FANDOM

ZF9CfMY
Ori Gami zdobyła pierwsze miejsce w głosowaniu na postać miesiąca Kwiecień 2017!

Nie, wymawia się "Ori Gami", nie "Origami", osobno, rozumiesz? Proszę, nie przekręcaj mego imienia... jakoś mnie to... hm... niepokoi?

— Ori w debiucie

Ori Mari Gami
Uczeń Monster High
Ori ID 3
Wiek 1266 dni, z każdym o jeden więcej.
Zabójczy Styl Kocham prostokąty i kwadraty. Wspaniale łączę geometrię z sztuką, jaką jest stylizacja własnego ubioru.
Dziwaczna wada Moje ciało zrobione jest z papieru. Łatwo mnie zranić w sensie fizycznym i psychicznym.
Zwierzę Papierowy żuraw Ikebana.
Ulubione zajęcie Może zabrzmi to dziwnie, ale... uwielbiam się uczyć. Zwłaszcza geometrii.
Najbardziej irytująca rzecz Nie znoszę... wręcz nienawidzę wody i farb! Ogólnie wszystkiego, co mogłoby mnie wybrudzić.
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Matematyka oczywiście. Ze szczególnym uwzględnieniem geometrii.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny W-F. Z naciskiem na basen.
Ulubiony kolor Biały i Lawendowy.
Ulubione jedzenie Nie zastanawiałam się, ponieważ nie potrzebuję jedzenia do (nie)życia.
Przyjaciele San-Hee Yumeha, Sakura Naegi
Dolldiaryicon Pamiętnik Ori Gami

Ori Gami - Członkini rodziny Yumeha , "siostra" San, "kuzynka" Miusy oraz Sakury. Papierowa "forma" ożywiona przez San-Hee, te okoliczności do dziś nie zostały wyjaśnione. Doskonale radzi sobie z problemami, bardzo pragnie by ją zauważono. Przekłada ttą chęć na swoje stroje, nie lubi i do końca nie potrafi okazywać słabości. Słynie z postawy szydercy, często improwizuje i ironizuje, często żałuje swoich czynów, i je rozpamiętuje ale jedst zbyt leniwa by choć spróbować coś zmienić. Pasje dziewczyny to geometria, układanie kwiatów oraz architektura.

Osobowość

Ori jest osobą odważną, energiczną oraz bardzo aktywną. Doskonale radzi sobie z wszelkimi trudnościami i problemami. Wychodzi obronną ręką z niejednej opresji życiowej. To ekstrawertyczka, ale udawana – zdecydowanie na pokaz opowiada o swych przeżyciach. Niezbyt dobrze bowiem czuje się we własnej "skórze", robi więc wszystko, by ją zauważono. Ubiera się w pstrokątne i dziwaczne ubrania, daje się ponieść szaleństwu. Często ironizuje i kpi ze wszystkiego dokoła.Nie warto jednak jej zmieniać, gdyż Ori nie ulega wpływom.jest wierna, oddana i stała. Zdarza się, iż żałuje swoich wyborów przez całe dotychczasowe (nie)życie, ale nie zmienia nic. Potrafi świetnie udawać kogoś innego niż jest, przeważnie gra. Nie lubi okazywać wzruszenia, uczuć i słabość. Ori bardzo często przyjmuje postawę szydercy. Jest upiorką o dwoistej naturze – poważnej i szalonej. Znajomym nieraz ciężko za nią nadążyć i ja zrozumieć.

Wygląd

Ori ma ciało zrobione z papieru. Jej dłonie są wyjątkowo małe, prawie ich nie ma. Dziewczyna ma doklejone z śliwkowego papieru włosy. Brązowe oczy, brwi oraz pastelowo różowe usta ma namalowane pisakiem.

Relacje

Rodzina

Ori powstała dzięki pewnej normalskiej dziewczynce na lekcji plastyki. Dziewczynę przygarnęła pewna rodzina duchów. Można więc powiedzieć, że jest "przyszywaną" siostrą San-Hee i jej rodzeństwa oraz "przyszywaną" kuzynką Miusy oraz Sakury. Kiedy Ori po raz pierwszy "otworzyła" oczy, ogarnął ją niepokój. Do tej pory była jedynie ozdobą w klasie, którą bardzo chwalono, obawiała się więc, że przestanie być tak rozchwytywana po uzyskaniu duszy. Dziewczyna była sceptycznie nastawiona do wszystkiego co ją otacza. Co ciekawe, Ori wbrew opiniom rodziny San-Hee od początku umiała mówić, a lekcje pisania czy nauki traktowała jak zajęcie, dzięki któremu może się zżyć z rodziną duszycy.

Relacje z innymi uczniami

Z San-Hee Yumeha

Można rzec, że Ori to "przyszywana" siostra San-Hee. Duszyca znalazła ją w klasie w swojej starej szkole i właściwie to dzięki duszycy Ori została ożywiona. Oszołomiona San nawet nie wiedziała, jakim cudem udało się jej ożywić upiorkę, poczuła się jednak za nią odpowiedzialna. Spytała jak się nazywa. Nowa znajoma San-Hee właśnie oglądała prace innych uczniów, wydukała "Origami" i tak już zostało. Rodzice San-Hee i jej rodzeństwa zgodzili się adoptować Ori z racji tego, że starsza siostra San, Kimiko, pracuje na co dzień w dużej korporacji zajmującej się marketingiem. San i Ori szybko się zaprzyjaźniły. Ojciec duszycy proponował Ori osobny pokój, ale San-Hee doszła do wniosku, że od czasu tajemniczego zajścia w szkole jest za Ori odpowiedzialna i nigdy jej nie zostawi w potrzebie.

