FANDOM

Katherine Evans
Uczeń Monster High
Wiek Lat 17, ciągle pierwsze życie z dziewięciu.
Zabójczy Styl Trudne pytanie. W zasadzie ubieram to co podoba mi się w danym momencie, na co mam ochotę, zależnie od tego jak się czuję. Kiedy mam gorszy humor i chcę się schować przed światem mogę założyć szeroki, staromodny sweter, w którym mogłabym się utopić. Lubię ubrania minimalistyczne i wygodne, szczególnie w monochromatycznych kolorach. Staram się dobierać do nich elementy 'alternatywnej' mody, lecz rzadko decyduję się na coś więcej. Kupuję najczęściej w sklepach z używaną odzieżą, jestem zdania, że można znaleźć tam wiele ślicznych szmatek za niewielką cenę. I jeszcze ich unikatowość! Uwielbiam dodatki, szczególnie różnego rodzaju biżuterię w postaci dusików oraz pierścionków, a także kapeluszy, czy beretów. Moim znakiem rozpoznawczym są niestandardowe skarpetki na przykład z prześmiewczym wzorkiem lub wizerunkiem ulubionej komiksowej postaci.
Dziwaczna wada Może to nie jest coś super dziwnego, ale znajomi uważają, że mój perfekcjonizm jest obsesyjny. Co mam poradzić, że jeżeli coś robię to wkładam w to cały swój wysiłek?
Zwierzę W swoim rodzinnym domu mam gromadkę kotów przygarniętych z ulicy. Nazywają się kolejno Checkmate, Isis i Circe. Niestety nie mogłam ich zabrać ze sobą do Salem, więc z utęsknieniem czekam na ponowne ich spotkanie.
Ulubione zajęcie Większość dnia spędzam na drzemkach, mam w końcu tyle żyć, więc muszę je jakoś wykorzystać. Jeżeli tego nie robię to siedzę w domu lub w kinie, łażę po muzeach, staram się rysować, czytam książki i komiksy.
Najbardziej irytująca rzecz Normy narzucane przez społeczeństwo. Dlaczego ogół ma decydować co wypada dziewczynie, a co chłopakowi? Dlaczego jakaś grupa ludzi ma decydować jak powinnam się zachowywać?
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Sztuka. Uwielbiam zagłębiać się w jej historię oraz być jej częścią. Swobodne podejście do tych zajęć, jak i wyzwania, które stawia nam nauczyciel zawsze mi odpowiadały, dzięki temu mogłam próbować łamać bariery i odkrywać nową siebie.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Chemia, która mnie jest dla mnie prawie jak alchemia, nic z niej nie rozumiem.
Ulubiony kolor W zasadzie lubię wszystkie kolory, każdy z nich ma coś ciekawego do zaoferowania, nie jestem bardzo wybredna. Jednak mój ukochany to czarny, wyjątkowo uniwersalny, elegancki i tajemniczy.
Ulubione jedzenie Kawa z dużą ilością spienionego, słodkiego mleka. Okazjonalnie brownie.
Przyjaciele Natasha Markov, Amelie Purrmeow, Jason Coitchie,
Dolldiaryicon

Nigdy nie daj poznać po sobie, że cierpisz. Nie pozwól, żeby zobaczyli jak płaczesz. Nigdy.

Katherine Evans – siedamnostoletnia kotołaczka z Wielkiej Brytanii. Dziewczyna przeniosła się do Monster High za sprawą stypendium. Gdy przychodzi noc, kotołaczka zmienia się w swoje alter ego The Cat i zwalcza drobne przestępczości.

