FANDOM

Dlaczego w tej szkole jest tak ciepło? Czy jest możliwość żeby odbierać lekcje z wewnątrz lodówki?

—w debiucie

Irbiselle Talon
Uczeń Monster High
Irbiselle Talon
Wiek 16 lat
Zabójczy Styl Uważam, że ciepłe kombinezony to bardzo wygodne rozwiązanie, dlatego też chętnie je zakładam. Aczkolwiek jak każda dziewczyna, nie lubię nosić nudnych bezpłciowych ubrań. Ze względu na praktyczny brak cętek, mogę sobie pozwolić na zakładanie ciuchów w panterkę. Nie zmienia to faktu, że największą uwagę zwracam na buty. Uwielbiam pokryte futrem kozaki na platformach, szczególnie jeśli uginają się pod ciężarem błyskotek. Kocham dodatki i nie wyobrażam sobie życia bez nich.
Dziwaczna wada Poniekąd, jestem jak wampir. Mocne słońce źle na mnie wpływa i wywołuje zawroty głowy. Właśnie dlatego wolę minusowe temperatury.
Zwierzę Nie posiadam.
Ulubione zajęcie Nie lubię siedzieć w miejscu, jestem ruchliwą kotką. Moim ulubionym zajęciem są wędrówki. Szczególnie po niezbadanych, mroźnych terenach.
Najbardziej irytująca rzecz Irytuje mnie zbyt wiele rzeczy żeby je tutaj opisywać. No ale, prym zdecydowanie wiodą atencyjne gwiazdki, które robią wszystko żeby błyszczeć. Żenada.
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Matematyka. Tak, wiem, że to nieprawdopodobne, ale lubię matmę. Jestem typowym ścisłowcem. Poza tym, podczas ulew i burz śnieżnych, rozwiązywałam sobie matematyczne łamigłówki.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Gotowanie. Z tych wszystkich garnków bucha gorąca para... Dla mnie jest tam po prostu zbyt ciepło!
Ulubiony kolor Chłodny błękit.
Ulubione jedzenie Kisiel. Najlepiej cytrynowy! Rozgrzewa i jest pyszny. Dwa w jednym.
Przyjaciele Póki co nie mam.
Dolldiaryicon ?

Its
Irbiselle Talon
to córka irbisa/lamparta śnieżnego. Kuzynka Pardy Speckle, Catsy i Catlynn Jewel. Przeniosła się do Straszyceum z okolic Himalajów.

Słowo o sobie:

,, Krążą pogłoski, że jestem nieco oziębła. Cóż, mieszkanie w warunkach gdzie temperatura sięgała kilkudziesięciu stopni na minusie to nie najlepsze miejsce do okazywania uczuć. Zwyczajnie nie lubię emanować zbytnio swoimi uczuciami, a to wystarcza żeby mnie uważać za oziębłą. Przyznaję, że nie jestem tak rozrykwowa jak moje kuzynki, ale fakt, że należymy do jednej rodziny, nie musi z góry oznaczać, że będziemy takie same. Upiory czasami mówią, że jestem oschła i wredna. Nie zamierzam się z tym spierać, ale w 100% też się pod tym nie podpiszę. Towarzystwo co niektórych wyjątkowo mnie irytuje, więc nic dziwnego, że wystawię pazury raz na jakiś czas. Z pewnością nie należę do delikatnych i uroczych dziewczyn, bo jestem twarda i zdecydowana. Nie pozwolę sobie w kaszę dmuchać i jeśli ktoś mnie zdenerwuje, nie będę się bała pokazać gdzie jego miejsce.

Łatwo mnie zirytować. Jestem dość konfliktowa i raczej nie zrzeszam swoim zachowaniem wielu przyjaciół. Nie zmienia to faktu, że mimo wszystko mam serce, a nie bryłę lodu jak niektórzy sądzą. Wolę wieść życie samotnika, dlatego też ochrzczono mnie mianem introwertyczki... Nie mogę dogodzić wszystkim. Jeśli upiór, który nie lubi zwracać na siebie uwagi jest uważany za odludka, to jak widać, właśnie taki los jest mi pisany.

Osobowość

Irbiselle sprawia wrażenie kotki oziębłej i zdystansowanej. Tak naprawdę, Iselle preferuje życie samotnika i nie potrzebuje do szczęścia grona przyjaciół. Kotka nie lubi okazywać uczuć, momentami bywa wredna dla innych, a jeśli ktoś szczególnie ją zirytuje, nie omieszka pokazać mu gdzie jego miejsce. Upiorka jest porywcza i konfliktowa, dlatego też nie zrzesza swoim zachowaniem nowych przyjaciół. Za to bardzo łatwo zrzesza sobie wrogów. Jednak nie wygląda na to żeby się tym przejmowała.

Wygląd

Irbiselle jest lampartołakiem o srebrzystej sierści. Oczy kotki mają lazurowy kolor, a usta są kształtne i wydatne. Włosy Irby mają kolor czarny, są gęste i sięgają kotce do ramion. Irbiselle nie jest zbyt bogata w cętki. Znajdują się one na czole kotki pod jej okiem.

