FANDOM

TINuhhi
Libellule Luisant zdobyła drugie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca Wrzesień 2016!

Jestem wandalem? CZY JA JESTEM WANDALEM?! Nie proszę pana, ja jestem ARTYSTĄ, a pan najwidoczniej mi zazdrości. Ach, nie wie pan czego? To już panu wytłumaczę. Jeden mój obraz czy jakikolwiek obraz malarza jest wart więcej niż pana roczna pensja i dlatego jest pan taki gburowaty i wyżywa się na innych. MAMY WOLNY KRAJ! Czy to moja wina, że nie został pan obdarzony talentem artystycznym? Więc czemu pan niweluje mój potencjał?

—Do policjanta na posterunku.

Libellule Peindre Luisant
Uczeń Monster High
Libellule by Amity.Gala
Wiek 16 lat
Zabójczy Styl Kocham kolory! Może i wyglądam, jakbym dostała w trakcie gry w paintballa, i tak uważam, że im więcej tym lepiej! OCH, wspominałam już, że kocham berety? Mam beret w każdym możliwym kolorze.
Dziwaczna wada Czasem nachodzi mnie nieoczekiwana ochota, by coś zmalować... to taki wewnętrzny przymus, okej okej, to nie jest wadą dla innych, ale dla mnie to olbrzymi problem, a konsekwencje bywają ogromne.
Zwierzę Brak... jak na razie. Na pewno jakiegoś przygarnę.
Ulubione zajęcie Uwielbiam, absolutnie kocham malować! Nie mam zdolności pisarskich, aktorskich, manualnych czy muzycznych... za to mogę sobie praktycznie wszystko stworzyć przy pomocy pędzla.
Najbardziej irytująca rzecz No nie rzecz, bardziej osoby. Mówiąc ściślej: stróże prawa. Miałam już nieraz przykrą sytuację z tymi osobami, mam wrażenie, że oni za mną też nie przepadają. Nazywają mnie "wandalem" WANDALEM?! Szowiniści! Ja jestem ARTYSTKĄ!
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Języki martwe. Okej,jestem zamiłowaną artystką ale czy to oznacza ze muszę lubić sztukę jako przedmiot szkolny?
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Informatyka. Zgrozo, nie znoszę jej.
Ulubiony kolor Żółty oraz fioletowy. Kocham wszystkie kolory, ale te dwa najbardziej oddają mój charakter.
Ulubione jedzenie Czekoladki z orzechami. Ubóstwiam. Kocham też Struclę <3
Przyjaciele Paulette Colourie, Avaron Ronuisge, Blair DeGhoul oraz San-Hee Yumeha
Dolldiaryicon Pamiętnik Libellule Luisant

Libellule Luisant - 17 letnia córka ważkołaków, pochodzi z Francji. Dziewczyna jest początkującą malarką, często braną za zwykłewgo wandala, gdyż preferuje niekonwencjonalne płótna. Jest zdecydowanie choleryczką, lubiącą mieć pole do popisu. Działa gwałtownie i emocjonalnie. Ma przy tym niezależną naturę i z założenia nie zgadza się z opinią większości. Obdarzona została wszak intuicją, dzięki której wie, co robić i jakie są motywacje innych potworów. Własne oblicze chowa jednak przed światem, pozostając typem samotnika. Określa się za pomocą sztuki. Przerażają ją trudności czy przeciwności, a podczas rozmów nieustannie doszukuje się podtekstów. Posiada siostrę imieniem Marietta. Siostry ważkołaczki mają wyśmienite relacje. Marietta bardzo troszczy się o Libellue i jest dla niej najlepszą siostrą, jaką potrafi być.

