FANDOM

TINuhhi
Jamie Bezzear zdobyła drugie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca Maj 2017!

Jamie Bezzear
Uczeń Monster High
Jamie z bazy by Rochi
Wiek Mam czternaście lat, dla niektórych jestem za młoda na liceum, cóż. W środowisku harpii, jestem już prawie dorosła!
Zabójczy Styl Neon, neon i jeszcze raz neon! neonowe kolory idealnie oddają moje nastawienie do wszystkiego - na luzie i z uśmiechem!
Dziwaczna wada Czy jest dziwaczna to nie wiem, ale mam jedną wadę której nigdy się nie pozbędę...moja zbyt wybujała wyobraźnia. GRR. Ja zawsze muszę coś podkoloryzować, przekręcić...
Zwierzę Opiekuję się małą papużką którą nazwałam Papaya. No co? papaje pyszne są!
Ulubione zajęcie Jazda na wrotkach, taniec nowoczesny a zwłaszcza disco dance...jest wiele czynności które dają mi szczęście.
Najbardziej irytująca rzecz Chyba nic tak mnie nie denerwuje jak osoby o podwyższonym ego!
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Dziwnie to zabrzmi, ale zależy od dnia. Raz lubię przedmiot szkolny którego na następny dzień nienawidzę.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Jak wyżej.
Ulubiony kolor Neonowa zieleń, neonowa żółć i neonowa czerwień.
Ulubione jedzenie Papaje! hehech, uwielbiam także tortille.
Przyjaciele Poppy Hokkaido , Miusa Harumi, Jay Asmod , Cataleya Russo
Dolldiaryicon Pamiętnik Jamie Beezear
Zapamiętaj sobie, lepsze jest efektowne kłamstwo, niż banalna prawda.

—- W debiucie

Jamie Bezzear - to czternastoletnia harpia pochodząca z Brazylii. Jej stroje są wygodne, sportowe i bardzo kolorowe, kocha pióra. Ogólnie jest towarzyska, śmiała, nie zna granic. Aczkolwiek ma swoje wady, są to min. Częste spóźnianie się i lekkie "koloryzowanie" faktów, ma bogatą wyobraźnię i fantazję, jest na tyle cwana, że wie jak wyrazić swoje zdanie i nie doświadczyć konsekwencji swej szczerości. Bardzo mądra, nieskąpa i ciepła osoba, jest dość popularna. Posiada czekoladową skórę, wąskie różane usta i burzę cynamonowych loków, w które wplatuje poskręcane pasemka, jasne żółtawo-brązowe oczy, ciemne brwi i często nosi duże kolczyki koła w neonowych odcieniach. Największe pasje Jamie to: jazda na hulajnodze/wrotkach, gimnastyka, taniec nowoczesny oraz śpiew. Posiada przyszywanego brata, który uczył ją jeździć na wrotkach, traktuje go jak życiowe guru.

Osobowość

Jamie to śmiała i ciepła osoba, która nie zna jakichkolwiek granic. Jest bardzo cwaną osóbką - wie jak wyrażić swoje zdanie, by nie doświadczyć konsekwencji swojej opinii ani nikogo dosadnie nie obrazić, ba, zdarza się, że inni myślą, że harpia wręcz ich komplementuje. Jamie ma niezbyt pochlebną skłonność do... lekkiego "upiększania" rzeczywistości, to świadczy o jej bujnej wyobraźni. Nie do końca wiadomo kiedy harpia wypowiada się zgodnie z prawdą. Jest silna zarówno fizycznie jak i psychicznie, to ostatnia osoba w szkole, którą można by było zgnębić, nie da sobie w kaszę dmuchać, wojowniczo walczy o sobie. Jest z tego powodu brana za agresywną dziewczynę i choleryczkę, co nie do końca jest faktem. Jamie ma "luźne" podejście do życia - wiele szkolnych kłopotów, jak to ona mówi "zwisa" Jamie, nie jest piątkową uczennicą, ale nie jest także jedną z najgorszych. Harpia kocha używać sarkazmu, stało się to jej znakiem rozpoznawczym. Jak twierdzi, używa go jedynie jeśli kogoś polubi.