Klasyczny potwór

'
Kotołak

Kotołak

'
Kotołak - w literaturze polskiej określenie zostało po raz pierwszy użyte przez Konrada T. Lewandowskiego, polskiego pisarza fantastyki, w opowiadaniach o kotołaku Ksinie.

Kotołak występuje także w "Eragonie" – powieści fantasy napisanej przez Christophera Paoliniego. Został przedstawiony jako czarny kot z nadprzyrodzonymi zdolnościami (porozumiewanie się myślami z innymi stworzeniami, przybieranie ludzkiej postaci). Istota ta pojawia się również w systemach gier fabularnych, np. w serii The Elder Scrolls. Kotołaki nazwano tam Khajiitami. Kotołak opisany został także w serii "Świat Czarownic" - "Brama Kota", "Lampart" oraz "Rok Jed". Występuje tam jako człowiek zmieniający się w razie potrzeby w kota, lamparta, śnieżnego kota.

'
12-irbis-sniezny-leopard
'
Lampartołak - To inna odmiana kotołaka, charakteryzująca się ludźmi-kotami ze złotą nakrapianą sierścią. Są one zwinne, lżejsze niż inne kotołaki, ponieważ mają geny lamparta. U lampartołaków nigdy nie wykształca się ogon, ponieważ są nową rasą i żeby całkowicie nie zdziczeć zachowały pewne cechy ludzkie w tym brak ogona. Lampartołak to również człowiek mogący się przemienić w wielkiego lamparta.

Relacje

Rodzina

Irbiselle nie jest upiorką zbyt rodzinną. Od przebywania z nią, woli samotne siedzenie w 4 ścianach, ewentualnie piesze wędrówki po okolicy. Jej rodzice również mają chłodne podejście do wspólnego spędzania czasu. Jednakże na zjazdach rodzinnych, Irby wydaje się być weselsza i bardziej skora do wyjścia z kąta. Bardzo kocha wszystkie swoje kuzynki, ale jak w każdej dużej rodzinie, znajdzie się ktoś kogo lubi najmniej. Irbiselle nie szczególnie przepada za Catlynn, co jest o tyle zabawne, że Lynn myśli, że jest odwrotnie. Kotka za to chętnie przebywa w towarzystwie Pardy.

Przyjaciele

Irbiselle jest typem samotnika i woli swoje własne towarzystwo. Potwory wyzywają ją od introwertyczki, a ona zwyczajnie preferuje samotność.

Miłość

Kotka zdaje się nie zauważać płci przeciwnej.

Pasje

Irbiselle jest wielką miłośniczką sportów zimowych, ale najbardziej ceni sobie piesze wędrówki po okolicy. Nie ukrywa tego, że chciałaby zostać słynną snowboardzistką, ale z drugiej strony obawia się bycia w centrum uwagi. Póki co, kotka spędza wolne chwile wędrując po okolicznych lasach, wokół Straszyceum. Irby ma świetną kondycję i może bez przeszkód długo chodzić po górzystych terenach. Rzadko kiedy dostaje zadyszki.

Miejsce pochodzenia

'
150715 himalaje gory
'
Himalaje – najwyższy łańcuch górski na Ziemi.

Łańcuch Himalajów leży w południowej Azji, ma ponad 2,5 tys. km długości i około 250 km szerokości. Rozciąga się na terenach należących do Pakistanu, Indii, Chin (Tybetu), Nepalu i Bhutanu. W Himalajach znajduje się aż 10 z 14 ośmiotysięczników świata. Szczyty przekraczające 8000 m n.p.m. tworzą Wielkie Himalaje, w których najniższe przełęcze przeważnie leżą powyżej 4000 m n.p.m. Najwyższy szczyt to Mount Everest o wysokości 8848 m n.p.m. Od wschodu pasmo to ogranicza dolina Brahmaputry, a od zachodu – Indusu. Wierzchołki Małych Himalajów sięgają średnio 2400 m n.p.m., tylko na zachodzie 4000 m n.p.m. Najniższe pasmo Siwalik ciągnie się wzdłuż całego systemu od Brahmaputry do Indusu, a jego wysokość nie przekracza 2000 m n.p.m.

Nazwa „Himalaje” pochodzi z sanskrytu (हिमालय, Himālaya) i znaczy „siedziba śniegów” (z himá, „zima, śnieg”, oraz ālaya, „siedziba, leżący”).