Z Miusa Harumi

Miusa i Ori nie przepadają za sobą, starają się unikać siebie nawzajem.

Zwierzak

Zwierzakiem Ori jest mały papierowy żuraw imieniem Ikebana. Ori "stworzyła" go sama, gdyż bardzo chciała mieć towarzysza. Przed przepisaniem do Straszyceum nigdy nie chodziła do szkoły, więc nudziło jej się potwornie, gdy zostawała sama w domu.

Wystąpienia

Niezapomniane cytaty

Papier jest delikatny, ale jak się go ściśnie, robi się jak skała. Tak samo jest ze mną, więc nie myśl, że zostawię to bez interwencji.

— Do Toralei.

 Zdolności 

  • Lekkość - Ori ma ciało z papieru, jest więc bardzo lekka. Nawet lekki podmuch wiatru podnosi ją do góry, więc dziewczyna musi nosić ciężki plecak i buty.
  • Przybieranie innej formy - Ori potrafi "składać" swoje ciało w różne kształty.
  • Rozpadanie się pod wpływem wody i innych płynów - Kiedy Ori zamoczy swoje ciało, staje się ono miękkie i podatne na uszkodzenia (tak jak kartka zamoczona w płynie), mija wiele godzin, zanim wróci do stałej formy.
  • Miękkość - Będąc wykonaną z papieru, Ori jest niesamowicie miękka w dotyku.

Zainteresowania

  • Szycie i projektowanie ubrań - Ori od zawsze sama "szyła" sobie stroje, więc jest w tym całkiem niezła.
  • Architektura -  Ori ma żyłkę architektoniczną. Potrafi tworzyć wspaniałe i stabilne budowle.
  • Układanie kwiatów - Będąc członkinią rodziny Yumeha, Ori zgodnie z tradycją musiała nauczyć się starej japońskiej techniki układania roślin. Tak jej się to spodobało, że jej zwierzak zawdzięcza imię tej sztuce.
  • Geometria - Ori fascynuje matematyka, a zwłaszcza figury geometryczne.

Klasyczny potwór

Papierołak – 9połączenie laleczki voodoo, człowieka oraz papieru) spilśniona na sicie masa włóknista pochodzenia organicznego o gramaturze od 28 do 200 g/m². Wytwarzany poprzez ułożenie na sicie włókien. Papier jest wytwarzany w formie arkuszy lub wstęgi nawijanej w zwoje. Po uformowaniu masy na sicie jest odwadniany, prasowany, suszony i gładzony w podzielonych etapach ciągłego procesu wytwarzania.

Origami

Używane są zwykle włókna organiczne: z celulozy, włókno ścieru drzewnego – otrzymywane poprzez starcie i zmielenie bali sosnowych (tzw. papierówki) w procesie rozwłókniania mechanicznego. Czasem stosowany jest proces rozwłókniania chemicznego i mają zastosowanie inne włókna roślinne (słoma, trzcina, bawełna, len, konopie, bambus). Zastosowanie ma też makulatura uprzednio poddana procesowi dyspersji. Rodzaj włókien, wypełniaczy oraz proporcje ich użycia określa receptura papieru, zależna od rodzaju i przeznaczenia papieru.

Miejsce pochodzenia

Japonia, oficjalnie Państwo Japonia – państwo usytuowane na wąskim łańcuchu wysp na zachodnim Pacyfiku, u wschodnich wybrzeży Azji, o długości 3,3 tys. km. Archipelag rozciąga się niemal południkowo (Japończycy utrzymują, że ich kraj ma kształt „trzydniowego Księżyca”) pomiędzy 45°33′ a 20°25′ stopniem szerokości północnej, od Morza Ochockiego na północy do Morza Wschodniochińskiego i Tajwanu na południu. Stolica Tokio jest usytuowana prawie dokładnie na tej samej szerokości geograficznej co Ateny, Pekin, Teheran i Waszyngton.

Japonia05

Archipelag składa się z czterech głównych wysp: Hokkaido, Honsiu, Sikoku i Kiusiu (97% obszaru lądowego) oraz 6848 mniejszych wysp. Według danych z 2006 r. łączna powierzchnia kraju wynosi 377 921 km². Większość powierzchni jest pokryta górami. Najwyższym szczytem jest czynny wulkan Fudżi (3776 m). Z tego powodu prawie połowa ludności zamieszkuje nadmorski pas nizin rozciągający się pomiędzy Tokio a Osaką i Nagoją. Tam też rozwijało się rolnictwo i przemysł. Obszar ten stanowi 13% terytorium kraju.

Ciekawostki

  • Imię i nazwisko nawiązuje do słowa "Origami", czyli sztuki składania papieru wywodzącej się pierwotnie z Chin.
  • Ori jest straszną fajtłapą.
  • Upiorka nigdy nie śpi. Można powiedzieć, że w nocy się "hibernuje", to znaczy siedzi nieruchomo i patrzy w jeden punkt aż do wschodu słońca.
  • Ori nie czuje bólu, smaku ani gorąca. Dziewczyna też niezbyt dobrze słyszy.

Galeria Artów

Galeria rysunków

w różnych seriach

Galeria od innych

Meta timeline

  • Kwiecień 2016-"Wnioski" o zastrzeżenie znaków dla Ori Gami
  • Lipiec 2016-Ori zaliczy filmowy debiut.
  • Listopad 2016 - Rochi mouscedes rozpoczyna "renowację" Ori