FANDOM

Nie, wymawia się "Ori Gami", nie "Origami", osobno, rozumiesz? Proszę, nie przekręcaj mego imienia... jakoś mnie to... hm... niepokoi?

— Ori w debiucie

Ori (Yumeha) Gami
Uczeń Monster High
Ori ID 3
Wiek Coś około 1266 dni, z każdym o jeden więcej.
Zabójczy Styl Kocham prostokąty i kwadraty. Wspaniale łączę geometrię z sztuką, jaką jest stylizacja własnego ubioru. Wiem, że dziwnie to brzmi ale właśnie z figur geometrycznych czerpię inspirację do swoich kreacji, jestem także skazana na noszenie ciężkiego obuwia, więc nie dziw się na widok moich ok 20 cm w grubości podeszw...
Dziwaczna wada Jakby to ująć...jestem kawałkiem papieru, a co dzieje się z papierem w obliczu wody? No właśnie! Nasiąkam wodą przepotwornie, wyglądam wtedy jakbym miała świnkę czy inną chorobę albo nawet otyłość ekstremalną! Nie wspomnę już o tym że mija chyba Ruski rok, zanim się " odsączę" brrr.
Zwierzę Papierowy żuraw imieniem Ikebana, na część sztuki układania kwiatów. Może i nie jest żywy w sensie fizycznym, ale jego obecność zawsze w pewien sposób mnie...uspokaja.
Ulubione zajęcie Może zabrzmi to dziwnie, ale... uwielbiam się uczyć. Zwłaszcza geometrii. Nie rozumiem, kiedy inni narzekają na szkołę oraz naukę jako taką, ja już wolę siedzieć i czytać beztrosko sobie istnieć, nie martwiąc się rachunkami, niżli tyrać jak woły by rodzinę utrzymać jak moi przyszywani rodzice, dorosłość wcale nie jest taka różowa, jak się wydaje. Przynajmniej według mnie.
Najbardziej irytująca rzecz Nie znoszę... wręcz nienawidzę wody i farb! Ogólnie wszystkiego, co mogłoby mnie wybrudzić, lub wsiąknąć do mojej "skóry" dlatego nie używam nawet pióra z brudzącym wkładem, gdyż moje ciało robi się po takim tuszu wręcz nie do umycia. A przynajmniej nie do takiego, które odbyłoby się bez tego przeklętego nasiąkania...
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Matematyka oczywiście. Ze szczególnym uwzględnieniem geometrii. Geometria to dla mnie bułka z masłem, plus kolejne źródło inspiracji do tworzenia dla isebie stylizacji! Przyjemne z pożytecznym, czego chcieć więcej?
Najmniej lubiany przedmiot szkolny W-F. Z naciskiem na basen.
Ulubiony kolor Biały i Lawendowy.
Ulubione jedzenie Nie zastanawiałam się odkąd istnieję nad tym pytaniem, ponieważ nie potrzebuję jedzenia do (nie)życia.
Przyjaciele San-Hee Yumeha, Sakura Naegi
Dolldiaryicon Pamiętnik Ori Gami

Ori Gami (właściwie: Ori Yumeha)- Teru-teru-bōzu pochodząca z Japonii. Przygarnięta przez rodzinę duchów. Doskonale radzi sobie z problemami, bardzo pragnie by ją zauważono. Przekłada tą chęć na swoje stroje, nie lubi i do końca nie potrafi okazywać słabości. Słynie z postawy szydercy, często improwizuje i ironizuje, często żałuje swoich czynów, i je rozpamiętuje ale jedst zbyt leniwa by choć spróbować coś zmienić. Pasje dziewczyny to geometria, układanie kwiatów oraz architektura.

Osobowość

Ori jest osobą odważną, energiczną oraz bardzo aktywną. Doskonale radzi sobie z wszelkimi trudnościami i problemami. Wychodzi obronną ręką z niejednej opresji życiowej. To ekstrawertyczka, ale udawana – zdecydowanie na pokaz opowiada o swych przeżyciach. Niezbyt dobrze bowiem czuje się we własnej "skórze", robi więc wszystko, by ją zauważono. Ubiera się w pstrokątne i dziwaczne ubrania, daje się ponieść szaleństwu. Często ironizuje i kpi ze wszystkiego dokoła.Nie warto jednak jej zmieniać, gdyż Ori nie ulega wpływom.jest wierna, oddana i stała. Zdarza się, iż żałuje swoich wyborów przez całe dotychczasowe (nie)życie, ale nie zmienia nic. Potrafi świetnie udawać kogoś innego niż jest, przeważnie gra. Nie lubi okazywać wzruszenia, uczuć i słabość. Ori bardzo często przyjmuje postawę szydercy. Jest upiorką o dwoistej naturze – poważnej i szalonej. Znajomym nieraz ciężko za nią nadążyć i ja zrozumieć.