Niezapomniane cytaty

Jak na ciebie patrzę, to się zastanawiam czy IQ nie starcza ci jedynie na oddychanie
Catlynn, nie posiadam się z radości, że zdecydowałaś się uczęszczać do Straszyceum
Tak tak. A świstak siedzi i zawija w te sreberka

Zdolności

  • Koci instynkt - Irbiselle cechują pewne kocie zachowania, które czasem mogą być pomocne lub wręcz przeciwnie. Są to ciekawość, fascynacja ciągiem przyczynowo-skutkowym, spryt oraz pogoń za jakimś obiektem
  • Pazury - Irby potrafi chować i wysuwać pazury. Jednakże rzadko używa tej zdolności, gdyż na ogół jest przyjazną upiorką.
  • Widzenie w ciemnościach - Iselle dzięki swojej kociej naturze ma możliwość perfekcyjnego widzenia w ciemnościach.
  • Zręczność - Będąc kotołakiem Irbiselle ma zwiększoną zwinność i elastyczność, dzięki czemu zawsze spada na cztery łapy.
  • Wiele żyć - Irby posiada nie jedno a aż 9 żyć. Dzięki temu jak umrze może odrodzić się na nowo co daje jej swoistą długowieczność. Jest to oparte na legendzie, wg której koty posiadają 7 lub 9 żywotów.
  • Wspinanie się - Dzięki temu, że Irbiselle jest lampartołakiem, może bez problemu wspinać się w zasadzie po wszystkim. Kotce z łatwością przychodzi wspinaczka na drzewa, budynki, meble i inne twarde bądź śliskie powierzchnie.
  • Szybkość - Irby należąc do gatunku lampartołaka, odziedziczyła w genach niespodziewaną szybkość. Kotka może biegać dwa razy szybciej niż inne kotołaki.
  • Kamuflaż - Kotka nie bez powodu ma ciało pokryte gdzieniegdzie cętkami. Pomimo tego, że Irbiselle zakłada dość wyraziste ubrania, jej cętki umożliwiają jej skuteczny kamuflaż. To sprawia, że kotka może przenikać niezauważona.

Umiejętności

  • Sporty zimowe - Irbiselle ma ogromny talent do różnych zimowych sportów jak np. snowboard, jazda na nartach itp.
  • Pływanie w lodowatej wodzie - Kotka nabyła umiejętność pływania w lodowatej wodzie. Irby często urządza sobie podwodne przeprawy pod krami lodu. Poza tym, Irbiselle jest też świetną pływaczką.
  • Umiejętność przetrwania w terenie - Podobnie jak jej kuzynka Pardy, kotka potrafi sobie poradzić w dzikim buszu czy w nieznanym terenie.

Drop Dead Diary

Ksywka: Irby, Iselle

Ulubione powiedzonko: ,,Odlodowo

W szkole najbardziej lubi: Matematykę.

... a najmniej: Gotowanie

Zwierzątko: Brak.

Nie rusza się z domu bez: Jakiegoś futrzastego elementu. czy to szalik czy kamizelka, jestem w jakiś sposób zżyta z takimi dodatkami.

Ulubione kolory: Zimny błękit i bordowy.

Sekrety jej pokoju: Panuje w nim minusowa temperatura, a odcienie błękitu i bordowego przeplatają się ze sobą, tworząc harmonijną całość. Irbiselle jet przyzwyczajona do mroźnych warunków, co więcej nie wyobraża sobie swojego pokoju jako ciepłego miejsca.

Ciekawostka: Kiedy na dworze jest zbyt mocne słońce, Irby stara się ograniczać wychodzenie z domu. Nie licząc szkoł oczywiście.

Ciekawostki

  • Imię kotki to połączenie słowa Irbis(ang.lampart/pantera śnieżna) i przekształcenia żeńskiego imienia anglojęzycznego Isabelle
  • Nazwisko Irby oznacza pazur, szpon
  • Jej futro jest nieco grubsze niż innych lampartołaków ze względu na warunki w jakich się wychowywała
  • Ma ok 1,68 wzrostu
  • Urodziny kotki wypadają 15 stycznia
  • Umie się porozumiewać w języku yeti
  • Nienawidzi się z Abbey Bominable. Nie wiadomo o co dokładnie poszło. Obie dziewczyny mają twarde charaktery.
  • Gdy była kocięciem, odmroziła sobie język, co sprawiło, że unika teraz zimnych potraw. Nie je min. lodów.
  • Najbardziej z kuzynek lubi Pardy, a najmniej Catlynn.
  • W odróżnieniu od Pardy, Cat i Lynn, często zakłada cętkowane ubrania. Prócz tego lubi też wzory i odcienie związane z zimą.
  • Jej ulubioną porą roku tak naprawdę jest jesień.
  • Jest tzw morsem. Lubi pływać w lodowatej wodzie.

Neon Monster Card

Irbiselle Talon n

Karta identyfikacyjna Irbiselle

Family Reunion

Family Reunion 1
Ten zjazd mogę zaliczyć do prawie najlepszych w moim 1 życiu! Całkiem fajnie gadało się z kuzynkami. Nawet Catsy była znośna. Prawdę mówiąc nie zauważyłam, że Catsweet próbuje namieszać w zdjęciu. Byłam zbyt zajęta robieniem durnej miny do aparatu, bo nie jestem tak fotogeniczna jak Catlynn. W każdym razie jak patrzę na to zdjęcie to wcale nie wyszłam najgorzej. No dobra wyszłam! Grunt to mieć dystans do siebie!

Meta timeline

  • LilyWolf zastrzega znaki towarowe dla Talon Irbiselle
  • LilyWolf zastrzega grafikę związaną z Irbiselle Talon
  • Irbiselle Talon otrzymuje Neonową Kartę Identyfikacyjną
  • Irbiselle Talon powraca w nowej wersji po renowacji.

Galeria