Mam przyjemność przywitać wszystkich w nowym poradniku. Cóż, istnieje już jeden poradnik na tej wiki, lecz jest on bardziej ogólnikowy. Tutaj chciałabym poruszyć kwestię, z którą wiele osób ma problem – czyli jak rozbudować swoją postać. Będę dodawała tu z czasem więcej informacji jeśli pomysł przypadnie wam do gustu. Robię tak też głównie z powodu braku czasu, a nie chciałabym czekać miliona lat, by opublikować cały poradnik naraz. Nie wiem, na ile przydadzą się komuś moje głupotki tu napisane, ale mam nadzieję, że w czymś wam pomoże. Nie przedłużając, zapraszam do czytania.

Podstawy

Układ strony

Zacznę może od rzeczy, na którą większość osób nie zwraca uwagi, lecz przynajmniej dla mnie jest dosyć ważna. Estetyczny układ strony pomaga zachować ładny i przejrzysty wygląd, co sprawia, że postać o wiele lepiej się czyta. Każdy może mieć inne upodobania co do układu, te są tylko moimi preferencjami, lecz każda postać danego autora dla estetyki powinna mieć taki sam lub podobny układ.

Na początku umieszczamy cytat i tabelkę.

Pierwszą rzeczą na stronie powinien być ogólny opis postaci. Zaczynamy oczywiście od imienia i nazwiska postaci pogrubionym drukiem. Zauważyłam, iż niektóre osoby nie robią takiego wstępu, a zamiast tego dają "Coś o mnie", co nie jest błędem, gdyż to ich preferencja, ale taki normalny wstęp wydaje mi się bardziej przejrzysty. We wstępie piszemy, ile postać ma lat, kim jest, skąd pochodzi, krótko opisujemy czym się interesuje, możemy wtrącić też kilka zdań na temat charakteru postaci. Ważna jest też informacja, do jakiej szkoły chodzi, ponieważ na naszej wiki jest możliwość założenia swojej własnej szkoły. Ma to nas po prostu wprowadzić do postaci i jakoś nią zainteresować. Nie polecam robienia kopiuj-wklej z zainteresowań czy z osobowości, bo raczej nikt nie przepada za czytaniem tego samego dwa razy pod rząd.

Następna w kolejności jest osobowość, de facto jedna z najważniejszych rzeczy u postaci. Tutaj oczywiście robimy nagłówkiem 2 "Osobowość" i dalej piszemy charakter postaci. Po tym idzie wygląd - nie jestem fanką opisywania w tej rubryce całego podstawowego stroju postaci, najwyżej tylko opisać ogólny styl postaci. 

Kolejnymi, pewnie najmniej czytanymi rubrykami, są klasyczny potwór oraz miejsce pochodzenia. W regulaminie jest mowa o tym, aby nie wklejać zbyt dużej ilości tekstu, więc trzeba się tego trzymać. W miejscu pochodzenia wklejamy jedynie informacje o kraju, z którego postać pochodzi, a nie z jakiego są jej rodzice etc. W klasycznym potworze umieszczamy informacje na temat potwora, jakim jest postać, co jest raczej oczywiste. Wspomnę też, że jeśli postać jest hybrydą, zwykle wstawia się też tak krótka notkę o tym, czym jest hybryda. Jeśli jestem już przy tym punkcie, to chciałabym napomnieć wszystkich o jednej rzeczy - nie dodajemy nowych obrazków z potworem i miejscem pochodzenia, jeśli już jakieś są na wiki. Niepotrzebnie to tylko wszystko zaśmieca.

Następnie zwykle umieszczam relacje. Najestetyczniej wygląda ułożenie podobne do proponowanego w podstawowym poradniku:

==Relacje==
===Rodzina===
===Dalsza rodzina===
===Przyjaciele===
===Znajomi===
===Miłość===
===Wrogowie===
===Zwierzak===

Taki układ wkleić możemy do trybu źródłowego. Każdy ma swoje potrzeby, więc może dodać coś od siebie, lecz najlepiej kierując się właśnie tym. Niektórzy preferują jeszcze umieszczanie relacji z poszczególnymi uczniami, jednak jeśli dobrze opiszecie znajomość w poprzednich rubrykach, to nie jest to potrzebne. Ważne, by na stronie nie było dużo powtórzeń w informacjach, ponieważ wtedy nieprzyjemnie się o tym czyta.

