FANDOM

Wzięłam się za kulę disco, cała reszta to czysty przypadek... Upsik...

— Carpette w debiucie

Carpette Halı
Uczeń Monster High
Carpette
Wiek Liczyć również ten, z przed śmiercą, czy od razu po utknięciu w dywanie?
Zabójczy Styl Moje ubrania muszą być luźne, kolorowe a krojami i ornamentami, od razu kojarzyć się z bliskim zachodem.
Dziwaczna wada Kiedy się o coś potknę, momentalnie rozpłaszczam się zupełnie jak naleśnik, muszę również uważać na wszelkiego rodzaju płyny oraz ciecze.
Zwierzę Brak. Po co mi zwierzę? Sama mam dużo problemów.
Ulubione zajęcie Haft. Nie wiedzieć czemu, mnie to niezwykle interesuje.
Najbardziej irytująca rzecz Nie składaj obietnic, których nie jesteś w stanie wypełnić. Jak moi opiekuni normalnie, obiecywali mi miłość, dostatek, zrozumienie i gdzie jestem? Na drugiej półkuli!
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Zajęcia złochowawcze. To dka mnie nitka z igłą...fiu, bułka z masłem.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Pływanie. Basen jest głupi i tyle. No, może nie sam basen ale woda. Oj tak, woda to zło. Zło wcielone.
Ulubiony kolor Bordo oraz złoty.
Ulubione jedzenie Nigdy czegoś takiego nie zaznałam...Tak przynajmniej myślę. Duchy nie muszą jeść.
Przyjaciele Katniss Enarde i Szeheryzade Chaahate hain
Dolldiaryicon Pamiętnik Carpette Hali

Carpette Halı - Duszyca pochodząca z Turcji, Swego czasu, jako Poltergeist straszyła pewną rodzinę szewców, aż podczas próby ostatecznego pozbycia się ducha, przypadkiem utknęła w ...dywanie. O dziwo, rodzina przygarnęła Carpette i zapewniła jej miłość, odzienie oraz możliość nauki, w miarę swoich możliwości, a także nadała imię. Carpette nawiązała z normalsami silną więź i sama zaczęła wierzyć, że to jej prawdziwi krewni. Pełniła rolę stróża odstraszając włamywaczy w zakladzie opiekunów. Jej sielankę, przerwały nie tylko narodziny biologicznego syna opiekunów duszki, ale i wydział do spraw pomocy RAD-owcom. Potwory przekonały opiekunów duszycy, że bezpieczniej będzie, jeśli dziewczyna będzie przebywać wśród innych RAD-Owców i tak trafiła do Straszyceum Monster High. Dziewczyna interesuje się haftem.

Osobowość

Carpette jest bardzo żywotna, ma wiele sił witalnych i jest pełna optymizmu. Przebojem idzie przez świat, niczego się nie bojąc ani przed niczym się nie uchylając. Ma wielkie ambicje, otoczenie nieraz nawet uważa, że zbyt wielkie, ona jednak twierdzi, że zaniżanie swoich możliwości jest niehonorowe i lepiej mierzyć wyżej niż można sięgnąć, niż poprzestawać na laurach. Trzeba przyznać, że zazwyczaj udaje jej się zaspokoić nawet największe aspiracje, ponieważ całą sobą angażuje się we wszystko, co robi, nawet gdy jest to błahostka i zawsze daje z siebie wszystko. Nie lubi połowicznych rozwiązań, bo takie działanie nie daje jej oczekiwanej satysfakcji, która jest dla niej nie mniej ważna, niż rezultaty podejmowanych wysiłków. Ponadto w dążeniu do celu bardzo często pomagają jej życzliwe jej upiory, których zawsze ma wokół siebie bardzo wielu, gdyż jest ogromnie sympatyczną osobą oraz pozytywnie nastawioną do świata. Sama również chętnie udziela innym swojego wsparcia, bo wie, że to procentuje na przyszłość, na pewno jednak nie można o niej powiedzieć, by była osobą interesowną, bo takie niski pobudki nigdy nią nie kierują i zawsze najważniejsze jest dla niej dobro osób, na których jej zależy. Przyjaźnie nawiązuje bardzo szybko, ale zazwyczaj są to związki na długie lata, gdyż ma wrodzoną zdolność szybkiego oceniania ludzi i wie, komu może zaufać, a na znajomości z kim może tylko stracić. Carpette jest bardzo odważną dziewczyną, gotową bronić swoich przekonań do ostatniego tchu. Nawet jeśli jest to tylko zwykła dyskusja, wykazuje się wielką nieustępliwością, a przy tym potrafi bardzo dobrze argumentować i dowodzić swoich racji, więc mało kto jest w stanie pokonać ją na takim gruncie. Nigdy nie lubi ustępować innym, ale kiedy widzi, że nie ma racji, nie ma problemu, by się do tego przyznać, co jest dowodem na jej obiektywizm i poczucie sprawiedliwości. W szkole jest bardzo niezależna i nie pozwala, by ktoś inny poza nią dzierżył stery. Nie pozwoli na to nawet najlepszym przyjaciołom, może jedynie przystać na to, by pełnić równorzędne role, jednak zawsze musi mieć wiele swobody i lubi też mieć ostatnie słowo. Jako przywódczyni wspaniale wywiązuje się ze swojej roli, co potwierdzają wszyscy jej znajomi.

