FANDOM

Vamda Cryblood
Uczeń Monster High
(kiedyś zrobię nowy art)

Wampir

Wiek 538. To cię nie dziwi. Jestem nieśmiertelna.
Zabójczy Styl Mam potencjał do łączenia tradycyjnego wampirzego stroju czyli peleryna z modą XXI wieku... ciągle jednak pozostaję przy gorsetach, choć tych mniej widocznych!
Dziwaczna wada Gdy jadę do rodzinnej Transylwanii, bardzo się zmieniam, niemal nie do poznania. Arogancja znika, włączają się dobre maniery, a ja już nie czuję się niczyim autorytetem. Zaraz, zaraz, nikt by tego nie uznał za wadę...
Zwierzę Hoduję nietoperze wampiry. Nie mają imion.
Ulubione zajęcie Chodzenie na bankiety i eleganckie imprezy.
Najbardziej irytująca rzecz Dzisiejsi ludzie! Jacy oni niezdyscyplinowani!
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Cóż, chodzę do szkoły już 15 raz... ale mogę powiedzieć, że to lekcje tańca.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Matematyka. Mimo że jestem że jestem z niej mistrzem, potrzebuję tylko wiedzieć czy nie będę głodna gdy wypiję dwa kieliszki krwi.
Ulubiony kolor Purpurowy
Ulubione jedzenie Krew, czasami czerwone wino.
Przyjaciele Louise von Sangbior
Dolldiaryicon Osobisty dziennik Vamdy Cryblood

Cytat1Louise, nie strasz biednych dzieciakówCytat2 – ironizuje do Louise. Mówiąc "dzieciaki" ma na myśli Kirę.

Vamda Cryblood jest "pełnometrażowym" wampirem, który pije krew. Vamda lubi się promować, jest wyniosła i arogancka. Przyjaźni się z Edmundem von Sangbior jego siostrą, Louise von Sangbior. Co dziwne, gdy wypije za dużo krwi lub wina wyskakują jej na głowie fioletowe pasemka, których Vamda nienawidzi i próbuje dobrać do nich odpowiednie kolory.

TINuhhi
Vamda Cryblood zdobyła egzekwo drugie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca września 2013!

Osobowość

Vamda Cryblood jest arogancką, ale dobrze wychowaną wampirzycą. Wśród przyjaciół dająca się znieść, ale wyniosła. Kocha tradycję i tradycyjne stroje. W kwestii zabijania ludzi jest bezlitosna, ale jeśli chodzi o poszerzanie grona wampirów jest zdecydowanie na nie. Nie może znieść myśli, że jakiś durny człowiek może być od niej lepszy. Uwielbia wnętrza w stylu barokowym, najbardziej nie cierpi okresu oświecenia, ludzie przejmowali się tylko nauką, czasem nawet nie jedli. No i jaką krew miała wypić? Pachnącą ksiażkąmi?

Arogancja

To cecha, którą da się naprawdę szybko w niej zauważyć. Wykorzystuje ją często, a nawet prawie zawsze. Oszczędza jej tylko Louise i (czasami...) Edmundowi, a nawet Kitty. Vamda tak się tym panoszy, że czasami nawet nie można wytrzymać. Dzięki tej arogancji jest autorytetem (mocno znienawidzonym) młodszych wampirów. Wywyższa się od każdego z tych młodych.

Dobre maniery

Mimo cech powyższych Vamda stara się zachować dobre maniery. Wychowanie dużo świadczy o wampirze i ona o tym wie, mimo to w Monster High jakoś nie chce się jej ich stosować. Używa ich tylko i wyłącznie w Transylwanii, gdzie zawsze zmienia się nie do poznania.

Tradycyjność

Nieskromność

(czasami) Miła

Wygląd

Vamda ma długie, czarne włosy, w któych z biegiem czasu pojawiły się fioletowe pasemka (skutek przedawkowania zbyt wytrawnego wina). Ma także fioletowe oczy, które, gdy widzi krew, robią się czerwone. Ma bladą skórę, której nie da się opalić nawet po 30 godzinach w solarce. ndk

Klasyczny potwór

Wampir

Wampir

Wampir – fantastyczna istota, żywiąca się ludzką krwią, prawie nieśmiertelna, o ludzkiej postaci i charakterystycznych wydłużonych kłach. Wampirom przypisywane są liczne zdolności paranormalne, m.in. regeneracja, hipnoza, wyczulony słuch, niezwykła prędkość.Według słowiańskich wierzeń, wampir (zwany także wąpierz, upiór, upir, martwiec, wiesczy, wupi, wuki – od prasłowiańskiego *ǫpirь, scs. ǫpyrь/ѫпырь) powstawał z niepogrzebanych (niespalonych) zwłok, stąd jego silne związki z własną rodziną – jej dręczenie, jeśli nie dopełniła obowiązku wobec zmarłego, oraz stosunki mężczyzn-wampirów (zmarłych daleko od domu, zaginionych i powracających) z własnymi żonami. Wiara w wampiry musiała nasilić się po przyjęciu chrześcijaństwa i zarzuceniu ciałopalenia. Znaczne jej upowszechnienie oraz znajomość sposobów ich zwalczania sugeruje, że słowiański wampir musiał mieć swój odpowiednik w innych kulturach.