Wygląd

Ori posiada ciało stworzone z papieru niejednolitego koloru. W pewnych miejscach, papier ma odcień beżowy, w pewnych pomarańczowy a gdzie indziej biały. Dziewczyna naturalnie nie posiada jakiegokolwiek owłosienia na ciele. Śliwkowo - bordowe, proste " włosy" to tak naprawdę bibuła pomieszana z papierem ozdobnym i przymocowana do jej "głowy". Kończyny upiorki, a zwłaszcza dłonie sprawiają wrażenie tak małych, że jakby wogóle ich nie było. Ori jest bardzo lekką osobą i by nie zostać porwana przez chociażby podmuch wiatru, jest skazana na zakładanie ciężkiego obuwia. Zarówno oczy jak i brwi i usta, upiorka ma namalowane pisakiem, mimo tego że nie otwiera ust potrafi mówić. Nos dziewczyna ma doklejony z odrobiny wełny i pokryty delikatnie masą papierową. "Tęczówki" Ori po bliższym przyjrzeniu się sprawiają wrażenie szarych.

Relacje

Rodzina

Ori powstała dzięki pewnej normalskiej dziewczynce na lekcji plastyki. Dziewczynę przygarnęła pewna rodzina duchów. Można więc powiedzieć, że jest "przyszywaną" siostrą San-Hee i jej rodzeństwa oraz "przyszywaną" kuzynką Harumi Nonomiya, Min Hwan a także przyszywaną siostrą Sakury Naegi. Kiedy Ori po raz pierwszy "otworzyła" oczy, ogarnął ją niepokój. Do tej pory była jedynie ozdobą w klasie, którą bardzo chwalono, obawiała się więc, że przestanie być tak rozchwytywana po uzyskaniu duszy. Dziewczyna była sceptycznie nastawiona do wszystkiego co ją otacza. Co ciekawe, Ori wbrew opiniom rodziny San-Hee od początku umiała mówić, a lekcje pisania czy nauki traktowała jak zajęcie, dzięki któremu może się zżyć z rodziną duszycy.

Przyjaciele

Dziewczyna przyjaciółkami nazywa swoje "siostry" mianowicie Sakurę oraz San-Hee.

Znajomi

Ori jeszcze nie zdążyła załapać z nikim ciepłego, koleżeńskiego kontaktu w Straszyceum Monster High.

Wrogowie

Za dziewczyną wyraźnie nie przepada jej "kuzynka" Harumi Nonomiya, nie do końca wiadomo dlaczego. Harumi pytana o to dlaczego bywa taka oschła w stosunku do Ori, odpowiada że po prostu dziewczyna ją niemiłosiernie denerwuje, aczkolwiek za tą sprawą jest na pewno drugie dno.

Historie relacji

Z San-Hee Yumeha

Można rzec, że Ori to "przyszywana" siostra San-Hee. Duszyca znalazła ją w klasie w swojej starej szkole i właściwie to dzięki duszycy Ori została ożywiona. Oszołomiona San nawet nie wiedziała, jakim cudem udało się jej ożywić upiorkę, poczuła się jednak za nią odpowiedzialna. Spytała jak się nazywa. Nowa znajoma San-Hee właśnie oglądała prace innych uczniów, wydukała "Origami" i tak już zostało. Rodzice San-Hee i jej rodzeństwa zgodzili się adoptować Ori z racji tego, że starsza siostra San, Kimiko, pracuje na co dzień w dużej korporacji zajmującej się marketingiem. San i Ori szybko się zaprzyjaźniły. Ojciec duszycy proponował Ori osobny pokój, ale San-Hee doszła do wniosku, że od czasu tajemniczego zajścia w szkole jest za Ori odpowiedzialna i nigdy jej nie zostawi w potrzebie.

Z Miusa Harumi

Miusa i Ori nie przepadają za sobą, starają się unikać siebie nawzajem.

Zwierzak

Zwierzakiem Ori jest mały papierowy żuraw imieniem Ikebana. Ori "stworzyła" go sama, gdyż bardzo chciała mieć towarzysza. Przed przepisaniem do Straszyceum nigdy nie chodziła do szkoły, więc nudziło jej się potwornie, gdy zostawała sama w domu.

Osiągnięcia

Model3
Ori Gami zdobyła pierwsze miejsce w głosowaniu na postać miesiąca Kwiecień 2017!

Wystąpienia

  • Brak

Niezapomniane cytaty

Papier jest delikatny, ale jak się go ściśnie, robi się jak skała. Tak samo jest ze mną, więc nie myśl, że zostawię to bez interwencji.

— Do Toralei.