Wygląd

Jamie to dość przeciętnego wzrostu młoda harpia o cynamonowej cerze, bujnych czekoladowo-czarnych włosach w które wpina neonowe pasemka. Brwi Jamie ma czarne, oczy żółte, a nos przypomina trochę dziub. można zauważyć, że gdzieniegdzie z jej ciała wyrastają pojedyńcze piórka, charakteryzuje ją również śnieżnobiałe uzębienie oraz niezwykły usmiech - dziewczyna, cóż... nie posiada warg.

Relacje

Rodzina

Jamie to córka harpii - pochodzi z Brazylii. Wychowała się w bardzo... rozrywkowej rodzinie, bardzo wspierającej się nawzajem. Wpajane jej były przede wszystkim szacunek do innych oraz to, by realizowała swoje marzenia. Posiada przyszywanego starszego brata imieniem Lionel, który jest dość popularnym sportowcem i tancerzem. Uczył on Jamie jeździć na wrotkach, to dzięki bratu harpia pokochała ten sposób spędzania czasu.

Dalsza rodzina

Po za rodzicami, obiema babciami (dziadkowie Jamie są nie znani) oraz bratem, Jamie posiada dosyć spore grono krewnych, większość mieszka i pracuje w Brazylii, aczkolwiek Jamie ma parę krewnych również w Polinezji, na Martynice oraz w RPA.

Przyjaciele

Przyjaciółmi Jamie nazywa: Poppy Hokkaido , Miusa Harumi, Jay'a Asmod oraz Cataleya Russo

Znajomi

Znajomymi harpii są: Justin Saina oraz Xena Venefica

Wrogowie

Dziewczyna nie przepada za Lavender Marigold, z uwagi na przykry incydent na wycieczce.

Historie relacji

Z Xena Venefica

Czarownica oraz Harpia poznały się w szkolnej bibliotece, Jamie nie do końca mogła poradzić sobie z zadaniem domowym, co strasznie frustrowało jej osobę. Chwile siedziała cierpliwo, aż w końcu wybuchła - krzyknęła na całą salę, co skutkowało wyproszeniem jej osoby z pomieszczenia, zagniewana Jamie zebrała swoje notatki i dumnie unosząc nos do góry, opuściła biblioteke rzucając tekstem typu "nikt mnie nie rozumie!" usiadła pod oknem na przeciwko biblioteki, aż do jej osoby przysiadła się Xena, Jamie próbowała spławić wiedźme, lecz na próżno. Xena rzekła, że się nie odczepi póki nie znajdzie sposobu by pomóc harpii. Jamie zamyśliła się chwilkę, w końcu wyspowiadała się dziewczynie, ze wszystkiego co denerwuje ją w szkolnym gronie pedagogów oraz dodała, że zadania domowe bywają dla niej zbyt frustrujące. Xena zrozumiała Jamie, jednakże sama nie mogła za bardzo jej pomóc z zadaniem, mimo to nie zamierzała odpuszczać - zaciągnęła harpie z powrotem do biblioteki, unikając wzroku bibliotekarki, wsiadła na miotłe i po kilku chwilach odnalazła właściwy tomik, kiedy w końcu harpia zrozumiała treść zadania, była przeszczęśliwa. Zaproponowała Xenie wymiane numerami telefonów, zostały znajomymi.