Osobowość

Katherine przypomina czasami typowego kota - preferuje samotność i podążanie własnymi ścieżkami. Dziewczyna bardzo ceni sobie indywidualność, uważa to za jedną z najważniejszych cech jej charakteru. Naśladowanie lub dostosowywanie się do jakiegoś obrazu narzuconego przez innych wydaje się dla niej całkowitym zgorszeniem. Podobnie jak fałszywość, czy obłuda, Kotka nie cierpi stereotypów, sądzi, że każdy zasługuje na święty spokój i odrobinę wyrozumiałości. Co za tym idzie, dziewczyna nie przepada za plotkarskimi oraz kłamliwymi potworami. Niektórzy mogą odebrać to jako przykład hipokryzji, bowiem Katherine chętnie zdobywa informacje o tym co się dzieje, jednak wynika to bardziej z jej detektywistycznej natury niż z chęci obgadywania koleżanek przy kawie. Nastawianie innych przeciwko sobie, czy inne sposoby manipulacji są dla niej karygodne i nigdy nie zdobyłaby się na takie działania w celu osiągnięcia jakiegoś sukcesu. Posądza to za prymitywne działania, bazujące tylko na nienawiści i chęci wprowadzenia chaosu. Dziewczyna odczuwa wielki szacunek dla osób, które nieustająco dążą do walki z bezprawiem. Sama jednak w codziennym życiu rzadko zabiera głos, nie chce też zbytnio zwracać na siebie uwagi, mimo wszystko zdarza się, że po prostu nie jest w stanie trzymać języka za zębami; zawsze wtedy dobitnie wyraża swój pogląd na różne sprawy. Silne poczucie moralności po prostu bierze górę. Dotyczy to głównie pospolitych, szkolnych wydarzeń i nieporozumień, aczkolwiek przydarzają jej się inne incydenty. Kotołaczka uważa się za prawą osobę, jej poczucie sprawiedliwości skłoniło ją do utworzenia swojego alter ego i rozpoczęcia zwalczania przestępczości. Chęć pomocy, a także spełnienia oraz odegrania jakieś znaczącej roli w swoim życiu popchnęła kotkę w takim kierunku. Dlaczego nie studia prawnicze lub praca w policji? Nie wszystko można załatwić legalnie i na drodze prawa, Kat dobrze o tym wie. Taka walka z nieuczciwością to jej dziecięce marzenie. Początki nie były jednak łatwe i wymagały od dziewczyny dużego nakładu pieniędzy, lecz przede wszystkim poświęcenia swojego dotychczasowego bytu. Skończył się dla niej bezproblemowy okres nastoletni, a zaczęło życie na własną rękę i igranie z przestępczym światem. Kotołaczka pierwsze próby przeprowadzała jeszcze w swoim rodzinnym mieście, gdzie lokalne media wspominały o tajemniczej postaci ujmującej drobnych złodziejaszków. Na początku swojej kariery kotka była prze szczęśliwa, niemal otumaniona doznanymi wrażeniami i przygodami jakie zaczęła przeżywać. Niestety ten etap szybko minął, a Kat zderzyła się z rzeczywistością - w grę wchodziło jej życie oraz tych, którym starała się pomóc. Wiele sytuacji mogło skończyć się tragicznie przez jej brak doświadczenia albo rozkojarzenie. Ciężko jej było pogodzić się z tym, że to co widziała na kartach komiksu, czy na wielkim ekranie jest tylko uproszczeniem trudów z jakimi się zmagała. Śmierć innych zaczęła ją prześladować. Wyrzuty sumienia, nieustająca praca w nocy, a także zauważalne problemy ze zdrowiem spowodowały, że Katherine powoli zaczęła wycofywać się z życia towarzyskiego, co poskutkowało utratą przyjaciół. Cała sytuacja była dla niej jak dodatkowy policzek od losu, lecz ostatecznie zrozumiała, że jej drugie wcielenie nie może jej całkowicie pochłonąć. Może dalsze zatracanie się w swoim powołaniu byłoby dla niej wygodne, byłoby na swój sposób ucieczką, nie zmieniłoby jednak faktu, że to wszystko mocno jej szkodzi, jest wręcz toksyczne. Obecne, ciągłe życie na granicy jest dla niej wyczerpujące psychicznie, aczkolwiek Katherine na tym etapie nie uznaje już odwrotu. Stara się czerpać radość z otoczenia bliskich jej osób, odnajduje wsparcie w samej ich obecności; stara się znaleźć w tym wszystkim chociaż namiastkę harmonii.