Osobowość

Libellule wyrywa się do wielkich czynów i wzniosłych idei. Nade wszystko chciałaby ulepszyć świat! Upiorka posiada ogromne możliwości intelektualne i chłonny umysł, a do tego jest pomysłowa. Przez swoje uduchowienie nieraz jednak traci kontakt z rzeczywistością. Ma przy tym niezależną naturę i z założenia nie zgadza się z opinią większości. Obdarzona została wszak intuicją, dzięki której wie, co robić i jakie są motywacje innych potworów. Własne oblicze chowa jednak przed światem, pozostając typem samotnika. Określa się za pomocą sztuki. Przerażają ją trudności czy przeciwności, a podczas rozmów nieustannie doszukuje się podtekstów. Sama jest dość enigmatyczna i nie do końca rozumiana. Dziewczyna woli swoje emocje przedstawiać za pomocą obrazów - nie wszyscy rozumieją jej tok myślenia. Libellule nie jest popularna i gdyby nie lista uczniów mało kto wiedział by o jej istnieniu. Dziewczyna miała serdecznie dość spychania jej na boczny tor, zaczęła kształcić się w kierunku malarki, a jej prace szybko zdobyły uznanie głównie dlatego, że Libellule nie maluje tradycyjnie na płótnie, woli "upiększać" otoczenie. Ważkołaczka miała już parę razy problemy z prawem, gdyż brano ją za zwykłego wandala (przecież malowała po SWOIM rodzinnym domu!) Od tamtej pory Lib nie przepada za stróżami prawa, aczkolwiek stara się nie malować miejsc publicznych, co jej średnio wychodzi. Libellule jest na tyle szczerą, wesołą i otwartą upiorką, że nigdy nie miała do czynienia z rywalami (chyba, że konkursy plastyczne w przedszkolu się liczą). Dziewczyna lubi żyć z innymi w zgodzie, nie jest miłośniczką konfliktów. Za swoich największych "wrogów" czy raczej jej zdaniem "wrogów jej sztuki" uważa władze wszelkiego rodzaju.

Wygląd

Libellule to wysoka dziewczyna o lekko beżowej skórze. Skóra Lib pokryta jest "pancerzem" upiorka ma duże, błękitne oczy oraz brązowe brwi. Włosy dziewczyny są w odcieniu platynowego blondu, są one bardzo kręcone. Jako ważkołak Libellule posiada też dwie pary rąk oraz błękitne skrzydełka. Z jej głowy wyrasta para złocistych czułek.

Relacje

Przyjaźń Lib bardzo łatwo zdobyć,upiorka uwielbia poznawać nowe osoby. Jest bardzo otwartą i bezpośrednią osobą,nie boi się nowych wyzwań. Swoim bliskim przyjaciołom oraz dobrym znajomym zawsze stara się pomagać i służyć "pomocną ręką" Libellule z reguły pierwsza wyciąga dłoń do nowych znajomych. Pod wzgledem dość dobrze znanych jej osób jest dosyć popularna.

Rodzina

Libellule jest córką ważkołaków artystki malarki i rzeźbiarza. Posiada siostrę imieniem Marietta. Siostry ważkołaczki mają wyśmienite relacje. Marietta bardzo troszczy się o Libellue i jest dla niej najlepszą siostrą, jaką potrafi być. Stara się być dla niej opiekuńcza, jak i nie narzucać jej swojej woli. Siostry wspierają się nawzajem, razem brną przez przeszkody. Wspierają siebie w trudnych chwilach. Czasem istnieją między nimi drobne siostrzane sprzeczki, ale szybko potrafią się pogodzić. Jak jedna siostra ma problemy, to druga idzie jej pomóc i bierze całą winę na siebie. Są jak papużki- nierozłączki. Dzisiaj dziewczyny pomagają sobie wzajemnie w życiu szkolnym.