Z Lavender Marigold

Harpia oraz nimfa szczerze nie przepadają za soba od czasu pewnej szkolnej wycieczki. Grupa uczniów, która jako pierwsza zgłosiła chęć uczesnictwa oraz wpłaciła zaliczkę, udała się po za obrzeża miasta by posmakować życia z dala od cywilizacji. Jamie zgłosiła chęć udziału z uwagi na swoje sportowe zamiłowania oraz chęci przeżycia nowej przygody, zdobycia większego doświadczenia podczas obcowania z dziką naturą, zaś Lavender zgłosiła się z uwagi na swoją miłość do natury i pięknych pejzaży tworzonych przez matkę Ziemię. Dziewczyny, po grupowym losowaniu słomek, trafiły do jednej drużyny, grupa rozdzieliła się, a upiorki zostały skazane na siebie. Choć początkowo miały do siebie neutralne nastawienie, problemy zaczęły się kiedy Lavender chciała najpierw zebrać odpowiednie składniki niezbędne do zwycięstwa w grupowym wyzwaniu, zaś Jamie wolała najpierw zorientować się gdzie jest meta, a dopiero potem dążyć do zwycięstwa. To był pierwszy moment, kiedy zapałały do siebie nie - sympatią. Wędrowały kilka godzin po lesie, aż w końcu nawet Jamie miała dość. Lavi tymczasem, beztrosko skakała niczym pszczółka zbierająca nektar z wiosennego plonu słoneczników. Drugim punktem kulminacyjnym niechęci wzajemnej tych dwóch dziewczyn, był moment kiedy Lavender mocno machnęła ręką, przez co na harpię spadło prosto z gałęzi ptasie gniazdo. Jamie była już wyczerpana i nie było jej do śmiechu, Lavender także miała dosyć wędrówki, jednakże liczyła, że znajdzie w sobie jeszcze trochę wigoru, by dojść na metę. W pewnym momencie, rozpadało się straszliwie, a obie upiorki wpadły prosto w kałuże. Zaczęły nawzajem obwiniać się, nie zauważyły, że kłóciły się na samym szczycie klifu....Jamie, chcąc wyjść z kałuży, chwyciła się skrzydełka Lavender, a ta myśląc, że Harpia ją prowokuje, pociągnęła dziewczynę za pióro wyrastające jej z głowy, zaczęła się szamotanina, upiorki w pewnej chwili sturlały się wzdłuż klifu, głośno przy tym krzycząc, brudne oraz z szarganymi nerwami, wylądowały tuż przed nogami opiekuna wyprawy, oraz swoich kolegów z grupy, którzy momentalnie zaczęli wszystko dokumentować. Nauczyciel srogo nakrzyczał na Lavi oraz Jami, groźnie pytając czemu wyglądają niczym prosięta, przez całą drogę do Straszyceum siedziały na końcu autobusu, brudne, mokre oraz wściekłe, a także wyśmiewane. Od tamtego dnia, szczerze się nie znoszą i unikają, kiedy tylko mogą.

Z Miusą Harumi

Jedna z BFF harpii, bardzo lubi towarzystwo duszycy, Miusa często układa dla Jamie playlisty, kiedy ta idzie na treningi.

Z Jayem Asmod

Dobry przyjaciel Jamie, wie, że może zawsze liczyć na pomoc demona.

Z Poppy Hokkaido

Dobra znajoma Jamie, lubią swoje towarzystwo.

