FANDOM

Proste równanie: trampolina plus basen równa się ból pleców.

— Sophiea do Riley, która skarżyła się na ból pleców po wizycie na basenowej trampolinie

Sophiea Toula Ochiá
Uczeń Monster High
Sophiea new
Wiek 16 lat. Oczywiście Gorgony są nieśmiertelne.
Zabójczy Styl Geek Chic. Uwielbiam zakładać ubrania ze wzorami kratek, muszki, a moje okulary wspaniale dopełniają dzieła.
Dziwaczna wada Nie umiem się powstrzymać i komentuję wszystko. Co poradzę? Taka już jestem.
Zwierzę moim pupilkiem jest mała mysz domowa imieniem AlphaBetty, tak to jest nawiązanie do słowa "alfabet"
Ulubione zajęcie Kocham godzinami siedzieć w laboratorium i mieszać różne płyny i inne cuda... Pewnego dnia stworzę coś naprawdę wielkiego.
Najbardziej irytująca rzecz Kiedy ktoś wchodzi mi w słowo lub ośmiela się kwestionować moje informacje.
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Chemia i Fizyka, rzecz jasna.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Muzyka. Nie wiem dlaczego, ale mnie nudzi.
Ulubiony kolor Biały i czarny.
Ulubione jedzenie Sałatka Grecka i jabłka.
Przyjaciele Agnes Middle, Blair DeGhoul
Dolldiaryicon Pamiętnik Sophiei Ochii
Sophiea Ochiá - To gorgona z słonecznej, przepełnionej kulturą starożytną Grecji. Jest niezwykle inteligentną w porównaniu do jej rówieśników, szkolna geniuszka, która posiada szeroki zasób słownictwa, a jej pasją są nauki ścisłe, oraz tenis, lecz mało kto o tym wie. Ten sport pokochała dzięki bratu, jest z nim związana i traktuje go jak życiowe guru. Ma mnóstwo pomysłów i kocha odkrywać tajemnice. Wśród uczniów odgrywa zazwyczaj ważną rolę, często uchodząc za przywódcę grupy. Sophiea bowiem mocno zaznacza swą obecność w świecie. Jest gorgonką wesołą i pełną pogody ducha. Chętnie też niesie pomoc, ale tylko gdy ktoś ją o to poprosi.

Osobowość

Sophiea jest niezwykle inteligentną w porównaniu do jej rówieśników, zaradną, pracowitą i rozsądną upiorką. Do tego bardzo elokwentną i energiczną. Jest powszechnie uznawana za jedną z najbardziej ogarniętych, oraz inteligentnych uczennic w MH, co za tym idzie przyległa do niej łatka kujonki. Ma mnóstwo pomysłów i kocha odkrywać tajemnice. Wśród uczniów odgrywa zazwyczaj ważną rolę, często uchodząc za przywódcę grupy. Sophiea bowiem mocno zaznacza swą obecność w świecie. Jest gorgonką wesołą i pełną pogody ducha. Chętnie też niesie pomoc, ale tylko gdy ktoś ją o to poprosi. Dzięki swym cechom jest życzliwie traktowana przez otoczenie i cieszy się sympatią oraz szacunkiem wielu osób. Jest dziewczyną godną naśladowania i stawiania za wzór. Poza tym jest upiorką  intrygującą i bardzo pewną swego. Potrafi siać zamęt i niepokój wśród osób, za którymi nie przepada. Pracowitością przebija niejednego. Jest zarazem pełna zapału i flegmatyczna – z łatwością odnajdzie się w każdej sytuacji. Potrafi rozwiązywać szybko i skutecznie problemy, do tego odznacza się przedsiębiorczością i zaradnością. Lubi nieść innym pomoc, doradzać, opiekować się słabszymi i potrzebującymi, ale przede wszystkim pracować z ludźmi. Zdarzają się osoby, które nie rozumieją jej podejścia do (nie)życia. Sophiea wyróżnia się z tłumu zarówno emocjonalną dojrzałością jak i sposobem ubioru.

Wygląd

Sophiea to wysoka upiorka o pokrytej łuskami jasno beżowej skórze. Broda dziewczyny jest mocno zarysowana. Oczy Sophiei mają kolor zielony, a czasem zmieniają się na błękitny, upiorka posiada brązową monobrew, jednak widać ją dopiero po bliższym podejściu do jej osoby. Dziewczyna w swoich śliwkowych (farbowanych) włosach posiada gniazdko dość żwawych żmijek koloru kremowego. Dziewczyna zawsze ma na twarzy swoje czarne okulary- kujonki, upiorka nosi także biały aparat ortodontyczny z przyczepionymi małymi gwiazdkami.

Relacje

Rodzina

Sophiea jest córką Gorgony. Posiada starszego brata, który jest znanym graczem tenisowym. Sophiea traktuje go jak życiowego guru, a ona sama jest jego oczkiem w głowie.

Zwierzak

Zwierzęcą przyjaciółką Sophiei jest mała, orzechowa mysz domowa, którą upiorka nazwała AlphaBetty. Dziewczyna swoją pupilkę znalazła pod krzesłem po zwycięsko zakończonym konkursie literowania słów, stąd jej imię, jest ono nawiązaniem do ostatniego przeliterowanego przez gorgonę słowa w konkursie "alfabet"

Relacje z innymi uczniami

Z Temperance Bon

Temperance poznała Cassiopeę i Sophieę podczas uczestnictwa na dodatkowych zajęciach z szalonej nauki. Dziewczyny zostały połączone w jedną grupę, która miała przygotować model anatomiczny dowolnego potwora. Wybrany został wilkołak. Podczas pracy odkryły one, że dzielą ze sobą te same pasje. Mając ogromną wiedzę z zakresu biologii, udało im się skończyć projekt, który został nagrodzony oceną celującą.