Dalsza rodzina

Libellule oprócz rodziców, od strony ojca posiada dwie ciotki oraz  wójka który pracuje jako ochroniarz w muzeum a także dziadka. Od strony matki natomiast jedynie wójka który poszukuje pracy a z wykształcenia jest mechanikiem. Rodzice mamy Libellule nie żyją. Dziewczyna ma też parę kuzynów,kuzynek a nawet bratanka. Pod wzgledem ilości osób grono najbliższych ważki  jest bardzo bogate. Większość osób znajdujących się w tym kręgu obrała kierunek artystyczny, Zostali albo malarzami albo pisarzami jest też parę florystów oraz szef kuchni.

Przyjaciele

Przyjaciółkami nazywa Paulette Colourie, Avaron Ronuisge, Blair DeGhoul oraz San-Hee Yumeha

Znajomi

Upiorka posiada szerokie grono znajomych wśród których znajdują się HAPPY Gajendra , Amelie Purrmeow, Yasina Meerme, Carmen Fromagesouris

Wrogowie

Dziewczyna z wzajemnością nie potrafi dogadać się z Gabriel M. Granissima. Za ważką nie przepada także Heather Sharma, z uwagi na jej miłość do upiększania miasta swoimi dziełami, przez co Piasa ma ważkę zawykłego wandala.

Hostorie relacji

Paulette Colourie

Przyjaciółki, które łączy miłość do malarstwa. Aczkolwiek Libellule zaczyna czuć do Paulette coś więcej niż przyjaźń.

Avaron Ronuisge

Przyjaciółki, połączyło je zamiłowanie do malarstwa, a przy tym mocne i troszku kapryśna charakterki.

Amelie Muroame

Dobre przyjaciółki.

Carmen Fromageouris

Dobre przyjaciółki, ale rzadko razem widywane.

San-Hee Yumeha

Przyjaźnią się, często są razem widywane.

Blair DeGhoul

Dobre przyjaciółki, które łączy mocny charakter oraz to, że walczą o swoje.

HAPPY Gajendra

Dobrzy przyjaciele.

Yasina Meerme

Dobre znajome, często razem widywane.

Heather Sharma

Libellule i Heather nie złapały za dobrego kontaktu ,głównie dlatego, że Heather uważa Libellule za wandala przez jej skłonności do malowania po wszystkim.

Miłość

Libellule nie jest kochliwą, ślepo szukającą ideału romantyczką, która ugina się do woli innych (w tym przyjaciół). O związkach ma zdanie pośrednie, nie ingeruje w sprawy sercowe innych i ma bżika na punkcie tego, by nie ingerowano w jej wybory. Dziewczyna lubi dość "słabe" charaktery (lubi dominować w grupie), nie lubi osób, które udają, że są głupie. Trudno ją podporządkować innej osobie czy osobom. Z tego wynika, że jest i po zostanie singielkąjednakże ostatnimi czasy, Libellule zaczęła odczuwać specyficzne więźi oraz odczucia do Paulette. Boi się swoich prawdziwych uczuć, gdyż wie że mogłaby zostac z powodu nich wyśmiana, więc nie ujawnia duszycy swoich prawdziwych emocji. Uwielbia spędzać z nią czas, i być z nią blisko, czuje ze duszyca zdejmuje z niej ciężar życia oraz przynosi jej szczęście.

Zwierzak

Dziewczyna nie posiada obecnie żadnych pupilków pod opieką. Bardzo podobają jej się... robaki. Pająki, biedronki, a nawet... pszczoły. Kocha każde zwierzaczki, nawet te najbardziej niespotykane i uważane przez innych za ekscentryczne. Ważka chciałaby przygarnąć w przyszłości jakiegoś węża boa lub ptasznika. Ma wybrane imię dla pupila, którego trzyma się od wielu lat, nazwałaby go Strucla na cześć swojego ukochanego ciasta.

Zainteresowania

Sztuka

Rodzina Libellule jest bardzo "artystyczna" od najmłodszych lat dziewczynę przygotowywano do tego by kontynuowała rodzinną "tradycję"  Libellule nie ma nic przeciwko temu celowi w jej życiu. Dziewczynie wyrażanie emocji za pomocą farb przynosi wielką radość i z uśmiechem mówi że będzie to robić do końca życia. Wujostwo ważki odkąd pamięta powtarzali jej ze miłość do "niespodziewanego" i nagłego malowania odziedziczyła po swoim pradziadku.