Z Justinem Sainą

Dobrzy znajomi, poznali się nie mal całkiem przypadkowo, był wtedy ciepły, dzień gdzieś z początku tygodnia. Jamie od samego rana, była ogromnie podekscytowana, nie bez powodu - w szkole tanecznej, w której aktualnie się dokształca w tejże pasji, organizowane były przesłuchania do konkursu tańca nowoczesnego, między różnymi stanami USA. Jej uśmiech oraz taneczny chód od samiutkiego rana, zdradzał szczęście jakie udzielało się harpii, nie dość że szkółka tańca znalazła się wśród kandydatów, to byli również favorytami. Harpia, radośnie, tanecznym krokiem przemierzała szkolny korytarz, przybierając uśmiech na twarz, szerszy od owocu banana.  Brazylijka, w stanie euforii,oraz zamyślenia, nie zorientowała się, kiedy wpadła na drzwi od korytarza dormitorium, po czym dosłownie wleciała na korytarz, łączący pokoje. Pocierając czoło z bólu, mimo to nadal chwiejnym ze szczęścia krokiem, skierowała się w stronę pokoi dziewcząt, aż...zatrzymała ją muzyka. Harpia, momentalnie przywarła do drzwi od świetlicy, gdzie uczniowie po lekcjach, w poblizu swoich pokoi, mogli w spokoju chociażby odrobić zadania domowe, jeśli nie zdążyli w ciągu dnia. Dziewczyna przystawiła ucho do drzwi, po czym zaczęła uderzać stopą o posadzkę do rytmu piosenki. Znała ją, bowiem często tańczyła w szkole wraz z innymi młodymi tancerzami do tego energicznego utworu w klimacie funk. Zajrzała prawym okiem, przez dziurkę od klucza, aczkolwiek nic nie dostrzegła. Wtedy, po prostu otworzyła drzwi,  ujrzała Justina, który najwyraźniej, albo uczył się choreografii,albo tańczył dla przyjemności, co niesamowicie dobrze mu wychodziło, ale nie na tyle doskonale, by harpia mogła wróżyć mu przyszłość jako tancerz. Mimo to, harpia była pod wrażeniem mini "występu" dżinna, chociaż widziała kilka teledysków do jego utworów, dotąd myślała, że były podrasowane komputerowo. Harpia, sama zaczęła cichutko ruszać się do rytmu, podpatrując kilka kroków od chłopaka, tak ruszała się dobre kilka minut, swietnie się przy tym bawiąc, dopóki dopóty nie przewróciła baniaka z wodą, kiedy do uszu Justina dotarł dźwięk plastiku uderzanego o posadzkę, momentalnie podskoczył ze strachu, łapiąc się w okolicach serca, z przerażeniem szukał źródła hałasu, aż jego wzrok spoczął na Jamie. Dziewczyna, przyjaźnie zamachała do niego ręką, wyszczerzając swoje śnieżnobiałe zęby, silnie kontrastujące z jej cynamonowa skórą. Dżinna ogarnęło,uczucie spokoju, gdyż była to zwyczajnie uczennica, a nie jakiś atak na budynek, jednocześnie lekko się zawstydził, stał więc tylko z lekko spuszczoną głową, wysłuchując monologu Jamie. W pewnym momencie, harpia niemal wskoczyła na scenę, po czym zaczęła tanecznie demonstrować, co dżinn mógłby poprawić, nad czym musi jeszcze popracować. Justin, z początku lekko ignorowal harpię, jednak po chwili, naprawdę zainteresował się radami Jamie, wziął je sobie do serca. Bliscy, zawsze powtarzali mu, by,brał,przykład z osób bardziej doświadczonych. Kiedy harpia skończyła mini instruktaż, zachęciła muzyka do powtórzenia kroków, ten ku swojemu lekkiemu zdziwieniu, powtórzył układ niemal idealnie, no...za trzecim razem. Spędzili tak czas, do dobrych godzin wczesno wieczornych, polubili się. Od tamtej pory, dżinn zaczął traktować Jamie niczym swoją nauczycielkę tańca, najlepszą jaką miał,przyjemność spotkać, zaś harpia nigdy nie odmawia mu rad oraz pomocy, gdyż podziwia osoby, potrafiące otwarcie przyznać się, do błędów oraz nie uważające siebie za ideał we wszystkim.

Miłość

Jamie nie w głowie romanse, nie jest osobą marzącą o dużej rodzinie i gromadzce potomstwa. Dziewczyna ma szczerze dość wątków o tej tematyce, które wszczyna jej babcia, unika tych tematów, a jak się jakiś napatoczy, szybko stara się go zmienić.

Zwierzak

Zwierzakiem Jamie jest mała zielono-turkusowa papuga imieniem Papaya. Nazwana została na cześć ulubionych owoców harpii, papai. Papuga na głowie ma założony pomarańczowy kapelutek z owocem od którego pochodzi jej imię.

Niezapomniane cytaty

Olej, olej, olej to!

—- Jamie śpiewa

Eee...nie...

—- Typowy tekst a la Jamie

O żesz Ty w piórko papuzie

—- jak wyżej

P-A-P-A-Y-A!!!

—- Okrzyk radości

Tak, to był sarkazm! I wiesz co? Mam to w piórze.
Nie wiem, nie było mnie tam, nie pamiętam. Czemu tak patrzysz?! Mówię, że nie wiem, weź przestań no, przestań że przestań!

—- do brata

Poczujesz się lepiej, kiedy oddasz naturze swój gniew, najlepiej jak skromnie ja to robię - t-a-ń-c-z-ą-c! Acha

—- do Blair DeGhoul

I bardzo dobrze, w pióro prawidłowo. O jednego idiotę mniej na świecie.

—- o takim jednym co wącha kwiaty od spodu.

Że ja mam problem? To Ty masz problem! No oczywiście, że Ty! Masz problem z tym, że ja mam problem, niby. Co stwarza dla Ciebie problem!

—- do Cassidy PurrMeow

Zainteresowania

Akrobatyka

Jamie uwielbia akrobatykę i to z nią wiąże swoją przyszłość.

Jazda na wrotkach

Największe hobby Jamie, którym zaraził ją jej brat, wielokrotnie wygrywała konkursy dla wrotkarzy.