 Zdolności 

  • Lekkość - Ori ma ciało z papieru, jest więc bardzo lekka. Nawet lekki podmuch wiatru podnosi ją do góry, więc dziewczyna musi nosić ciężki plecak i buty.
  • Przybieranie innej formy - Ori potrafi "składać" swoje ciało w różne kształty.
  • Rozpadanie się pod wpływem wody i innych płynów - Kiedy Ori zamoczy swoje ciało, staje się ono miękkie i podatne na uszkodzenia (tak jak kartka zamoczona w płynie), mija wiele godzin, zanim wróci do stałej formy.
  • Miękkość - Będąc wykonaną z papieru, Ori jest niesamowicie miękka w dotyku.

Zainteresowania

Szycie i projektowanie ubrań

Japonka chyba od zawsze uwielbiała projektować ubrania, jeszcze w swym rodzinnym kraju twierdziła uparcie że nie ma ubrań które w pełnii zaspokajałyby jej "potrzeby" modowe i wyrażenia siebie, tak zaczęła zbierać różnej maści materiały by następnie tworzyć z nich kreacje.

Układanie kwiatów

Będąc członkinią rodziny Yumeha, Ori zgodnie z tradycją musiała nauczyć się starej japońskiej techniki układania roślin. Tak jej się to spodobało, że jej zwierzak zawdzięcza imię tej sztuce.

Geometria

Dziewczynę odkąd sięga pamięcią, niezwykle fascynowała matematyka a w szczególności właśnie geometria. W tej dziedzinie matematyki, wykazuje wielkie zdolności i jest także jedną z lepszych uczennic Straszyceum. Japonkę ciekawi nauka o figurach geometrycznych oraz ich zastosowanie w życiu codziennym czy sztuce, często podczas lekcji szkicuje specjalnie dla siebie nowe stroje.

Klasyczny potwór

Teru-teru-bōzu

Teru-teru-bōzu - Mała, ręcznie robiona lalka, wykonana z papieru lub tkaniny, którą japońscy rolnicy wieszali na łańcuchu za oknem. Ten amulet ma ponoć moc sprowadzania dobrej pogody i zapobiegania deszczowym dniom. "Teru" to japońskie słowo oznaczające "świecenie", natomiast "bōzu" to buddyjski mnich.

Dziś dzieci robią teru-teru-bōzu z bibuły lub bawełny i zawieszają za oknem, często przed szkolnym piknikiem. Wieszają je do góry nogami - na wzór modlącego się kapłana. Wciąż są bardzo popularne w Japonii.

Miejsce pochodzenia

Japonia, oficjalnie Państwo Japonia – państwo usytuowane na wąskim łańcuchu wysp na zachodnim Pacyfiku, u wschodnich wybrzeży Azji, o długości 3,3 tys. km. Archipelag rozciąga się niemal południkowo (Japończycy utrzymują, że ich kraj ma kształt „trzydniowego Księżyca”) pomiędzy 45°33′ a 20°25′ stopniem szerokości północnej, od Morza Ochockiego na północy do Morza Wschodniochińskiego i Tajwanu na południu. Stolica Tokio jest usytuowana prawie dokładnie na tej samej szerokości geograficznej co Ateny, Pekin, Teheran i Waszyngton.

Japonia

Archipelag składa się z czterech głównych wysp: Hokkaido, Honsiu, Sikoku i Kiusiu (97% obszaru lądowego) oraz 6848 mniejszych wysp. Według danych z 2006 r. łączna powierzchnia kraju wynosi 377 921 km². Większość powierzchni jest pokryta górami. Najwyższym szczytem jest czynny wulkan Fudżi (3776 m). Z tego powodu prawie połowa ludności zamieszkuje nadmorski pas nizin rozciągający się pomiędzy Tokio a Osaką i Nagoją. Tam też rozwijało się rolnictwo i przemysł. Obszar ten stanowi 13% terytorium kraju.

Ciekawostki

  • Imię i nazwisko nawiązuje do słowa "Origami", czyli sztuki składania papieru wywodzącej się pierwotnie z Chin.
  • Ori jest straszną fajtłapą.
  • Upiorka nigdy nie śpi. Można powiedzieć, że w nocy się "hibernuje", to znaczy siedzi nieruchomo i patrzy w jeden punkt aż do wschodu słońca.
  • Ori nie czuje bólu, smaku ani gorąca. Dziewczyna też niezbyt dobrze słyszy.

Galeria Artów

Galeria rysunków

w różnych seriach

Galeria od innych

Meta timeline

  • Kwiecień 2016-"Wnioski" o zastrzeżenie znaków dla Ori Gami
  • Lipiec 2016-Ori zaliczy filmowy debiut.
  • Listopad 2016 - Rochi mouscedes rozpoczyna "renowację" Ori. Rochi zastrzega grafikę związaną z Ori oraz tekst (nie licząc opisów klasycznego potwora i miejsca pochodzenia).