Nie zmienia to faktu, że dziewczyna od dłuższego czasu przyjęła postawę chłodnej i wyalienowanej osoby, szczególnie po przyjeździe do Stanów. Było to w dodatku spowodowane strachem przed nowym miejscem, nowymi ludźmi. Pozwala to jednak na zachowanie pewnego dystansu od reszty oraz ochronę jej tajemnicy. Kotka nigdy by sobie nie wybaczyła gdyby ktoś kto jest bliski był zaangażowany w jej "nocne zwalczanie przestępczości", obawiałaby się, że mogliby zostać skrzywdzeni przez różnych typów spod ciemnej gwiazdy. Prawdę mówiąc Kat jest całkiem zadowolona z takiego obrotu sprawy, na dodatek udawanie niedostępnej nadaje jej aurę tajemniczości. Jest to też dla niej jakieś uproszczenie w relacjach, ponieważ kotka ma duży problem z wyrażaniem emocji. Wiele chowa w sobie, gdyż w jej mniemaniu opowiadanie o swoich troskach jest obciążające i w jej przypadku niepotrzebne. Woli pomóc innym niż sobie, przez co nosi spory bagaż emocjonalny. Z tego wszystkiego wiele swoich problemów obraca w żart, nie zmienia to faktu, iż bardzo jej ciążą. Jest to także związane z nieufnością Katherine, która ma trudności z całkowitym otwarciem się na innych, co powoduje nieustający, podświadomy dystans do pozostałych osób. Nie oznacza to, że ma jakieś większe problemy z zawieraniem przyjaźni czy znajomości. Po prostu zazwyczaj to ona wysłuchuje innych, a rzadko odzywa się, czy opowiada o sobie. Faktycznie, bywa także trochę zakłopotana przy pierwszym kontakcie, aczkolwiek jeżeli znajdzie z kimś wspólny język to niemal natychmiast ta osoba staje się kimś dosyć bliskim. Dziewczyna lubi spędzać czas ze kolegami, jednakże potrzebuje też czasu dla siebie. Po dłuższym i intensywniejszym przebywaniu z potworami robi się bardzo wyczerpana, czasem nawet spięta. Ciągła kontrola siebie po prostu wywołuje u niej zmęczenie psychicznie oraz fizyczne. W sytuacjach stresowych lub stresopodobnych często reaguje bardzo ironicznie, bądź pasywno-agresywnie. Kotka lubi drobne, nieszkodliwe złośliwości, zdarza się jednak, że przesadzi z żartem przez co odczuwa całkiem spore poczucie winy. Bardzo łatwo się przywiązuje do innych, przez co rozstania są dla niej katorgą. Trudno jej się wtedy wrócić do poprzedniego stanu, ponieważ w głębi ducha czuje, iż takie sytuacje są wyłącznie jej winą. Natrętne myśli często towarzyszą Katherine, miewa problemy, aby pozbyć się ich z głowy. Zazwyczaj stara się pilnować, ażeby nie zrobić czegoś głupiego, czy nie sprawić komuś krzywdy. Nie zawsze to się udaje, a perfekcjonizm dziewczyny nakręca ją jeszcze mocniej. Potrafi wybaczać innym, lecz nie sobie. Wobec swojej osoby jest bardzo samokrytyczna, co objawia się w jej relacjach jak i podejściu do siebie oraz swojej pracy. Rzadko kiedy bywa zadowolona ze swojej twórczości, a zachęcające i miłe słowa od innych odbiera za fałszywe. Źle też znosi krytykę od innych, mimo tego uważa ją momentami za zło konieczne i stara się z niej czerpać jak najwięcej, aby podobnie zastrzeżenia już nigdy się nie powtarzały. Jest jej wtedy najczęściej wstyd, że zrobiła coś gorzej. Wydawałoby się, że Kat łatwo się poddaje, czy porzuca różne zajęcia. Wręcz przeciwnie, kotka jest mimo wszystko bardzo wytrwałą osobą. Trudno powiedzieć czy krytyka ją popycha do rozwoju, czy sama chęć osiągnięcia ideału. Nie zmienia to faktu, że kotołaczka jest wyjątkowo pracowita i odpowiedzialna. Potwierdzają to także jej treningi, podczas których zgłębiała wiedzę na temat sztuk walk. Wysiłek fizyczny jak i regularna praca pomogły jej nauczyć się odpowiedzialności szczególnie wobec siebie i swojego życia, jak i ponoszenia konsekwencji. Dziewczyna zna wiele rodzajów walk, co na przestrzeni lat pomagało jej zachować równowagę ducha, swego rodzaju spokój. Obecnie z tym jest gorzej, a sam trening już nie wystarcza. Ukojenie odnalazła w sztuce i teatrze. Przez tyle lat chowała w sobie różne emocje, przez co występowanie na scenie daje jej namiastkę wolności, podobnie jak malowanie. Katherine nie czuje w tych dziedzinach żadnych barier, wie, że nie musi się pilnować, czy choć trochę udawać. Działa to na nią bardzo terapeutycznie, gdyż w sposób niewerbalny, za pomocą pędzla lub mowy ciała może wyrzucić z siebie wszystkie troski, które jej ciążą.