Taniec nowoczesny

Jamie bardzo lubi tańczyć, zwłaszcza energetyczne tańce min. Disco dance i Hip hop.

Jazda na hulajnodze

Najstarsza pasja harpii, hulajnogę pokochała już w przedszkolu. To właśnie na niej przyjeżdża do szkoły i porusza się po mieście.

 Zdolności

  • Chodzenie po wodzie - Jamie potrafi chodzić po wodzie.
  • Fotokineza - Jamie potrafi kontrolować światło i zmieniać jego położenie.
  • Widzenie w ciemnościach - Jamie potrafi widzieć jak za dnia w każdym oświetleniu.

Po czym ją rozpoznać?

  • Baaardzo często używa sarkazmu
  • Nosi na rękach masakryczną ilość neonowych bransoletek
  • Nie ma warg

Wystąpienia

Drop Dead Diary

  • Ksywki : Jami, Dżem, Ballerino (przez Cataleyę Russo)
  • Ulubione powiedzonka : Tak! to był sarkazm!, Mam to w piórze
  • W szkole najbardziej lubi...Zależy od dnia
  • A najmniej...Jak wyżej
  • Sekrety jej pokoju Jej dom znajduje się na ...drzewie
  • Nie rusza się bez neonowych bransoletek

Miejsce pochodzenia

Brazylia – największe pod względem powierzchni i liczby mieszkańców państwo Ameryki Południowej oraz piąte pod względem wielkości państwo świata. Zajmuje ponad 47,5% powierzchni Ameryki Południowej i liczy ponad 200 milionów mieszkańców. Terytorium Brazylii zajmuje prawie połowę powierzchni Ameryki Południowej i rozciąga się w centrum i na wschodzie kontynentu, położone nad Oceanem Atlantyckim. Długość wybrzeża Brazylii wynosi 7491 km. Kraj graniczy z dziesięcioma innymi państwami: Argentyną, Boliwią, Gujaną Francuską, Gujaną, Kolumbią, Paragwajem, Peru, Surinamem, Urugwajem oraz Wenezuelą.

Klasyczny potwór

Harpie – w mitologii greckiej to duchy (demony) porywające dzieci i dusze oraz uosabiające gwałtowne porywy wiatru. Uchodziły za córki Taumasa i Okeanidy Elektry oraz za siostry bogini Iris. Hezjod (Teogonia) nazywa harpie "pięknowłosymi" stworzeniami. Obraz harpii jako brzydkiej, uskrzydlonej kobiety ptaka powstał dość późno, wskutek pomylenia tych stworzeń z syrenami. Rzymscy i bizantyjscy pisarze uszczegółowili ten wizerunek. Na wazie w Muzeum Berlińskim harpia trzyma małą figurkę bohatera w każdym szponie, a jej głowa jest podobna do głowy Gorgony, z wybałuszonymi oczami, sterczącym językiem i kłami. Harpie często torturowały dusze złych ludzi w Tartarze. Były złośliwe, okrutne i brutalne. Wg. Wergiliusza żyły na Stofadach.

Ciekawostki

  • Nie znosi masła orzechowego.
  • Obchodzi urodziny 31 października.
  • Postać, początkowo była OC do adopcji, jednak autorka na tyle ją polubiła, że sama ją "zaadoptowała"
  • Nie może spożywać cukru białego, jedynie brązowy lub kokosowy.
  • Mówi z brazylijskim akcentem.
  • Ma tendencję do gryzienia włosów.
  • Potrafi zdejmować pióra ze swojego ciała.
  • Potrafi doskonale tańczyć, zwłaszcza hip-hop i tzw. street dance.
  • Jej ojciec pochodzi z Jamajki.
  • Uwielbia styl i muzykę Reagee.
  • Nowy basic Jamie, został zainspirowany simową pracą Liścia.

Galeria

W różnych seriach

Od innych

Meta timeline

  • 2016 - Rochi oddaje znaki dla "Jamie Bezzear" do adopcji, po pewnym czasie sama je przygarnia. ZOstaje ujawniony koncept który został oficjalnym artem.
  • Luty 2016 - Rochi rozpoczyna pracę nad stroną i bio Jamie.
  • 04.05.2016 - Jamie zostaje oficjalnie opublikowana