FANDOM

Jestem naturalną szczurzycą, proszę mówić powoli.

— Brie w debiucie

Brietta "Brie" Fromage Camembert
Uczeń Monster High
Brie ID 3
Wiek Piętnaście lat.
Zabójczy Styl Kocham różnego rodzaju falbanki i ozdoby oraz zamsz.
Dziwaczna wada Mam tendencję do podgryzania wszystkiego, co znajdzie się w mym zasięgu.
Zwierzę
Ulubione zajęcie Lubię przelewać swoje emocje na papier i projektować torebki.
Najbardziej irytująca rzecz Kiedy ktoś mnie zaczepia z powodu tego, że jestem albinoską. Totalne średniowiecze!
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Geografia. Nie wiem czemu, lubię tę lekcje ot tak, po prostu.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Języki martwe. Strasznie trudno mi idzie zapamiętać te wszystkie zasady, ortografię i zwroty... uch, aż mnie głowa boli jak tylko o tym pomyślę.
Ulubiony kolor Biały i żółty
Ulubione jedzenie Ser, a co niby innego?
Przyjaciele Cornelia Wheeler
Dolldiaryicon Pamiętnik Brie Camembert

Brie Camembert - 15 letnia córka szczurołaka, jest osobą, którą cechuje wolne rozumowanie oraz bardzo ograniczony zasób słownictwa, nie udaje "niezbyt inteligentnej", taka się po prostu urodziła, wiele rzeczy trzeba tej pannicy powtarzać aż do skutku, mimo to jest naprawdę sympatyczną i ciepłą osobą, a wytykanie jej głupoty z powodu koloru włosów bardzo w nią trafia. Nie chce, by uważano, że jak dziewczyna jest blondynką to od razu jest słodziutką kretynką, która da z sobą zrobić co inni chcą. Pasje Brie to projektowanie butów i torebek, czasami ich szycie oraz, co mogłoby się wydawać niedorzeczne, żeglarstwo, w tej dziedzinie osiągała naprawdę wysoki poziom, ceni sobie miłe upiory, nienawidzi wytykania jej wad. Jej kuzynką jest Cherry Cheddar, bardzo często razem widywane.

Osobowość

Brie to słodka blondynka, która mało orientuje się w świecie, lecz ma wiele przydatnych kontaktów (np.u fryziera), nie grzeszy inteligencją i uporem, lubi proste i łatwe rozwiązania. Mimo dość słabego IQ szczurka uważa, że jest wspaniałą negocjatorką i potrafi załagodzić każdy konflikt. Dziewczyna jest osobą towarzyską i śmiałą, nie odpuści żadnej okazji, by wtrącić swoje trzy grosze. Wie jak wykorzystać swoje wdzięki i uroczy uśmiech. Nie ma większych perspektyw i planów na przyszłość, cieszy się chwilą. Jest fanką kilku rozwiązań, lubi wiedzieć na czym stoi. Nie jest zbytnio ciekawska, w przeciwieństwie do swojej rodziny. Nie potrafi porządnie się skupić na szczegółach i często wcina się w tematy, nie mając o nich bladego pojęcia. Brie nie przejmuje się swoją opinią, co prawda najpierw robi, później rozważa możliwe konsekwencje. Do upiorki idealnie pasuje określenie "Cicha woda brzegi rwie". Owszem, szczurka to typowa stereotypowa blondynka, która czasem zapomina jak otwiera się puszkę, Brie nie lubi kiedy ktoś otwarcie mówi, że jest zwyczajnie "głupia", ponieważ myśli, że ona tego nie rozumie, wręcz przeciwnie, doskonale orientuje się w towarzystwie i takie uwagi bardzo w nią trafiają, zzczurka siedzi jednak cicho, gdyż nie przepada za kłótniami i konfliktami.

Wygląd

Brie to wysoka szczurka. Jest albinoską, ma czerwone oczy i śnieżno białą skórę. Jak każdy szczurołak ma duże uszy, wąsiki oraz różowiutki ogonek. Ma małe, pełne usta, na które zachodzi jej potężny zgryz. Włosy Brie ma koloru złocistego blondu, który uzyskała dzięki farbowaniu (jej naturalny kolor włosów to platynowy). Szczurka ma różowe zakończone paznokciami dłonie i stopy, na które zachodzi futerko koloru takiego jak jej skóra.