Zainteresowania

Sztuka

Kotołaczka bez wątpienia uwielbia sztukę, stara się także w niej aktywnie uczestniczyć. Katherine uwielbia chodzić po muzeach, czy zgłębiać czysto teoretyczną wiedzę o tej dziedzinie życia. Ulubionym rodzajem jest jednak malarstwo, któremu kotka mogłaby oddać duszę. Jej ulubionymi kierunkami w sztuce są impresjonizm, ekspresjonizm oraz surrealizm. Dziewczyna niedawno wróciła do rysowania po niemal dwuletniej przerwie, oprócz tego rozpoczęła malowanie farbami. Jest samoukiem, chociaż wiele razy rozmyślała nad uczestnictwem w kursach lub zajęciach. Gdzieś po drodze przewinęła się jeszcze grafika komputerowa, ale Kat na ten moment porzuciła ten kierunek, ażeby skupić się na pierwotnej formie malarstwa. Intensywnie zastanawia się nad studiowaniem sztuki i aplikowaniem do Akademii Sztuk Pięknych.

Film i teatr

Komiksy

Zdolności i umiejętności

Zdolności

  • Zwinność – dziewczyna jest bardzo wysportowana, całkiem szybko biega i dobrze skacze. Przy odpowiednim, choć najprostszym sprzęcie potrafi wspinać się po budynkach. Jej gibkość oraz zdolności gimnastyczne ułatwiają jej trenowanie różnych sportów.
  • Wyostrzony wzrok – kotołaczka posiada świetny wzrok, a dodatkowo widzi w nocy i w ciemnościach.
  • Wyostrzony słuch – choć jej słuch nie dorównuje wilkołakom lub psom, kotka potrafi usłyszeć dźwięki niemal niesłyszalne dla zwykłego człowieka czy potwora.
  • Skradanie się – Katherine potrafi być bardzo cicha i niezauważalna, co przydaje jej się w różnych sytuacjach.
  • Świetna pamięć
  • Znajomość kociego języka – dziewczyna bez problemu może się porozumiewać z przedstawicielami kotowatych. Tyczy się to wielkich kotów jak i tych domowych.

Umiejętności

  • Znajomość sztuk walki – kotołaczka od najmłodszych lat trenowała przeróżne sztuki walki, brała nawet udział w kilku zawodach. Ten sport nauczył ją przede wszystkim wytrwałości i siły ducha. Katherine opanowała następujące sztuki:
    • Jujutsu
    • Taekwondo
    • Hapkido
    • Karate
    • Kick-boxing
  • Szycie – dziewczyna przez długi okres dorabiała sobie jako krawcowa. Jej umiejętności pozwoliły także utworzyć jej specjalny kostium.

Słabości

  • Agorafobia
  • Senność – Katherine dużo czasu poświęca na drzemki, ponieważ jej organizm wymaga wiele wypoczynku. Po dużym wysiłku fizycznym kotka robi się bardzo zmęczona, dlatego zdarza się, że przesypia po kilkanaście godzin.
  • Niewielka siła – dziewczyna nie posiada dużej siły fizycznej, dlatego przy potyczkach z większymi od siebie przeciwnikami wykorzystuje specjalne chwyty, które umożliwiają jej wykorzystanie energii i masy wrogów.
  • Pechowość – kotołaczka urodziła się z zupełnie białą sierścią; w Wielkiej Brytanii takie koty rzekomo mają przynosić pecha. Sprawdziło to się w przypadku dziewczyny, dlatego Kat doświadcza w swoim życiu wielu potknięć i nieprzyjemnych sytuacji.