Wygląd

Carpette to upiorka o zielonej "skórze" ze złotymi zdobieniami, oczy i brwi są wyszyte tak jak usta. Włosy Carpette to brązowa włóczka, przetykana włóknami w kolorze śliwki. Carpette ma dłonie, aczkolwiek nie umie się nimi za dobrze posługiwać i często coś rozwala lub zrzuca na ziemię, co ciekawe dziewczyna nie ma stóp, a jedynie kopytno podobną formę.

Relacje

Rodzina

Carpette nie pamięta swoich pierwszych rodziców oraz okoliczności śmierci. Błąkając się po całej Turcji, natrafiła na sklep z dywanami, który wydał się dziewczynie jej prywatnym azylem. Straszyła mieszkających tam normalsów, dopóki Ci nie wezwali egzorcysty. Podczas seansu, Carpette utknęła w...jedyn z dywanów. Para normalsów, przygarnęła dziewczynę. Carpette była bardzo mocno kochana i ciupkę rozpieszczana, niestety jej sielankę zakłóciły narodziny ich biologicznego syna. Nie mieli dla Car czasu, a nawet jej już nie przytulali. Kiedy zapomnieli o urodzinach Carpette, a razu pewnego została wzięta za zwykły dywan i zamknięta w składziku, cierpliwość Carpette prysła jak bańka mydlana. Carpette poprzysięgła zemstę na swoim "bracie". Pewnego dnia, jej opiekunom zostało zaproponowane, by Carpette uczyła się i przebywała w towarzystwie innych RAD owców, co spotkało się z wielką aprobatą "rodziny" Carpette.

Przyjaciele

Carpette przyjaźnii się z Szeherezadą Chaate hain.

Znajomi

Dobrzy znajomi upiorki to - Amelie Purrmeow i Sasha Shade.

Wrogowie

Dziewczyna, z wzajemnością ni lubi Raquelle McTharpyo oraz Riley Bone.

Miłość

Upiorka nie jest kochliwą osobą i nie angażuje się poważnie w znajomości, zwłaszcza damsko-męskie, toteż można się domyślać, że nigdy nie była w związku, ba! Nawet nie doświadczyła uczucia zakochania.

Zwierzak

Carpette nie posiada żadnego zwierzaka, z resztą nigdy nie posiadała.

Niezapomniane cytaty

Za mało o tym myślisz.

— Do Szeheryzade Chaahate hain

Tak, tak, mam roztocza. Z resztą Ty też masz. Wszyscy i wszystko je ma. Staram się o tym nie myśleć, bo doprowadziłoby mnie to do istnego załamania nerwowego i utracie wiary w wszechświat.

— Carpi do Larisse Rare

Nie wiem, nie było mnie tam, nie pytajcie mnie!

— Do nauczycielki historii.

JAK TO?! Jest piłka nożna, a nie ma koła miłośników wyszywanek?! TO ISTNY SKANDAL! I ja, Carpette Hali, podejmę WSZYSTKIE dostępne mi środki, by ten potworny niedostatek w szkolnym planie zajęć pozalekcyjnych naprawić!

— Podczas pierwszego dnia nauki w MH.

Drop Dead Diary

  • Moja Buu-Nikalna cecha:  Dążę! Poszukuję nowych rozwiązań i możliwości, by osiągnąć swój cel.
  • Ksywka: - Car, Perrie, Carpi.
  • Ulubione powiedzonka - "Upsik".
  • W szkole najbardziej lubi: Zajęcia złochowawcze.
  • ...A najmniej - Basen.
  • Zwierzak: - Car nie ma zwierzaka.
  • sekrety jej pokoju: Carpette nie ma i nigdy nie miała pokoju, w swoim starym domu spała na podłodze, obecnie śpi w kantorku woźnego.
  • Nie rusza się bez - Nici, nie wiadomo kiedy mogą się przydać i czegoś na głowę.

