FANDOM

Joanne Henriche Mare
Uczeń Monster High
Zmora
Wiek Lat 1582.
Zabójczy Styl To wszystko zależy od mojego nastroju. Czasem mam ochotę przywdziać autentyczną XVIII-wieczną suknię, natomiast innym razem sięgnąć po coś bardziej nowoczesnego. Ubieram się głównie w czarne, długie szaty – im prościej tym lepiej. Uwielbiam delikatne i prześwitujące tkaniny, które otulają moje ciało, delikatnie spływając ku ziemi. Pozwalają mi wyeksponować moje tatuaże, bez zbędnego odkrywania skóry, za którym nie przepadam; jestem w końcu stworem nocy. Nie ruszam się z domu bez antycznej biżuterii, podarowanej mi przez moją babkę, a także bez szminki w mocnym, ciemnym kolorze.
Dziwaczna wada Bez problemu potrafię otworzyć każdy zamek. Nie jest mi do tego potrzebny żaden wytrych lub uniwersalny klucz, wystarczy, że nacisnę klamkę.
Zwierzę Mój były przyjaciel podarował mi niegdyś kunę, która towarzyszy mi do dzisiaj. Jest to niestety już tylko jej duch, ale nikomu to nie przeszkadza, żeby spoczęła moich ramionach i drzemała. Zwie się Ellis i jest talizmanem przynoszącym mi szczęście.
Ulubione zajęcie Od czasu do czasu bywam w obskurnym barze na obrzeżach Salem. Tamtejsi bywalcy upodobali sobie moje małe koncerty.
Najbardziej irytująca rzecz Większość osób postrzega mnie jako "buntowniczą i pustą laskę". Jest to krzywdzące, ponieważ poglądy jakie reprezentuję nie są banalne, płyną z mojego środka i są rzeczą, która mnie w pełni definiuje. Sprzeciwiam się regułom ustalonym przez społeczeństwo, braku indywidualności oraz chęci narzucania innym własnego zdania. Każdy z nas powinien sam za siebie decydować i być wolny.
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Myślę, że będą to lekcje śpiewu. Podczas ich trwania nie czuję się w żaden sposób uciśniona. Może jeszcze upiorna literatura? Tam również nikt nie narzuca mi swojego poglądu.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Nie znoszę zajęć z historii nieumarłych. Nauczyciel wpaja nam do głowy suche fakty, nie pozwala rozwijać myśli, rozważać motywów oraz uczuć bohaterów wielkich rewolucji czy bitew. Te lekcje wydają mi się wyprane z emocji, dlatego najczęściej je sobie odpuszczam, mimo tego, że lubię zagłębiać się w dawne dzieje.
Ulubiony kolor Fioletowy i czarny.
Ulubione jedzenie Choć czarna polewka nie posiada chlubnego znaczenia, to jest moją ulubioną potrawą.
Przyjaciele Jonathan Stew, Rigel, Diana Eclipse, Leilani Hayes
Dolldiaryicon.jpg Dziennik J.H Mare

Budowa, jak zwykle ._. – k a ☾ i a k

Los uwielbia płatać mi figle. Jakże mogłabym przewidzieć, że ścieżka do mojego serca skrzyżuje się po raz drugi?

—Joanne w swoim dzienniku.

Joanne Henriche Mare – zmora pochodząca z Niemiec. Liczy blisko 1582 lat, jest początkującą wokalistką, a także tekściarką własnych piosenek. Pasjonuje ją poezja z epoki romantyzmu, a także ruch ideowy, który za sobą niósł. Joanne to wrażliwa, choć porywcza osoba. Może się wydawać wyciszona i niezainteresowana problemami codziennego świata, jednak często daje się porwać emocjom; szczególnie złości oraz zazdrości. Jest dosyć staroświecka, nie przepada za nowinkami technologicznymi oraz za mediami społecznościowymi. Dziewczyna większość wolnego czasu spędza nad swoimi utworami lub wierszami, a także z grupką znajomych i ukochanym. Joanne przyjęła pseudonim J.H. i to właśnie nim posługuje się na co dzień, podpisując własne utwory czy po prostu się przedstawiając.

Osobowość

Joanne to typ eleganckiej potworki, dumnie kroczącej przez świat. Jest jednak bardzo nerwowa, co skutkuje częstymi przytykami i drobnymi bójkami w stosunku do osób, które ją wyprowadziły z równowagi. Jako dziecko była bardzo posłuszna oraz karna, wszystko to jednak zmieniło się po tym, gdy przeżyła swój pierwszy zawód miłosny. Obwinia za to swojego surowego ojca, z którym nie chce mieć nic wspólnego. J.H jest bardzo sentymentalną osobą i wbrew pozorom niezwykle uczuciową.