Wygląd

Katherine jest całkiem szczupłą kotołaczką, o niewielkim wzroście, mierzy bowiem zaledwie 165 centymetrów. Cechuje ją wyjątkowo jasne futro, które jest pozbawione jakichkolwiek plam lub przebarwień. Z dołu jej pleców wystaje koci ogon, natomiast na czubku jej głowy znajduje się para szpiczastych uszu. Są one przekłute w czterech miejscach. Katherine ma długie ciemnobrązowe włosy, które zależnie od ilości słońca mogą się nieco rozjaśnić. Kotka nosi je najczęściej rozpuszczone, z przedziałkiem na środku i prześwitującą grzywką. Oczy dziewczyny mają zielono-żółtą barwę, cechuje je wąska źrenica oraz charakterystyczny koci kształt. Brwi kotołaczki są proste i gęste, dziewczyna bardzo rzadko je reguluje, ponieważ preferuje ich naturalny wygląd. Od czasu do czasu podkreśla je kredką. Generalnie makijaż Kat jest dosyć minimalistyczny i skupia się na podkreślaniu swoich rysów twarzy. Katherine ma drobny koci nosek, w którym od czasu do czasu nosi septum. Jej usta są drobne, choć całkiem pełne i zazwyczaj są podkreślone szminką w matowym kolorze.

Po czym ją rozpoznać?

  • Mówi z mocno słyszalnym brytyjskim akcentem.
  • Ma wyjątkowo śnieżnobiałe futro.

Niezapomniane cytaty

  • Cytat1 Trudno być złym, gdy na świecie jest tyle piękna. Cytat2

    —do

  • Cytat1 Bez bólu i cierpień nie istniejemy. Cytat2

    —do

  • Cytat1 Biochemia dowodzi, że nie ma różnicy pomiędzy miłością a dużą tabliczką czekolady. Dlatego pozwól, że się poczęstuję. Cytat2

    —do

  • Cytat1 Pewnie powinnam teraz powiedzieć coś śmiesznego. Wiesz, tak jak Schwarzenegger w Terminatorze, albo w jakimkolwiek filmie akcji, ale nie mam już na to siły.Cytat2

    —do

  • Cytat1 Kochanie wróciłam! Och... zapomniałam, że nie gram w tym filmie. Cytat2

    —do

Klasyczny Potwór

Kotołak
Kotołak - fikcyjny gatunek. Wiele osób mylnie uważa, że stworzony jest na wzór wilkołaka. Tak naprawdę to sama nazwa człowieka-wilka została zapożyczona. Jedną z wcześniejszych form Kotołaka była egipska bogini Bastet. Kotołak to także człowiek, który może przemienić się w ogromnego kota. Wtedy staje się niebezpieczną bestią, lecz nie poluje na ludzi tylko na drobniejsze zwierzęta. Groźny staje się gdy ktoś go zaatakuje. Istnieje także jego drugie wyobrażenie, jako hybrydę człowieka i kota. Owłosionego, z długim ogonem i ostrymi pazurami, charakteryzującego się zwinnością zwierzęcia oraz umysłem człowieka. Ten motyw był często wykorzystywany w komiksach, np. Catwoman, Tigra lub Cheetah, a nawet Catman.

Kotołaki nie są aż tak popularne jak wilkołaki. Jednakże powstał o nich film, mianowicie Ludzie-koty (ang. Cat People). Opowiada historie młodej kobiety, która wierzy, że należy do rasy ludzi, mogących się zmieniać w koty.

Miejsce pochodzenia

Londyn
Anglia (ang. England, język staroangielski Englaland) – największa i najludniejsza część składowa Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, w przeszłości samodzielne królestwo. Anglię zamieszkuje 83% całkowitej populacji państwa. Region zajmuje dwie trzecie wyspy Wielkiej Brytanii i ma granice lądowe z Walią na zachodzie i Szkocją na północy. Wyspa oblewana jest przez Morze Północne, Morze Irlandzkie, Ocean Atlantycki i kanał La Manche. Stolicą Anglii jest Londyn.