Malowanie murali

Libel to prawdziwa maniaczka malowania. Robi to praktycznie codziennie, jej praca odznacza się szybkością i niespotykaną dokładnością, biorąc pod uwagę czas, w jakim maluje. Muralami zainteresowała się kiedy pewnego dnia zabrakło jej kartek, wyżebrała więc od rodziców parę euro po czym udała się do sklepu plastycznego w którym ważka ma swoje kontakty. Kiedy miała wejść do środka, zauważyła grupę zamaskowanych dzieciaków, którzy dawali upust swoim emocjom malując różne wzorki na ścianie banku. Libb od razu uznała, że to coś dla niej, pieniądze przeznaczone na ryzę papieru zainwestowała w puszkę farby w sprayu, po czym przyłączyła się do grupy. W rezultacie rodzice Lib musieli ją odbierać z posterunku policji. Ważka nie polubiła miejscowych władz, uznała, że stają na drodze do jej artystycznych spełnień. Do dziś utrzymuje kontakty ze znajomymi spod banku.

 Zdolności 

  • Latanie : Dzięki swoim skzrydłom Libellule może latać,niestety jedynie na niskiej wysokości.
  • Posługiwanie się dwiema parami rąk: Libellule bardzo dobrze opanowała sztukę posługiwania się swoimi czterema rękami na raz.
  • Oddychanie pod wodą : Libellule posiada taką zdolność,jednak pod powierzchnią wody może spędzić maksimum pięć dziesięć minut.

Biografia skrócona

Libellule wychowywała się w bardzo stanowczej rodzinie. Rodzice bardzo na nią naciskali w kwestiach hobby. Lib zajmowała się wyłącznie nauką i malarstwem z resztą jej to nie przeszkadzało. Nauczyciele mówili że odziedziczyła talent w genach,ona jednak nie należała do osób które łatwo się podporządkowywyują. Pewnej środy wybrała się do pobliskiego kiosku by kupić zeszyt przedmiotowy,na wystawie zauważyła biuletyn osiedlowy z rozkładówką pełną zdjęć dzieł lokalnych "ulicznych" artystów. Ważka zdziwiła się jak bardzo ten rodzaj sztuki odbiegał od wszystkiego o czym ją uczono w szkole. mimo iż jej szkoła była jedną z najbardziej prestiżowych. Stwierdziła że jeśli chce się wybić,musi się wzorować które znają się na w temacie a nie słuchać jakiejś tam nauczycielki świeżo po studiach. Pięć dni później Lib spełniła swoje postanowienie i dostała pierwszą w życiu dwójkę z plastyki gdyż nauczycielka stwierdziła że praca odbiega od tematu. Rodzice Lib byli bardzo wściekli, Libel czuła natomiast coś...czego nie mogła opisać. Może to była ekscytacja bo dotąd grzeczna ważka pokazała pazury? a może strach przed konsekwencjami? tak czy siak,to uczucie  spodobało jej się.  Ważka wiedziała że nie chce iść standardowym tokiem nauczania,wiedziała jednak że nie może zepsuć sobie średniej (w końcu miała dostać tablet graficzny na urodziny!) więc z zamkniętą buzią,zmrużonymi oczami i resztą godności  grzecznie słuchała nauczycieli i robiła to co jej kazano. Do czasu. Do MH dostała się dzięki swojej mamie, która wcześniej wysłała tam Mariettę gdyż Wings High, zostało zaknięte z nie znanych powodów.

Niezapomniane cytaty

Ależ Ty jesteś artystką! talerz to Twoje płótno, jedzenie to Twoje farby...