Miejsce pochodzenia

200px-Transylwania3
Siedmiogród lub Transylwania
(rum. Transilvania lub Ardeal, węg. Erdély, niem. Siebenbürgen) – kraina historyczna położona na Wyżynie Siedmiogrodzkiej w centralnej Rumunii. Główne miasta Siedmiogrodu to Braszów, Kluż-Napoka, Sybin i Târgu Mureș. Zamieszkany jest przez ludność narodowościowo mieszaną, większość stanowią Rumuni, ale zamieszkują ten teren także bardzo liczne mniejszości narodowe, przede wszystkim węgierska, saska (niemiecka), szeklerska i cygańska.

Relacje

Rodzina

Jej tata to Vlad Palownik, a matka jest nieznana, wiadomo tylko że miała blond włosy i to ona zamieniła Vamdę w wampira, oraz to, że pochodziła z Walii. Ale obydwoje nie żyją.

Daleką, daleką rodziną Vamdy jest para francuskich arystokratów - "Edek" (wkróce na Wiki) i Louise von Sangbior

Przyjaciele

Vamda nie ma przyjaciół w MH. Wyjątkiem jest Kitty OneMeow, której wcześniej nie lubiła, teraz jednak uznała, że razem wiele mogą zdziałać.

Przyjaźni się z "Edkiem" i Louisą von Sangbior. Z Louisą łączy ją coś szczególnego, obydwie są do siebie podobne, a Vamda stara się być lepsza niż Lou, ale też pozwala Louisie być lepsza od siebie. To jedyna osoba, któa ja rozumie. Co do Edmunda, to taki jej obiekt kpin, ale obchodzi się z nim delikatnie, i nawet kiedyś (gdy nie wiedziała, że Edmund to jej rodzina) się w nim podkochiwała.

Osobiście poznała Elżbietę Batory-von Sangbior, królową klanu wampirów, która do dziś sprawuje władzę.

Już dawno "zapomniała" jak przyjaźniła się z Vanille, która się za nią wciąż uganiała. Vanille wydawało się, że zna Vamdę całkowicie, ale nie jest tak i nie było. Vamda nie zwracała uwagi na Van i wciąż ją pomiatała. Była to jej stała towarzyszka, mimo to teraz Vamda ją  ciągle pamięta, ale nie chce o niej myśleć. Ma jej zwyczajnie dość, ze względu na jej nieśmiałość i cichość.

Kiedyś nawet próbowała zaprzyjaźnić się z Gorią Fangtell, ale Goria się jej... przestraszyła.

Wrogowie

Vamda w całym długim życiu narobiła sobie tylu wrogów, że nie warto pisać. Po dniu 25 kwietnia czuje odrazę do Kiry, Izabelli oraz Melanii. Szczególnym jej wrogiem jest Melania właśnie, Vamda szczerze jej nienawidzi.

Nie cierpi także Draculaury, Clawdeen, Frankie i Cleo, które w jej pierwszy dzień w szkole potraktowała (Vamda) dość niemiło.

Ogólnie, to lubi wilkołaki, kotołaki i inne wampiry, ale nie cierpi lalusiowatych dziewczynek (jak Clawdeen, Draculaura).

Denerwuje ją Borise Calpanugio, jej irytujący adorator.

Miłość

Vamda szuka kogoś godnego jej miłości. Narazie jednak nikim się nie zainteresowała.

Niestety ma głupkowatego i natrętnego adoratora imieniem Borise. Vamda ma ochotę się nim zabawić, a potem sprzątnąć go z powierzchni ziemi.

Zwierzę

Vamda ma hodowlę nietoperzy wampirów. Codziennie, w nocy wysyła je na polowanie, by przyniosły jej jakiegoś smacznego ludzika. Nietoperz to dość standardowy towarzysz wampira, ale posiadanie zwierząt mniej związanych z jej osobowością źle na nią wpływa.

Biografia

Vamda pewnej księżycowej nocy, na zamku gdzieś w Transylwanii właśnie się urodziła. Początkowo jej imieniem miało być Vanda, ale oczywiście jej ojciec, który chciał, by wampirzyca kojarzona była właśnie z wampirami, nazwał ją Vamda. Nie wiadomo, skąd się wzięło jej nazwisko "Cryblood". Najprawdopodobniej przyjęła jej sama. Gdy ojciec zmarł Vamda została rozpieszczana przez pokojówki i opiekunki, oraz "wiecznie zajętą" matkę. W jej 17 urodziny matka zmieniła ją w wampira. Wampirzyca nie pamięta już jej imienia, wie tylko że pochodziła z Walii. Dotąd pamięta tylko to i jej długie, blond włosy. Po obudzeniu się Vamda zostawiła rodzinny zamek i wyruszyła na podbój świata. Wyjątkowo pamięta 3 czerwca 1756, dokładniej w Paryżu, tam zostawiła swój krwawy ślad, i właśnie wtedy odkryła, że gdy pije krew bądź wino jej oczy zmieniają kolor, a we włosach pojawiają się z nikąd fioletowe pasemka. Vamda próbuje farbować włosy, ale nic to nie daje. Obecnie z przymusu chodzi do Monster High, jest na diecie niewinowej (albo raczej na odwyku) i jak na nią, to ma się dobrze, ale jest bardziej agresywna niż zwykle, cały czas wszystkim grozi krwawą jatką.