 Zdolności 

  • Opętanie -  Dziewczyna potrafi opętywać różne przedmioty stałe, jak to się stało z dywanem w którym utknęła. Swego czasu, mogła swobodnie opuszczać opętane przedmioty, jednak po akcji z seansem spirytystycznym, nie potrafi opuścić obecnego "ciała".
  • Telekineza - Carpette potrafi przenosić ciała stałe siłą woli.
  • Nieśmiertelność - Będąc duchem, Carpette jest nieśmiśmiertelna, nawet w obecnej "formie".

Zainteresowania

Haft

Carpette potrafi wyszywać wspaniałe " scenki" na materiałach typu wełna, czy jeans. Możliwości Carpette w zakresie haftu są olbrzymie, a prace zawsze staranne i bogate w wszelkiej maści ornamenty.

Klasyczny potwór

Duch – w folklorze ludowym i według spirytystów ludzka istota, żyjąca po śmierci fizycznej ciała człowieka, bytująca w świecie pozamaterialnym.
Duch

Zgodnie z doktryną spirytyzmu duchy żyją w świecie niewidzialnym, znajdującym się poza czasoprzestrzenią świata materialnego; w innym wymiarze bytowania są wszędzie, przesyłają komunikaty za pośrednictwem mediów lub bezpośrednio. Według tej koncepcji duch i dusza są synonimami. Duchy mają się manifestować przez osobę żyjącą (medium), zmieniając jej wygląd (transfiguracja) i wagę dzięki mieszaniu fluidów, lub przemawiając i wykonując inne czynności za pośrednictwem medium. Ponadto mają się komunikować w sposób widzialny poprzez dźwięki, dotyk, hałas, zapach, poruszanie przedmiotów, pismo, rysunek, muzykę itp.

Poltergeist - Jest jednym z rodzajów negatywnego, złośliwego ducha. Swoją obecność często wyraża poprzez wydawanie różnorakich dźwięków, od trzasków i gwizdów do szurania itp., najczęściej niewiadomego pochodzenia oraz innych efektów m.in. samoczynne przesuwanie się lub pojawianie przedmiotów, spadanie, podnoszenie się. Poltergeisty i ich zachowania można rzekomo zaobserwować między innymi w starych domach, na strychach i w piwnicach. Zamieszkiwać mają często szuflady i półki, a czasem dziury za regałami.

Miejsce pochodzenia

Turcja, Republika Turcji – państwo położone w Azji na półwyspie Azja Mniejsza, a częściowo również w Europie, ze stolicą w Ankarze.

Turcja

Graniczy w Europie z Bułgarią i Grecją, natomiast w Azji z Syrią, Irakiem, Iranem, Azerbejdżanem, Armenią i Gruzją. Część europejska – wschodnia Tracja – stanowi 3% powierzchni i oddzielona jest od części azjatyckiej Morzem Marmara oraz cieśninami Bosfor i Dardanele. Turcję od północy otacza Morze Czarne, od zachodu Morze Egejskie i Morze Marmara, a od południa Morze Śródziemne (nazywane w języku tureckim Morzem Białym).

Ciekawostki

  • Halı pochodzi z j.Tureckiego i oznacza "Dywan", natomiast Imię dziewczyny pochodzi od słowa "Carpet", który w przetłumaczeniu z j.angielskiego również oznacza "Dywan".
  • Urodziny obchodzi w dzień " utknięcia" w dywanie, jest to 19 Maj.
  • Nie znosi smaku kawy ani landrynek.
  • Nie słucha muzyki, nigdy.
  • Jeszcze poszukuje swojego talentu.
  • Pomysł na "Dywanołaka" został podchwycony od Trefla, zaś to by zmienić jej rasę na Poltergeista, od PixieGiggler.

Wystąpienia

  • Brak

Galeria

w różnych seriach

Galeria od innych

Meta timeline

  • Czerwiec 2016 - "Wnioski" Rochi mouscedes o zastrzeżenie znaków dla Carpette Halı
  • Styczeń 2017 - rozpoczyna się renowacja Carpette. Rochi zastrzega grafikę związaną z Carpette oraz tekst (nie licząc opisów miejsca pochodzenia i klasycznego potwora).