Zainteresowania

Muzyka

Matka Joanne chciała, aby jej córka rozwijała się w różnych dziedzinach, także w muzyce. Zatrudniła dla niej nauczycieli od gry na pianinie oraz kontrabasie. Młoda zmora regularnie uczestniczyła w tych zajęciach, lecz z wiekiem coraz bardziej zaczęło ją to nudzić; nie chciała skończyć jako dodatkowa atrakcja na nadętych rodzinnych kolacjach. Ostatecznie porzuciła granie na instrumentach, choć do dzisiaj pozostała jej wiedza i umiejętności, teraz nieco zapomniane. Przydają jej się przy tworzeniu własnych utworów.

Dziewczyna od dawna wiedziała, że to śpiew ją najbardziej interesuje, jednak nie miała wcześniej odwagi, aby sprzeciwić się matce i poświęcić się swojej pasji całego serca. Joanne nie brała lekcji w tej dziedzinie, przez cały ten czas była samoukiem, lecz od kilku miesięcy uczęszcza na zajęcia ze szkolnego chóru. Głos zmory jest silny oraz zdecydowany, ma nieco ochrypłą barwę. Jest wokalem prowadzącym w niewielkiej knajpce na obrzeżach Salem, gdzie dorabia sobie w zespole. Nie pasuje jej śpiewanie do kotleta, czy do szklanki whisky, ale w ten sposób może zarobić na własne wydatki i liczyć na jakieś doświadczenie, czy renomę. Może pewnego dnia dostrzeże ją jakiś producent muzyczny?

Pisarstwo

Zmora uwielbia pisać wiersze i poematy, najczęściej zapisuje je na maszynie do pisania, następnie skrawki swojej twórczości wkleja do notatnika, z którym praktycznie nigdy się nie rozstaje. Założyła nawet niewielkie kółeczko literackie, włącznie dla jej przyjaciół i ewentualnie znajomych. Cotygodniowe spotkania na cmentarzu upływają na czytaniu ostatnich utworów i dyskutowaniu na temat emocji, jakie towarzyszyły przy tworzeniu.

Prócz dzieł lirycznych, Joanne pisze teksty do swoich piosenek; są to głównie ballady o lekkim zabarwieniu rockowym, choć dziewczyna nie boi się mocniejszego brzmienia. Najczęściej opowiadają o nieszczęśliwej miłości, lecz zdarzają się też bardziej pogodne. Z reguły opiera je na własnych doświadczeniach i przeżyciach, bądź na tym co zmora chciałaby przekazać szerszej publiczności.

Zdolności

  • Zamiana w mysz – jedną ze zmorowatych zdolności Joanne jest zamiana w niewielkie zwierzątka. Do tej pory dziewczyna opanowała transformację w mysz polną. W swojej animalistycznej postaci ma białe futerko z czarnymi plamkami, czerwone oraz czarne oko, a także długi i chudziutki ogonek.
  • Otwieranie zamków – każdy przedstawiciel jej gatunku uczyni to bez najmniejszego problemu. Dzięki temu zmory z łatwością zakradają się do swoich ofiar, aby się nimi pożywić. J.H. w przeszłości używała owej umiejętności do drobnych kradzieży.

Umiejętności

  • Jazda konna – matka dziewczyny od dzieciństwa namawiała, a czasem zmuszała Joanne do jazdy konnej. Choć zmora nie przepadała za tym zajęciem, to przyzwyczaiła się i zacięcie trenowała ten sport, wplątując do niego nawet elementy akrobatyki. Obecnie potrafi dosiąść konia nawet bez uprzęży i wykonać kilka skomplikowanych figur.