—- Do Piggie Hrum kiedy ta zwątpiła w siebie

Biznes is Biznes. Chciała pani pracę? to jest. No...może odbiega od tematu ale to nie powód bym dostała dwójkę,no.

—- Do nauczycielki sztuki

U...podoba mi się ta wizja...jest taka...pełna ekspresji. Widzę że zaczęłaś działać nie szablonowo. Marietto,urosłaś w mych oczach. Masz moje pełne poparcie.

—- Do Marietty

Po czym ją poznać?

  • Nosi we włosach beret,najczęściej czerwony swoje czułki spina gumką.
  • Ma dwie pary rąk
  • Ważka posiada dosyć spore błoniaste skrzydełka.

Wystąpienia

Filmy pełnometrażowe

Sweet Boo-Birth Day w tle

Odcinki i serie

Upiorastki ze straszyceum

Drop Dead Diary

Ksywki: Libel
Ulubione powiedzonko: Mam fazę!
Najbardziej lubi: Języki martwe
...a najmniej: Informatykę
Zwierzak: Libellule nie posiada zwierzaków
Nie rusza się z domu bez: pędzla i beretu
Ulubiony kolor:  fioletowy i żółty
Sekrety jej pokoju:  Ma w pokoju prawdziwy mural oraz szafę pełną tylko i wyłącznie farb.
Ciekawostka: Libellule tworzy swoje ubrania, zszywając ze sobą bluski itp.

Ciekawostki

  • W przetłumaczeniu z j.Francuskiego imię upiorki "Libellule" oznacza ważka a jej drugię imię "Peindre" farba.
  • Libellule nie posiada zadnych alergii.
  • Ważka jest "obu ręczna" może równie dobrze posługiwać się prawymi jak i lewymi dłońmi przy wykonywaniu jakiejś czynności np.malowaniu.
  • Jej jedyną fobią są mokradła i bagna.
  • Ważka  mimo swojego pochodzenia mówi bez Francuskiego akcentu.
  • Ważka o wiele bardziej zna swój język rodzimy niż Angielski którego nie opanowała podstaw,by uniknąć kłopotliwych sytuacji rzadko się odzywa a jak już to patrzy do słownika który nosi ze sobą.
  • Uwielbia sery Chevres (sery kozie) ulubione ciasto ważki to Strucla serowa.

Miejsce Pochodzenia

Francjabio
Francja, Republika Francuska
– państwo, którego część metropolitarna znajduje się w Europie Zachodniej, posiadające także zamorskie terytoria na innych kontynentach. Francja metropolitarna rozciąga się od Morza Śródziemnego na południu do kanału La Manche i Morza Północnego na północy, oraz od Renu na wschodzie do Zatoki Biskajskiej na zachodzie. Francuzi często nazywają swój kraj l’Hexagone (sześciokąt) – pochodzi to od kształtu Francji metropolitarnej.

Klasyczny potwór

Ważka odonata
Ważkołak
–  rząd drapieżnych, starych ewolucyjnie owadów o przeobrażeniu niezupełnym, smukłym ciele, dużych oczach złożonych, krótkim tułowiu, silnie wydłużonym odwłoku i dwóch parach skrzydeł. W stanie spoczynku utrzymują skrzydła rozłożone na boki lub podniesione do góry. Tradycyjnie zaliczane są wraz z jętkami do grupy prymitywnych owadów pierwotnoskrzydłych , których większość już wymarła. Są związane ze środowiskiem wodnym – larwy żyją w wodzie, a osobniki dorosłe (imagines) przebywają w pobliżu zbiorników z wodą stojącą lub płynącą. 

Galeria

Galeria rysunków

Galeria w różnych seriach

Galeria od innych

Meta timeline

  • Czerwiec 2016 - "wnioski" Rochi mouscedes o zastrzeżenie znaków dla Libellule Luisant
  • Sierpień 2016 - pojawia się strona i Bio Libellule