Relacje

Rodzina

Brie jest córką szczurołaków. Jej kuzynką jest Cherry. Rodzice Brie byli w niezłym szoku, kiedy okazało się, że jest albinoską, zaczęli dochodzić do tego, jak to mogło się stać. W końcu okazało się, że pra pra dziadek ojca szczurki był szczurołakiem zatrudnionym w laboratorium z powodu jego albinizmu, w jej rodzinie nie było więcej takich przypadków, więc prawdopodobnie ma to po jego genach.

Przyjaciele

Szczurzyca przyjaźni się z swoją kuzynką Cherry Cheddar oraz z Cornelia Wheeler.

Znajomi

Znajomymi upiorki w Straszyceum są Justine Saina oraz Poppy Hokkaido.

Wrogowie

Brie zdążyła zyskać nie - sympatię u Temperance Bon, za dziewczyną nie przepada także Peyton Itsas-Olatua.

Zwierzak

Brie nie posiada pupilków. Nie z własnej woli, dziewczyna ma alergię na sierść, wobec czego nigdy nie doznała bliższych relacji z zwierzętami.

Miłość

Brie wciąż szuka chłopaka, niezbyt skutecznie, ale szuka. Jest otwartą na nowe relacje dziewczyną aczkolwiek...cóż, nie ma szczęścia ani w miłości ani w grach.

Historie relacji

Z Cornelia Wheeler

Potworki poznały się, gdy Cornelia chciała wybrać się w góry w środku nocy. Ot, taki nagły zryw, potrzeba serca. Niestety zaraz po wejściu do lasu, zgubiła się. Jednorożce nie widzą dobrze w nocy, więc zmuszone są oświetlać sobie drogę rogiem. Problem w tym, że umiejętność tę można aktywować tylko wtedy, gdy na niebie widoczny jest gwiazdozbiór Kasjopei. Dziewczyna nie wiedziała co zrobić, ale nie zamierzała się poddać. Kluczyła po leśnych ścieżkach i dróżkach, aż w pewnym momencie usłyszała dźwięk kroków. Podążając za głosem wpadła na Brie, która, jak się okazało, zmierzała do mieszkającego po drugiej stronie lasu szewca. "W końcu nie mogę oddać moich butków w ręce pierwszego lepszego niedorajdy, prawda?" wyjaśniła, gdy Cornelia spytała dlaczego musi iść tak daleko. Szczurołaczka, dzięki swojej umiejętności widzenia w ciemności, z powodzeniem wyprowadziła jednorożkę z lasu i wróciła, by odnaleźć dom rzemieślnika. Potworki pozostały później w bliskim kontakcie. Zdolności Brie okazały się być bardzo przydatne podczas górskich wycieczek.

Z Cherry Cheddar

Brie bardzo lubi swoją kuzynkę, uwielbia z nią poruszać tematy różnej maści i konwersować.

Z Poppy Hokkaido

Poppy i Brie mają dobre relacje, są rzadko razem widywane, aczkolwiek cały czas są w kontakcie.

Z Temperance Bon

Temperance widziała szczurki wcześniej i od początku nie zapałała do nich sympatią. Wszystko przez ich ograniczone umysły. Jednak napięcie dosięgnęło zenitu na lekcji anatomii, kiedy obie chcąc popisać się "swoją wiedzą" powtarzając utarty mit o używaniu 10% mózgu. Oczywiście szkieletka wiedziała, że ta informacja dawno została zdementowana i nie omieszkała ich nie poprawić. Szczurki jedynie prychnęły na uwagę Tempie i zaczęły dyskutować o tym między sobą. Od tamtej pory Temperance stara się ich unikać i siadać od nich najdalej jak się tylko da.

Z Peyton Itsas-Olatua

Jakkolwiek, Brie była Peyton obojętna, tak od czasu pewnego konkursu naukowego, w Straszyceum, pała do niej czystą pogardą. Krakenka, nie zgłosiła się do udziału, aczkolwiek na listę brakowało kilku uczniów by jej klasa mogła wystartować i tak padło na dziewczynę. Ku nieszczęściu całej grupy, dołączyła do nich panna Camembert. Brie, uparła się ze chce wziąść udział by udowodnić innym że nie jest "słodką idiotką" ale...mierzyła wyżej niż potrafi. Głównie z jej winy, klasa przegrała konkurs nie zdobywając żadnego punktu. Co gorsza, zostali publicznie wyśmiani jako grupa, klasa Peyton była nazywana nawet "Pustogłowami" szczurzyczka, nie czuła się winna, fakt chciała dobrze, ale jej chęci spełzły na niczym. Peyton bardzo zdenerwowało tamte wydarzenie jak i sama osoba Brie. Tak bardzo, że uważa dziewczynę za osobę nieprzyjazną i nie wartą sympatii krakenki, czy nawet tolerowania.