Z Blair DeGhoul

Są dobrymi przyjaciółkami, często razem widywanymi.

Z Agnes Middle

Mają dobre relacje, ale są rzadko razem widywane

Miłość

Sophiea uważa, że na miłość zawsze przyjdzie pora. Nie martwi się życiem miłosnym i nie zakochuje się w pierwszej spotkanej osobie.

Wystąpienia

Ciekawostki

  • Ochiá w przetłumaczeniu z greckiego oznacza "Żmija".
  • Imię dziewczyny to hybryda imion "Sophie" i "Sophia". Samo słowo "Sofia" po łacińsku oznacza "Mądrość".
  • Sophiea nosi okulary, by nie zamieniać potworów w kamienie. Dziewczyna twierdzi, że nawet gdyby nie miała takiej zdolności i tak by je nosiła, ponieważ wygląda na bardziej inteligentną i poważną.
  • Posiada w swoim pokoju mini laboratorium chemiczne. Gorgona marzy, by pewnego dnia w dalekiej przyszłości dokonać ważnego odkrycia, które pomoże potworom na całym świecie.
  • Jej IQ jest wyższe niż jej matki i brata razem wziętych.
  • Nosi aparat na zęby.
  • Tęczówki dziewczyny zmieniają kolor w zależności od pory dnia, rano do południa są zielone, a po południu błękitne.
  • Pomysł na postać adoptowany od Listka.

Drop Dead Diary

  • Moja Buu-Nikalna cecha: Przyswajam! Ciąglę chcę wiedzieć więcej i więcej. Uważam, że wiedza jest bardzo ważna i przydatna może nie teraz, ale kiedyś na pewno tak.
  • Ksywka: Żmijka
  • W szkole najbardziej lubi: Chemię
  • ...A najmniej: Muzykę
  • Zwierzak: Mysz domowa o imieniu AlphaBetty.
  • Nie rusza się bez: Okularów kujonek.
  • Sekrety jej pokoju: Czy wiedziałeś, że Sophiea ma w pokoju prawdziwe laboratorium?

 Zdolności 

  • Zamiana wzrokiem w kamień - Sophiea posiada tzw. "Wzrok Gorgon", dzięki któremu może zmienić każdą żywą istotę w kamień.
  • Nieśmiertelność - Sophiea będąc Gorgoną jest nieśmiertelna.

Zainteresowania

  • Chemia, fizyka i nauki ścisłe - Od najmłodszych lat Sophiea przejawiała zamiłowanie do nauk ścisłych oraz wykazuje wielki talent w tej dziedzinie.
  • Szachy - Sophiea uwielbia ten sport. Ciągle prosiła brata, by z nią zagrał choćby jedną rundę (oczywiście biedny Gorgon zawsze przegrywał). Dziewczyna głosi, że szachy pomagają jej w myśleniu przestrzennym i układaniu strategi życiowych. W MH jest przewodniczącą kółka miłośników szachów.
  • Gra w tenisa - Brat świetnie wyszkolił swoją siostrę w tej dziedzinie (po cichu ma nadzieję, że Sophiea rzuci chemię i pójdzie w jego ślady) Gorgonka traktuje tenis jedynie jako hobby na wakacje.

Niezapomniane cytaty

No dajesz, bardzo chętnie znajdę czas na prostowanie nieprawdziwych pogłosek.

— W debiucie

Zluzuj struny głosowe, od czego mam neurony i istotę szarą.

— - do Symphony Space

Do prostych potworów, trzeba prostym językiem, kochanie.

— - do Larisse Rare

Żeby wygrywać, trzeba mieć łeb na karku nie kartofel.

— - w debiucie

Klasyczny potwór

Gorgona – w mitologii greckiej groźne siostry o przerażającym wyglądzie.Przedstawiane jako postaci skrzydlate, ze szponami, ostrymi kłami i włosami w postaci jadowitych węży.

Gorgona

Początkowo była tylko jedna gorgona, później pojawiły się trzy – Steno, Euriale i Meduza. Ich rodzicami byli Forkos i Keto.

Najbardziej znaną z gorgon jest Meduza, której spojrzenie zamieniało w kamień. Ponoć najpierw była piękna dziewczyną, w której zakochał się Posejdon i uwiódł w świątyni Ateny, za co obrażona bogini zmieniła ją w potwora. Meduza zginęła zabita przez Perseusza, a jej głowę Atena umieściła na egidzie.

Miejsce pochodzenia

Grecja – kraj położony w południowo-wschodniej części Europy, na południowym krańcu Półwyspu Bałkańskiego. Graniczy z czterema państwami, Albanią, Republiką Macedonii i Bułgarią od północy,

Grecja

oraz Turcją od wschodu. Ma dostęp do czterech mórz: Egejskiego i Kreteńskiego od wschodu, Jońskiego od zachodu oraz Śródziemnego od południa. Grecja ma dziesiątą pod względem długości linię brzegową na świecie, o długości 14880 km. Poza częścią kontynentalną, w skład Grecji wchodzi około 2500 wysp, w tym 165 zamieszkałych. Najważniejsze to Kreta, Dodekanez, Cyklady, i Wyspy Jońskie. Najwyższym szczytem jest wysoki na 2917 m n.p.m. Olimp.

Galeria

 w różnych strojach

Galeria od innych

Meta timeline

  • Kwiecień 2016- Rochi mouscedes adoptuje pomysł na postać.
  • Maj 2016-Ujawniono profil i imię oraz nazwisko gorgonki.
  • Maj 2016- "Wnioski" Rochi mouscedes o zastrzeżenie znaków dla Sophiea Ochiá
  • Maj 2016-Pojawia się strona i Bio Sophiei