Wystąpienia

  • Wampiry i wilkołaki -  w odcinku tym gra dość ważną, a nawet główną rolę, poza tym debiutuje. Próbuje pogonić Clawdeen i Draculaurę, wykorzystując pod koniec odcinka do tego Toralei, ale i tak niewiele jej wychodzi.
  • Vamda vs. Mela - książka-historia Vamdy. Jest także książka Mela vs. Vamda, czyli książka-historia Melanii Czerniewicz, wroga Vamdy. Jej pamiętnik jest streszczeniem książki.

Cytaty

  1. Cytat1Mel możesz cieszyć się, że nie widziałaś mojej krwawej jatki z roku 1756 ;o cały Paryż we krwi... Wyskoczyły mi wtedy ze trzy, jak nie dwa pasemka ;___;Cytat2 - do Melanii Czerniewicz
  2. Cytat1Eeee... Mogłabyś poczekać? Pójdę po ochronne rękawice z grubej skóry albo po tą małpiatkę Draculaurę zanim cię dotknę, nie chcę się nabawić wściekliznyCytat2- do Clawdeen w odcinku "Wampiry i wilkołaki".
  3. Cytat1Oj, lecę po jakąś sprzątaczkę czy coś, bo krew jest na podłodze.Cytat2 - do Kitty OneMeow. W tym czasie Vamda bierze Lalę za kark i każe jej ścierać podłogę (językiem).
  4. Cytat1Jak to co? Ubaw, sprzątaczka i krew. Cytat2 - do Głowenii Krewnickiej, gdy się pyta, co robią z Kitty
  5. Cytat1...Cytat2- ...

Sekrety jej domu

Jej dom to pełnometrażowy barokowy zamek. Pełno w nim różnych komnat i pokoi, wszystkie bogato zdobione.

Pokój Vamdy

Wysoka, pozłacana komnata o rzeźbionych ścianach i suficie. Utrzymywany jest w kolorach złota i bieli mimo że Vamda woli fiolet.

  • Łóżko -- największa chluba Vamdy. Sięga prawie do sufitu a wchodzi się do niego po pozłacanych schodkach. To najbardziej miękkie łóżko w mieście, ma najwięcej jaśków w całym pałacu.
  • Toaletka -- dosyć skromna ale bez złoceń się nie obędzie. Gigantyczne lustro w srebrnej oprawie, toaletka ma 4 szuflady wypełnione kosmetykami po brzegi. Stoi obok niej stołek z mięciutką złotą poduszką. Na toaletce stoją Nieśmiertelne Kwiaty.
  • Szafa -- wielka, zdobiona, biała szafa. To najmniejsza szafa Vamdy w pałacu, bo ma jeszcze garderobę. W szafie zawsze jest bałagan. Cała w złocie i płaskorzeźbach.
  • Stół -- stół ze złotym lustrem pośrodku, drewniany, na nim nie ma zbyt wiele zdobień, ani płaskorzeźb. Obok niego stoi krzesło, które ma piękne, zdobione, złocone oparcie, i mięciutkie siedzenie.
  • Kolekcja malutkich filiżanek i kieliszków -- ndk.

Kuchnia

Pokój gościnny

Przykładowa sypialnia

Salon

Łazienka

Meta timeline

  • 22 stycznia 2013: Ukazano prototyp Vamdy, potwierdzając samo istnienie wampirzycy

Osiągnięcia

Ciekawostki

  • Urodziła się rok przed śmiercią swojego ojca. Dokładniej, Wład Palownik zmarł w grudniu 1476, a ona urodziła się 6 grudnia 1475 (najbardziej prawdopodobna data jej urodzenia - możliwe jest też że urodziła się 7 lub 5 grudnia, ale oficjalnie tak przyjęto).
  • Podobnie jak jej przyjaciółka nienawidzi Sagi Zmierzch. No ale serio, co to w ogóle za wampiry, które się świecą w słońcu?
  • Po upływie wielu lat i po kilku oparzeniach słonecznych nauczyła się wychodzić na słońce tak, aby nie spłonąć.
  • Utrzymuje stereotyp wampira żądnego krwi. Żadna Draculaura jej nie podskoczy.
  • Vamda mówi, że Draculaura tak naprawdę nie ma ojca Draculi, tylko rozgłasza te plotki by Clawd zwrócił na nią uwagę.
  • Tak uwielbia la belle époque, że czasami kradnie wehikuł czasu i wraca do dziewiętnastego wieku.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki