FANDOM

Cataleya Codik Russo
Uczeń Monster High
Codic ID
Wiek Wieczna szesnastka
Zabójczy Styl Uważam, że wygląd zewnętrzny jest równie ważny jak i to, co mamy w środku, w końcu to nasza wizytówka. Ubieram się więc niczym zawodowa modelka, a takie klimaty bardzo do mnie pasują. Jestem dosyć ładna, nie wstydzę się tego pokazywać.
Dziwaczna wada Pewnie zdążyłeś zauważyć, że moje włosy nie są, cóż... jak u innych, i nie chodzi mi o ich przeźroczystość, czy przenikalność. Moje włosy cóż, odczuwają emocje jak ja, mogę nimi operować, sprawić ze szybciej rosną, kiedy się cieszę, moje włosy "cieszą" się ze mną, a kiedy jest mi smutno, fryzura natychmiast mi opada.
Zwierzę Moim zwierzakiem jest jakże nieuroczy zając, którego nazwałam Corso, jest on wszystkożerny... tak, zje dosłownie wszystko, co się nie rusza.
Ulubione zajęcie Bardzo lubię spacery, zwłaszcza jesienią, kiedy nie jest ani za chłodno, ani za ciepło, to idealna pora roku na refleksje na temat swej osoby.
Najbardziej irytująca rzecz Kurczę, moje włosy! Macie pojęcie, jak to jest (nie)żyć z czymś przyczepionym do Ciebie, co ma swój własny... rozum? Denerwują mnie również osoby, do których można "rzucać grochem o ścianę".
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Historia. To nie zwykle fascynujący przedmiot, pod warunkiem ze uczę się historii swojego kraju.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Nauki ścisłe z naciskiem na Fizykę. Nie znoszę Fizyki, jasne?!
Ulubiony kolor Szmaragdowa zieleń oraz piaszczysta żółć. Tak idealnie się dopełniają.
Ulubione jedzenie Włoska kuchnia, to jest to! A najbardziej kocham pizzę klasyczną.
Przyjaciele Cookie ZuHoof,Rantan Ameteru, Jamie Bezzear, Jay Asmod
Dolldiaryicon Pamiętnik Cataleyi Russo
Ależ Francesca, ja do Ciebie nic nie mam, nawet szacunku.

—- do "koleżanki"

Cataleya Russo - To córka ducha, tak, córka. Przyszła na świat jako duch, w południowych Włoszech. Jej temperament jest typowo włoski, choć stara się jak może być lewitującą oazą spokoju. Większość osób ma ją za taką niewinną, niezdolną do okrucieństwa, troszku dziwną i trzymającą wszystko i wszystkich w ryzach. Jednakże gdy się zdenerwuje... lepiej uciekać jak najdalej. Dziewczyna wciąż szuka swoich pasji, przeważnie w kierunku humanistycznym. Bardzo dba o nie zaśmiecanie słownictwa obcymi wyrazami i jest bardzo dumna ze swoich włoskich korzeni, nie da ich obrażać. Naprawdę, lepiej nie wchodzić jej ani w słowo, ani w jej poczynania.

Osobowość

Cataleya to dziewczyna o typowo włoskim temperamencie, jest żywotna, prawie wszędzie jej pełno, ale posiada wrodzony takt, dzięki czemu doskonale wpasowuje się do sytuacji oraz odnajduje wśród innych osób. Ma wielkie aspiracje i jest lekką perfekcjonistką, dąży do spełnienia się we wszystkich możliwych dziedzinach. Choć stara się być spokojną i wyglądać na opanowaną, rzadko jej to wychodzi. Kiedy się zdenerwuje, lepiej zejść jej z drogi. Jest obiektem podziwu przez wiele osób, z uwagi na swoją wielozadaniowość oraz empatię i słowność, ale skromna nie jest i ma wysokie poczucie własnej wartości. Jest naprawdę wartościową osobą oraz warto się z nią przyjaźnić lub chociaż mieć ją w znajomych - dziewczyna mówi prawdę, ale tak cwanie, że nie sprawia nikomu przykrości, potrafi wysłuchać oraz pocieszyć. Upiorka, jest towarzyską duszą i uwielbia kręcić się w pobliżu szkolnych śmietanek towarzyskich, zależy jej, by mieć jak najwięcej kontaktów z innymi osobami, co jak wierzy - w przyszłości zaowocuje pomocnymi dłońmi w razie kłopotów. Dziewczyna, w przypadku porażki, potrafi przyznać się do błędu, ale nigdy pod żadnym pozorem nie okaże emocjonalnie jak bardzo jest jej przykro. Duszyca, nigdy nie płacze w obecności innych.

Wygląd

Codik to przeciętnego wzrostu duszyca o typowej włoskiej urodzie, jej skóra, mimo rasy, jest naturalnie ciemna. Dziewczyna posiada czekoladowe, puszyste niczym z reklamy szamponu włosy z złotawo brzoskwiniowymi pasemkami, figurę, której pozazdrościłaby jej niejedna modelka. Brwi Codik mają kruczoczarny odcień i są wydatne, nos dziewczyna ma niczym po operacji plastycznej, mały i lekko zadarty, jak również jej uszy, które również wyglądają jak dzieło chirurga. Usta duszycy są pełne, ale nie ciężkie i  naturalnie karmazynowe, nad nimi znajduje się czarny, uroczy pieprzyk. Oczy Codik ma beżowe, białka oczne duszycy mają odcień kawy z mlekiem, a co ciekawsze, źrenice Codik nie są czarne, lecz mają barwę głębokiego indygo.

Relacje

Rodzina

Codik jest córką pary duchów, jej rodzina w całości pochodzi z Włoch. Nie ma rodzeństwa i nigdy nie chciała, uważa, że dzieci to największe zło.

Dalsza rodzina

Dziewczyna uwielbia swoich krewnych, jak i swoje korzenie. Kocha zjazdy rodzinne urządzane zgodnie z tradycją co roku w lipcu.

Miłość

Cataleya nie łatwo się zakochuje, praktycznie nigdy. Jakoś nie odczuwa potrzeby szukania drugiej połówki, a co dopiero wiązania się z kimś, tak na poważnie. Raczej nie okazuje swoich emocji innym osobom, w przeciwieństwie do jej włosów... w towarzystwie stara się utrzymać "poker face", by nie odkryto jej prawdziwych uczuć, nie lubi otwierać się przed innymi, ale ceni sobie osoby potrafiące to robić.

Zwierzak

Zwierzęcym przyjacielem Codik jest mały zając, który nazywa się Corso. To zwierzak żywotny (o ile można tak powiedzieć o duszy zająca) głodny nowych wrażeń i nie tylko - potrafi zjeść wszystko od gipsu, przez szkło po gumę.

Relacje z innymi uczniami

Z Rantan Ameteru

Z Cookie ZuHoof

Cookie to dobra przyjaciółka Codik, są często razem widywane, zwłaszcza po szkole.

Z Jayem Asmod

Dobry znajomy duszycy, polubili się już pierwszego dnia w szkole Cataleyi. Ceni sobie jego otwartość oraz płynącą od demona pozytywną energię.

Z Eriką Kumonosu

Znajoma Codik, sama nie wie czemu, ale jakoś lubi demonicę, zawsze stara się jej pomagać.

Z Jamie Bezzear

Dobra znajoma Cataleyi. Lubi spędzać z harpią czas, np. na wypadach po zakupy.

Z Mei - Lin Lang

Codik nie lubi Mei, uważa, że jest "beksą" oraz "płaksą" i płacze z byle powodu, czego duszyca wprost nie znosi. Nie potrafi zrozumieć wrażliwej natury kotki, unika jej jak ognia.

Z Bridgette Gargouille

Bridgette to bardzo dobra przyjaciółka Cataleyi, bardzo lubią swoje towarzystwo i mogą na siebie liczyć.

Zainteresowania

Codik wciąż poszukuje swojego hobby. Jak dotąd nie trzymała się czegoś dłużej niż jeden ludzki miesiąc, dziewczyna zdecydowanie jest humanistką, nie uważa siebie za artystkę, jakoś woli oglądać czy też czytać twory innych, niż sama coś stworzyć.

Zdolności

  • Lewitacja - Cataleya potrafi lewitować, tak najczęściej się przemieszcza.
  • Telekineza - Codik potrafi przenosić przedmioty stałe siłą woli.
  • Opętywanie - Cataleya może opętać inną osobę, wyjątkami są demony oraz duchy, a także hybrydy demonów i duchów z innymi potworami.
  • Czytanie z ruchu warg - Jako duch, dziewczyna opanowała tą sztukę, potrafi czytać z ruchu warg - niestety, jedynie, jeśli ktoś mówi po włosku.
  • Przenikliwość - Cataleya potrafi przenikać przez ciała stałe.
  • Niewidzialność - Duszyca potrafi stać się nie widoczną dla normalsów oraz potworów, prócz demonów i innych duchów.

Niezapomniane cytaty

Ty widzisz siebie, ja widzę pajaca.

—- o Brie Camembert przed lustrem

Weź Ty mnie nie uruchamiaj...
Co za ignorancja...takie rzeczy tylko w Ameryce.
Zapraszam do mnie! Tylko dziś promocja! Włosy za pół darmo!
Czas zebrać włosy...

—- Jeden z ulubionych tekstów

Wystąpienia

Po czym ją rozpoznać?

  • Mówi z bardzo silnym włoskim akcentem.
  • Jej włosy, zachowują się jak "żywe" tzn. kosmyki Cataleyi często podnoszą się do góry, opadają albo poruszają na boki.
  • Posiada mały pieprzyk nad ustami.
  • Często nosi się w zieleni.
  • Ma bardzo donośny ton głosu, bardzo.

Drop Dead Diary

  • Ksywka : Codik, Kodak (przez San-Hee)
  • Najbardziej lubi...Spacery i modę
  • A najmniej..."chodzące encyklopedie" oraz swoje włosy
  • Ulubione powiedzonko: "O rajuniu"
  • Nie rusza się bez....szczotki, do ujarzmienia włosów
  • Sekret jej pokoju ...Jej łóżko znajduje się na balkonie

Miejsce Pochodzenia

Włochy - państwo leżące w Europie Południowej, posiadające na swoim terytorium dwie enklawy: San Marino na północy i Watykan na terenie stolicy kraju,
Włochy
Rzymu. Włochy cechuje wyżynny i górzysty krajobraz.Praktycznie cały kraj reprezentuje klimat podzwrotnikowy i roślinność śródziemnomorska. Całkowita granica lądowa Włoch wynosi 1932,2 km. Sąsiadują z Francją – 488 km granicy, Szwajcarią – 740 km, Austrią – 430 km i Słowenią – 232 km. Wewnątrz terytorium Włoch znajdują się ponadto dwa państwa-enklawy: San Marino (39 km granicy) i Watykan (3,2 km). Linia brzegowa jest dość dobrze rozwinięta, długość wybrzeża wynosi aż 7600 km. Oblewają je wody kilku akwenów Morza Śródziemnego: Morze Liguryjskie, Morze Tyrreńskie, Morze Jońskie i Morze Adriatyckie. Zachodnie wybrzeże półwyspu jest rozczłonkowane wieloma zatokami (Gaecka, Neapolitańska, Salerno) i skalistymi przylądkami.

Klasyczny potwór

Duch – w folklorze ludowym i według spirytystów ludzka istota, żyjąca po śmierci fizycznej ciała człowieka, bytująca w świecie pozamaterialnym.
240px-Time to let (her) go!

Zgodnie z doktryną spirytyzmu duchy żyją w świecie niewidzialnym, znajdującym się poza czasoprzestrzenią świata materialnego; w innym wymiarze bytowania są wszędzie, przesyłają komunikaty za pośrednictwem mediów lub bezpośrednio. Według tej koncepcji duch i dusza są synonimami. Duchy mają się manifestować przez osobę żyjącą (medium), zmieniając jej wygląd (transfiguracja) i wagę dzięki mieszaniu fluidów, lub przemawiając i wykonując inne czynności za pośrednictwem medium. Ponadto mają się komunikować w sposób widzialny poprzez dźwięki, dotyk, hałas, zapach, poruszanie przedmiotów, pismo, rysunek, muzykę itp.

Ciekawostki

  • Imię "Cataleya" zostało zaczerpnięte od głównej bohaterki filmu "Colombiana", ksywkę "Codik" zawdzięcza prawdziwemu imieniu głównej bohaterki książki Doroty Terakowskiej  "W krainie kota",  można je przetłumaczyć jako "Gwiazda" (było jej pierwszym imieniem) zaś nazwisko zostało zaczerpnięte od rodziny Russo z serialu "Czarodzieje z Waverly Place", co ciekawsze, rodzina była w połowie Włochami.
  • Imię jej zwierzaka pochodzi z j. włoskiego i oznacza "Bieg".
  • Dziewczyna jest prawdziwa znawczynią makaronu, zna wiele jego gatunków, rodzajów, przepisów oraz potrafi go doskonale przyrządzać.
  • Uwielbia taniec zwany Swing.
  • Szczerze nie lubi kotów. Przypominają jej o jej okropnej kuzynce.
  • Potrafi "operować" i posługiwać się swoimi włosami, może przyspieszyć ich porost, a także za ich pomocą np. podnieść kubek, czy przytrzymać się poręczy, choć jako iż jest duchem, raczej z tych zdolności nie korzysta.
  • Jest widoczna na fotografiach i filmach, co ciekawsze, inne duchy w jej obecności również stają się widoczne na kliszy.
  • Odkąd pamięta, kocha programy typu "Eurowizja".
  • Dziewczyna ubóstwia, kiedy ktoś ją maluje, lub robi jej zdjęcia.
  • Ulubiona pora roku Codik to jesień, miesiąc wrzesień, a pora dnia ranek.
  • Ksywka nadana dziewczynie (Kodak) przez San-Hee Yumehę, jest nawiązaniem do firmy produkującej przybory fotograficzne, między innymi klisze oraz papier fotograficzny.

Galeria

W różnych seriach

Od innych

Meta timeline

  • Kwiecień 2017 - "wnioski" Rochi mouscedes o zastrzeżenie znaków dla Codik DiRusso
  • 2017 - Zmaiana znaków z Codik DiRusso na Cataleya Russo
  • 18.05.17 - Cataleya zostaje opublikowana.