Wygląd

Joanne jest wysoką i wyjątkowo szczupłą osobą. Ma smukłą sylwetkę, płaską klatkę piersiową oraz bardzo długie nogi. Jej skóra przybiera jasnoszary, nieco przezroczysty odcień. Aparycja zmory jest dosyć surowa; jej prosty, choć masywny nos i wystające kości policzkowe nadają jej gniewnego wyglądu. Po spożyciu krwi na jej twarz wstępują lekkie rumieńce, wszystko za sprawą szkarłatnego płynu i tego, że naturalnie nie występuje w jej organizmie. Usta dziewczyny są niewielkie, górna warga jest zdecydowania węższa, nad nią znajduje się niewielki kolczyk zwany medusą. Włosy Joanne są białego koloru, nosi je najczęściej rozpuszczone i w nieładzie. Przykrywają jej szpiczaste, długie uszy. Ma dwukolorowe oczy z ciemnoszarym białkiem. Prawa tęczówka przybiera czerwony odzień, natomiast lewa ma czarną barwę. Oprawą dla jej spojrzenia są cienkie, zakrzywione brwi w dosyć jasnym kolorze. Joanne maluje je na czarno, natomiast do powiek używa śliwkowego cienia. Charakterystycznym elementem jej wyglądu jest tatuaż na szyi przedstawiający róże z kolcami. Mało osób wie, ale ma jeszcze jedną „dziarę” tylko w mniej widocznym miejscu; jest to kruk z czaszką, także otoczony czerwonymi różami, który znajduje się pod jej biustem.

Biografia

Joanne urodziła się w roku 435 w mieście Stuttgart. Przez kilkadziesiąt lat swojego życia, dorastała i uczyła się w tej miejscowości, aż do upadku zachodniej części cesarstwa rzymskiego. Po tym wydarzeniu jej pobyt stanął pod znakiem zapytania. Około sześćset lat później poznała swojego pierwszego, wampirzego wybranka. Była w nim szczerze zakochana, jednak na skutek intryg jej ojca w roku 1329 musiała zakończyć swój związek z ukochanym krwiopijcą. Siedem wieków później, po rozpoczęciu II wojny światowej przeniosła się do Szwajcarii, gdzie żyła do roku 1963. Następnie przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych. Od tego roku uczęszcza do Monster High.

Klasyczny potwór

John Henry Fuseli - The Nightmare.jpg
Zmora zwana też marą (stąd powiedzenie sen mara, Bóg wiara) – w wierzeniach słowiańskich istota półdemoniczna, dusza człowieka żyjącego lub zmarłego, która nocą męczyła śpiących, wysysając z nich krew. Mara jest często podobna do mitycznych stworzeń Sukkub i Inkub, została najprawdopodobniej zainspirowana paraliżem sennym.

Według ludowych podań zmorami zostawały dusze grzesznych niewiast, dusze ludzi skrzywdzonych, zmarłych bez spowiedzi, potępionych. Zmorami często bywały siódme córki danego małżeństwa lub osoby, którym przy chrzcie przekręcono imię, ale "zmorowatość" dotykać też mogła osoby mające zrośnięte nad oczyma brwi lub różnokolorowe oczy.

Zmorę wyobrażano sobie jako wysoką kobietę o nienaturalnie długich nogach i przezroczystym ciele. Można ją było dostrzec przy świetle Księżyca, gdy jego promienie przechodziły przez ciało zmory. Podania przypisują jej zdolność do otwarcia każdego zamka. Umiała też zmieniać się w rozmaite zwierzęta, a także w przedmioty martwe.

Według podań zmora żywi się krwią. Sadowi się na piersiach śpiącej osoby, przyciska piersi kolanami i powoduje uderzenie krwi do głowy. W ten sposób pozbawia powoli tchu swoją ofiarę. Spija krew wypływającą nosem lub też nacina zębami żyłkę na skroni lub szyi i wysysa. Ofiara zmory traci siły i energię, które później odzyskuje w naturalny sposób. Mocno wygłodzona zmora potrafiła jednak zabić swoją ofiarę.

Miejsce pochodzenia

Niemcy.jpg
Niemcy (Republika Federalna Niemiec, RFN; niem.: Deutschland lub Bundesrepublik Deutschland, BRD,) – państwo federacyjne położone w zachodniej i środkowej Europie. Składa się z 16 krajów związkowych (landów), a jego stolicą i największym miastem jest Berlin. Państwo ma powierzchnię 357 021 km² i panuje w nim klimat umiarkowany. Z ponad 80 milionami mieszkańców jest najludniejszym krajem Unii Europejskiej. Jest to czołowe pod względem gospodarczym i politycznym państwo Europy. Stanowi część strefy Schengen i strefy euro, jest członkiem ONZ, OECD, G8, G20.

Po czym ją rozpoznać?

  • Jest bardzo szczupła i delikatna, wygląda jakby zaraz miał porwać ją wiatr.
  • Ma mocny, niemiecki akcent.
  • Najczęściej przebywa w towarzystwie swoich znajomych, rzadko można ją spotkać samotnie.