Drop Dead Diary

  • Ksywka: Brie (skrót od pełnego imienia)
  • Najbardziej lubi...:  Buty, ser pleśniowy, swoją kuzynkę - Cherry.
  • A najmniej: Nazywania jej "słodką idiotką", naśmiewania się z jej aparycji albinosa.
  • Nie rusza się bez: Kremu do rąk, pasty do butów.
  • Ulubione powiedzonko: " Oł łał"
  • Zwierzak: Brak
  • Sekrety jej pokoju: Brie mieszka w pokoju, który wyglądem przypomina środek dyni.

Zdolności 

  • Orientacja w terenie: Jak każdy szczur Brie świetnie orientuje się w terenie i zawsze dociera na miejsce.
  • Wspaniały słuch: Dzięki swoim dużym uszom Brie znakomicie słyszy nawet z dużego dystansu.
  • Doskonały wzrok: Brie posiada doskonale rozwinięty zmysł wzroku, dzięki któremu może widzieć w ciemnościach.
  • Mocny zgryz: Dzięki swoim szczurzym zębom Brie może przegryźć nawet stal.

Zainteresowania

  • Projektowanie butów i torebek - Brie bardzo lubi poświęcać czas na projektowanie torebek i butów, ale o wiele bardziej butów.
  • Żeglarstwo - O dziwo to jedna z największych pasji Brie, w sumie mało kto wie, że szczurzyca wielokrotnie zdobywała medale w tej dziedzinie, raczej nie chwali się swoimi osiągnięciami.

Osiągnięcia

Model2
Brie Camembert zdobyła drugie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca Luty 2017!

Wystąpienia

  • Terror In Madread

Ciekawostki

  • Imię i nazwisko szczurki nawiązują do dwóch gatunków sera pleśniowego (Brie i Camembert).
  • Drugie "imię" szczurki (Fromage) w przetłumaczeniu z j. Francuskiego oznacza "Ser".
  • Szczurzyca posiada bardzo specyficzny śmiech (trochę podobny do śmiechu Goofy'ego z Disney'a).

Niezapomniane cytaty

W końcu nie mogę oddać moich butków w ręce pierwszego lepszego niedorajdy, prawda?

— Brie do Cornelia Wheeler

Ooł...

— Brie

Klasyczny potwór

Szczurołak
Szczurołak - gatunek likantropów stworzony na wzór wilkołaków. Zazwyczaj zamieszkują systemy tuneli położone pod większymi miastami. Cechuje się szczurzą głową i tułowiem wyposażonym w ogon oraz humanoidalnymi kończynami. Ostre zęby dopełniają fizjonomii tych potworów. Szczurołaki bardzo nie lubią samotności i żyją w sforach. Stwory te są przebiegłe i sprytne, jednak słabe fizycznie. Jeśli atakują to tylko i wyłącznie w większych grupach.

Miejsce pochodzenia

Paryż
Francja, Republika Francuska – państwo, którego część metropolitarna znajduje się w Europie Zachodniej, posiadające także zamorskie terytoria na innych kontynentach. Francja metropolitarna rozciąga się od Morza Śródziemnego na południu do kanału La Manche i Morza Północnego na północy, oraz od Renu na wschodzie do Zatoki Biskajskiej na zachodzie. Francuzi często nazywają swój kraj l’Hexagone (sześciokąt) – pochodzi to od kształtu Francji metropolitarnej.

Galeria

 w różnych seriach

Galeria od innych

Meta timeline

  •  Marzec 2016 - ujawniono że Rochi mouscedes planuje kuzynkę Cherry
  •  Czerwiec 2016 - "wnioski" Rochi mouscedes o zastrzeżenie znaków dla Brie Camembert. Rochi zastrzega grafikę związaną z Brie oraz tekst (nie licząc opisu klasycznego potwora i miejsca pochodzenia).