Drop Dead Diary

Ksywka: Kat, Kath, The Cat
Ulubione powiedzonko: Cytat1Cytat2
W szkole najbardziej lubi:
... a najmniej:
Zwierzę:
Nie rusza się z domu bez:
Ulubiony kolor:
Sekrety jej pokoju:
Ciekawostka: Czy wiesz kto jest jej ulubioną komiksową postacią?

Relacje

Rodzina

Rodzice

Katherine utrzymuje całkiem dobre kontakty z rodzicami. Lepsze relacje ma jednak z mamą, z którą mieszkała podczas pobytu w Wielkiej Brytanii. Kobieta w pełni akceptuje córkę i jej wybory, chce by była szczęśliwa. Początkowo miała wielkie obawy co do jej wyjazdu z kraju, ale zaakceptowała tę decyzję. Bardzo martwi się o swoje dziecko, ale zdaje sobie sprawę, że jest rozsądną oraz odpowiedzialną osobą.

Relacje z jej ojcem nie są aż tak dobre, jednakże pozostają w przyjaźni. Dosyć często dochodzi między nimi do sprzeczek, które są po jakimś czasie żegnane. Jej tata jest znany ze swojej wybuchowości, co też znacznie potęguje napięcie powstające podczas kłótni. Dziewczyna wie, że jej rodzic ją kocha, jednak nie zawsze akceptuje jego wyborów i decyzji.

Dalsza rodzina

Przyjaciele

Natasha Markov

Amelie Purrmeow

Jason Coitchie

Jade (rip trochę)

Znajomi

Jack Rabbit

Adrienne O'Dheas

Heather Sharma

Honey Swamp

Kat chętnie spędza czas z Honey. Dziewczyny poznały się gdy, córka potwora z bagien potrzebowała aktorki i kilku kostiumów do swojej najnowszej pracy. Katherinie początkowo miała tylko uszyć stroje, jednak Honey wkręciła ją także do roli. Ostatecznie bardzo się do siebie zbliżyły, często razem tworzą. Ich wspólna cecha sprawia, że przekazują sobie porady.

Kiyomi Haunterly

Kiyomi to także dobra przyjaciółka Katherine. Choć kotołaczka czasem boi się swojej koleżanki, to chętnie spędzają razem czas na wspólnych rozmowach. Kotka czuje w duszce duże oparcie, wie że może zawsze na nią liczyć. Z kolei Kiyomi chętnie zwierza się ze swoich problemów i rozterek.

Miłość

Jason kek

Wrogowie

Lucas Cry

Zwierzę

Wystąpienia

Power Ghouls ~ The Cat - Issue #0

  • Rebirth of The Cat

W pierwszym numerze poznajemy historię powstania jej alter ego.

Power Ghouls ~ The Cat - Issue #1

  • Poisonous Belladonna

Power Ghouls ~ The Cat - Issue #2

  • The Hunting

Power Ghouls ~ The Cat - Issue #3

  • Big Bad Red Hood

Power Ghouls ~ The Cat - Issue #4

  • ???

Ciekawostki

  • Urodziła się 13 listopada.
  • Jest zodiakalnym skorpionem.
  • Potrafi grać na pianinie, jednak od kilku lat nie ćwiczyła na tym instrumencie.
  • Zawsze ma pomalowane paznokcie.
  • Jej największym marzeniem jest pojechanie na Nekrocon. Okazuje się, że udało się je spełnić rok temu, miała wtedy okazję poznać swojego ulubionego komisowego rysownika - Jima Lee.
  • Bardzo lubi świeczki zapachowe, szczególnie o zapachu czekolady i wanilii. Nie przepada za intensywnymi i sztucznymi zapachami, preferuje delikatne wonie, w tym kwiatów.
  • Uważa się za beztalencie wokalne co nie przeszkadza jej w ryczeniu na karaoke.
  • Jej telefon zawsze nosi ślady upadku czy zarysowań, często wypada jej z rąk.
  • Często sprawdza horoskopy.

Stroje

kek

Galeria

Stroje

Inne

Osiągnięcia

TINuhhi
Katherine Evans zdobyła egzekwo drugie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca luty 2013!