Niezapomniane cytaty

  • Cytat1.png Życie zdobywa wartość dzięki miłości. Cytat2.png

  • Cytat1.png Czas przynosi radę. Należy oczekiwać tej cierpliwie. Cytat2.png

  • Cytat1.png Cytat2.png

Drop Dead Diary

Ksywka: J.H.
Ulubione powiedzonko: Cytat1.png Poezja leczy rany, jakie zadaje rozum. Cytat2.png
Najbardziej lubi: Nocne spacery po cmentarzu, czasami samemu, a czasami z przyjaciółmi, wspólne wypalanie czerwonych marlboro i słuchanie oldschoolowej muzyki. Oprócz tego J.H. uwielbia jeszcze wytrawne wino oraz wieczorki literackie.
... a najmniej:
Zwierzę:
Nie rusza się z domu bez: Notatnika, papierosów i ulubionego pierścienia z purpurytem.
Ulubiony kolor: Czerwień i fiolet.
Sekrety jej pokoju:
Ciekawostka: Czy wiesz, że do pisania wierszy oraz piosenek używa zabytkowej maszyny do pisania?

Relacje

Rodzina

Rodzice

Ojcem Joanne jest Moriz Nachtalb, potomek słynnego rodu Nachtalbów. Dziedzic ogromnej fortuny, a także wielu dworów w środkowej części Niemiec. Prowadzi kilka firm, z czego większość działa w branży budowlanej. Moriz to wyjątkowo oziębły mężczyzna, "gruba ryba" w biznesie. Liczą się dla niego wyłącznie pieniądze i dostatnie, bogate życie. Zadecydował, aby jego córka miała nazwisko po matce, ponieważ za wszelką cenę chce dbać o swoją reputację. Nie pozwoli na to, by nieodpowiednie zachowanie córki wpłynęło na jego interesy i szacunek w swoim środowisku.

Biologiczną matką Joanne jest Adela Mare. Dziewczyna niestety już jej nie pamięta. Krótko po urodzeniu swojej córki, Adela zniknęła w tajemniczych okolicznościach. Zmora podejrzewa swojego ojca o jej uprowadzenie lub gorzej, o morderstwo.

Dalsza rodzina

Przyjaciele

Przyjaźni się z Rigel'em oraz z Dianą Eclipse.

Miłość

Adam

Joanne swoją pierwszą miłość przeżyła około roku 1739, kiedy to poznała wampira o imieniu Adam. Dziewczyna zakochała się od pierwszego wejrzenia, zaimponował jej sposób w jaki chłopak postrzegał świat oraz to czym się zajmował. Adam był poetą-amatorem, dość niedocenianym, przez co wiele osób patrzyło na niego z pogardą. Majątek, który odziedziczył po zmarłej rodzinie pozwolił mu jednak wieść całkiem udane życie, poświęcone wyłącznie sztuce oraz zabawie. Joanne szybko została jego muzą, jej eteryczny wygląd i tajemniczy charakter pozwalały znaleźć wampirowi natchnienie, którego od dawna potrzebował. Związek dwóch demonów rozwijał się całkiem intensywnie, para planowała nawet ucieczkę za granicę. Niestety ich relacja zakończyła się dość gwałtownie, wszystko spowodowane przez naciski zaborczego ojca oraz śmierć chłopaka. Wampir został zaatakowany przez mieszkańców pobliskiej wioski, odcięto mu głowę, a następnie spalono. J.H. do dzisiaj podejrzewa, że jej ojciec miał z tym coś wspólnego i mógł nasłać pobożnych chłopów na jej biednego kochanka. Morizowi nigdy nie imponował swobodny tryb życia, uważał także, że jego córka zasługuje na kogoś bardziej pracowitego i zamożnego. Dziewczyna bardzo ciężko przeżyła to rozstanie, ale po tylu latach pogodziła się z nim i zamknęła ten ciężki rozdział w życiu. Do dziś wspomina Adama, głównie przez sentyment i pamiątki jakie jej zostawił. Joanne zachowała sobie jego tomik poezji, do którego wraca od czasu do czasu.

