do niej swoją pociechę. Zmusiło ich to do pozostania w jednym miejscu dłużej niż zwykle, jednak przez dostatek zasobów dobrze to znosili. Widząc jak Willow dobrze sobie radzi zaproponowali jej cel - uświadomić jak najwięcej potworów jakim dobro jest przyroda i przymus walki o to, żeby taka pozostała. Mając na uwadze jak rozwija się współczesny świat dziewczyna z chęcią na to przystała. Wszystko zmierzało w dobrym kierunku aż do niezwykle mroźnej zimy. 14-letniej Will zostały 3 lata edukacji, lecz sytuacja rodziny była fatalna: zdechło większość reniferów, kończyły się zapasy wody i pożywienia dla zwierząt. Z bólem serca zadecydowali, że córka musi przerwać naukę. Wędrowali przez wiele tygodni w poszukiwaniu dóbr, ale złe warunki pogodowe zmuszały ich do częstych postojów. Ledwo wiązali koniec z końcem, jednak nic nie zwiastowało tragedii, która nadeszła pod koniec zimy. Do wiosny zostało tylko parę dni, lecz matce Willow nie było dane jej doczekać. Z powodu mrozów i niewystarczającej ilości wody zmarła. Rodzina mocno to przeżyła, jednak w największej rozpaczy był ojciec. Zaczęły dręczyć go obawy, że jego córkę może spotkać podobny los. Wraz z jesienią zaczął się nowy rok szkolny w liceum. Wracając któregoś dnia do swojej małej osady Willow oświadczyła, że rozpoczęto tam zapisy na wymianę uczniowską. Na wieść o tym głowa rodziny od razu kazała jej się zapisać. Córka roślinnego potwora spełniła jego wolę. Wybór padł na Straszyceum w Salem. Zarówno przygotowania do podróży jak i zobaczenie po raz pierwszy lotniska oraz lot samolotem do USA na długo pozostaną w pamięci Willow. Wiedziała czym kierował się jej tato, ale sama też postawiła sobie wyzwanie - postanowiła uświadomić tamtejsze potwory, które całe (nie)życie otoczone były przez wszechobecny dobrobyt jak ważna jest troska o środowisko.

Niezapomniane cytaty

Korona Ci z głowy nie spadnie, jeśli podejdziesz do tej puszki i wrzucisz ją odpowiedniego śmietnika.

—do Purrsephone, kiedy rzucając puszką nie trafiła do kosza

Ach. Jak tu przyjemnie. Szum strumyka, śpiew ptaków i... ona.

—kiedy w ogrodzie zauważyła [...]

I po co to? Kilka minut radości i tona dymu.

—o Electrii po występie

Po czym ją rozpoznać?

  • Po nietypowym kolorze skóry i oczu
  • Po kształcie oczu
  • Po fakturze ciała
  • Po kwiatach, które ją porastają

Drop Dead Diary

Ksywki: Will, Lilia
Ulubione powiedzonko: Potwory traktują tą planetę tak jakby gdzieś blisko istniała druga, na którą będą mogły uciec.
Najbardziej lubi: Jednać się z Matką Naturą na różne sposoby.
...a najmniej: Śmiecenie i uzależnienie społeczeństwa od papieru.
Zwierzak: Pszczoła Bubble.
Nie rusza się z domu bez: Wody w szklanej butelce oraz łopatki.
Ulubiony kolor: Byle nie odcienie szarości i czerni.
Sekrety jej pokoju: Ściany są porośnięte bluszczem a podłoga jest zrobiona z ziemi. Przez pokój przepływa mały strumyk, który zaczyna się od wodospadu umieszczonego na małym kawałku ściany.
Ciekawostka: Po śmierci matki zaczęła bać się zimy.

Ciekawostki

  • Postać zaadoptowana od PixieGiggler, która adoptowała ją od Amity.Gala.
  • Jej nazwisko pochodzi z łaciny i jest drugim członem w nazwie gatunkowej Lilia złotogłów, która występuje m.in.: w Mongolii.
  • Imię zwierzaka pochodzi z angielskiego i oznacza "bąbel".

Miejsce pochodzenia

MONGOLIA

Mongolia – państwo w środkowowschodniej Azji, bez dostępu do morza. Od północy graniczy z Rosją, a od wschodu, zachodu i południa z Chinami. Stolicą i największym miastem jest Ułan Bator, gdzie zamieszkuje ok. 47% populacji całego kraju. Mongolia jest republiką parlamentarną. Klimat Mongolii, w związku z położeniem w głębi kontynentu, jest surowy, zaliczany do klimatu umiarkowanego o typie kontynentalnym. Lato jest tutaj bardzo gorące (temperatury powyżej +30 °C), natomiast zima bardzo mroźna (poniżej –30 °C). Opady atmosferyczne występują tutaj niezwykle rzadko (około 300 mm rocznie), większość opadów rocznych przypada na dwa miesiące (od połowy czerwca do połowy sierpnia) czego wynikiem jest nie wiosenna, lecz letnia wegetacja. Zima jest z małą pokrywą śnieżną albo prawie bez pokrywy śnieżnej. Tylko największe rzeki nie zamarzają do dna. Czasem zimą może przyjść ocieplenie, pokrywa śnieżna po roztopieniu staje się lodem przy powrocie zimna, co powoduje tzw. dzud, kiedy bydło ginie bo zeszłoroczna trawa staje się niedostępna.

Klasyczny potwór

Potwór roślinny

Potwór roślinny - Grupa stworzeń z gatunku roślin o specyficznych wyglądzie i zachowaniach.

Jest to temat dosyć rozległy.Jednym z pierwszych, znanych, roślinnych potworów były "Triffids". Były to wysokie, mięsożerne rośliny w książce Johna Wyndhama Działały instynktownie, niebyły mądre i nie posiadały układu nerwowego.Innym przykładem jest Audrey II z filmu "Sklepik z horrorami". Seymour wyhodował roślinę, zwaną Audrey II, która żywi się ludzką krwią. Później okazuje się, że roślina pochodzi z kosmosu i przybywa na Ziemię, aby ją podbić.

Galeria

Od innych

Meta Timeline

  • 9 wrzesień 2016: PixieGiggler adoptuje "znaki towarowe" Violet od Amity.Gala.
  • 12 wrzesień 2016: PixieGiggler po otrzymaniu pozwolenia za radą Amity.Gala zmienia imię Violet na Willow.
  • 12 wrzesień 2016: PixieGiggler nadaje Willow nazwisko Martagon.
  • 13 wrzesień 2016: Profil Willow Martagon zostaje opublikowany.
  • 26 październik 2016: Willow zdobywa trzecie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca.
  • 7 grudzień 2016 - PixieGiggler przekazuje "prawa" do postaci Rochi mouscedes.