Belial

Po śmierci swojej pierwszej miłości Joanne była zrozpaczona. Pogorszyły się jej relacje z rodzicami, którzy mieli zaplanowaną przyszłość córki i nie chcieli dopuścić do siebie myśli, że dziewczyna może chcieć od życia coś innego. Zmora wpadła w pierwsze uzależnienia, wieczory spędzała na zapijaniu smutków w podejrzanych miejscach, wśród podejrzanych upiorów. Wtedy również poznała Beliala, który zaoferował Joanne coś czego od dawna potrzebowała – zrozumienia. Demon był niezwykłym dżentelmenem, a jego inkubie zdolności szybko sprawiły, że J.H. zakochała się w mężczyźnie. Różnica wieku i początkowo opiekuńczy charakter Beliala pomogły dziewczynie wyjść z dołka, jednak jednocześnie sprawiły, że stała się uzależniona od swojego nowego partnera. Przez jego wpływ zmora całkowicie zerwała kontakty z rodziną. Około 1959 roku para postanowiła uciec do Stanów Zjednoczonych; w czym czasie kształtował się ruch hippisowski, do którego chętnie dołączyli. Joanne spędzała całe dnie wśród dzieci kwiatów, odkrywając siebie i swoje powołanie. Nie miała pieniędzy, więc dorabiała sobie śpiewając na ulicy. Wydawałoby się, że wszystko jest w porządku, jednakże wtedy prawdziwa natura Beliala wyszła na jaw. Inkub okazał się bardzo zaborczy i agresywny, nie pozwalał J.H. niemal na nic. Wprowadził ją w kolejne nałogi, tym razem od substancji psychoaktywnych; stosował wobec dziewczyny przemoc, znęcał się nad nią psychicznie. Mężczyzna miał poważne problemy finansowe (podpadł także lokalnej mafii), dlatego zaczął zmuszać swoją partnerkę do prostytucji. Gdyby nie pomoc zaprzyjaźnionych potworów to Joanne nigdy nie uwolniłaby się z tego toksycznego związku. Wróciła do swojej ojczyzny, gdzie czekała ją konfrontacja z ojcem.

Jonathan

Jakiś czas temu poznała Jonathana Stew. Ich relacje opierały ją zwykłym koleżeństwie, ale nie dało się ukryć, że czują do siebie miętę.

Wrogowie

Cici Clock

Zwierzę

Zwierzęciem J. H. jest niewielka kuna leśna o imieniu Ellis. Jest ciemnobrązową łasicą z biało-beżowym brzuszkiem i jasnym czubkiem ogona. Z racji tego, że od wielu lat jest już nieżywa, towarzyszy dziewczynie jako duch. Najczęściej owija się na szyi Joanne, bądź spoczywa w torebce, gdzie ucina sobie drzemki. Łasica najbardziej aktywna bywa wieczorem, lubi wtedy straszyć inne osoby np. przebiegając im drogę lub przeciskając się między nogami, powodując uczucie chłodu.

Ellis został podarowany zmorze przez jej przyjaciela, z którym niestety dawno zerwała już kontakt.

Ciekawostki

  • Jej pełne imię brzmi Joanne Henriche Mare, jednak dziewczyna nie jest zadowolona z jego brzmienia dlatego dla większości potworów znana jest jako J.H.
  • Imię zmory jest inspirowane słynnym malarzem Johannem Heinrichem Füssliem, autora obrazu "Nocna mara", który posłużył jako natchnienie do stworzenia tej postaci.
  • Tak naprawdę jej nazwisko powinno pisać się Märe, które tłumaczy się jako klacz.
  • Jako nocna mara nigdy nie może zasnąć.
  • Joanne nie ma w swoim organizmie krwi, chyba, że wypije ją od swojej ofiary.
  • Uwielbia krew z grupy 0Rh-.
  • Wydaje się jakby cały czas była zmęczona, ponieważ ma duże cienie pod oczami.
  • Ma 187 centymetrów wzrostu.
  • Jej ulubiony okres w sztuce i literaturze to romantyzm.
  • Ulubionymi kwiatami dziewczyny są róże oraz heliotropy, symbolizujące miłość.
  • Uwielbia heavy-metal, rock gotycki, rock psychodeliczny i punk rock. Nie znaczy to, że stroni od innej muzyki. Wbrew pozorom lubuje się w spokojnych utworach, a także w muzyce klasycznej.
  • Marzy jej się piercing w miejscu gdzie są widoczne kości miednicy.
  • Jest uzależniona od nikotyny.

Stroje

Basic

  • Linia: Basic

Ghoul's Night Out

  • Linia: Ghoul's Night Out

Fierce Rockers

  • Linia: Fierce Rockers
  • Razem z: Saną

A Musically Horrifiying Inspiration

  • Linia: A Musically Horrifiying Inspiration
  • Piosenka: AC/DC - Boogie Man

Galeria

Od innych

Pozostałe

Więcej z Fandomu

Losowa wiki