Po tym dałabym zainteresowania, czyli opis tego, czym lubi zajmować się twoja postać. Nie musi to być jakiś długi opis, ale nie powinien być też jakimś jednym, krótkim zdaniem. Do tego jednak wrócę w dalszych częściach poradnika. Po zainteresowaniach można dać ewentualnie umiejętności, lecz to nie zawsze jest potrzebne.

Tutaj kolejność jest już trochę swobodniejsza, bo można dać biografię, niezapomniane cytaty, Dead Drop Diary, wystąpienia i po czym ją/jego rozpoznać w dowolnej kolejności, choć biografia jest jednym z ważniejszych elementów, więc umieściłabym ją jako pierwszą. Lubię też mieć umieszczone pod sobą cytaty, wystąpienia i po czym?, ponieważ to zwykle są najkrótsze rubryki. Przywykłam do dawania DDD gdzieś pod koniec, chyba głównie przez to, że kiedyś używałam do tego szablonu. Według mnie lepiej nie korzystać z szablonu DDD, ponieważ zwykle wprowadza on chaos na stronie.
Jeśli chodzi o cytaty, to szablon cytatu tutaj będzie wyglądał średnio estetycznie, więc polecam zrobić to w ten sposób:

[[Plik:Cytat1.png]] ''tutaj wpisz cytat''[[Plik:Cytat2.png]] - <font size="1">adnotacja do cytatu</font>

Prawie na samym końcu powinny znaleźć się ciekawostki o postaci, a na końcu galeria. Galeria na samym końcu strony jest o wiele bardziej estetyczna niż taka w jej środku, ponieważ tabela postaci nie wchodzi na żaden obraz etc. 

Każdy oczywiście może dodać jakąś rubrykę od siebie, byleby wszystko było z ładem i składem. Tutaj przykładowy układ strony:

{{Tabela_Postaci}}{{Cytat}}

'''Imię i nazwisko postaci - '''
==Osobowość==
==Wygląd==
==Miejsce pochodzenia==
==Klasyczny potwór==
==Relacje==
===Rodzina===
===Dalsza rodzina===
===Przyjaciele===
===Znajomi===
===Wrogowie===
===Miłość===
===Zwierzak===
==Zainteresowania==
==Biografia==
==Niezapomniane cytaty==
*[[Plik:Cytat1.png]] ''tutaj wpisz cytat''[[Plik:Cytat2.png]] - <font size="1">adnotacja do cytatu</font>
*[[Plik:Cytat1.png]] ''tutaj wpisz cytat''[[Plik:Cytat2.png]] - <font size="1">adnotacja do cytatu</font>
*[[Plik:Cytat1.png]] ''tutaj wpisz cytat''[[Plik:Cytat2.png]] - <font size="1">adnotacja do cytatu</font>
==Po czym ją/jego rozpoznać?==
==Wystąpienia==
==Drop Dead Diary==
==Ciekawostki==
==Galeria==

Pomysł na postać

Wiele osób pewnie dopadł moment, kiedy chciały stworzyć postać, jednak nie miały zupełnie żadnego pomysłu. Cóż, z weną jest różnie, ale od czego jest internet? No i w tym przypadku ja. I adopcje.

Zacznijmy od podstawy, czyli rasy. Na świecie jest wiele potworów z różnych zakątków świata, więc wybór jest ogromny. Jeśli nie mozesz zdecydować się tylko na jedną rasę, to zawsze możesz zrobić hybrydę, tu jest akurat duże pole do popisu. Potwory można też czerpać z gier albo seriali, jednak to jest już dosyć grząski temat. Umieszczę tutaj linki do przydatnych stron, na których możecie wypatrzeć odpowiednią rasę dla swojej postaci. 

CDN

Drop Dead Diary

'''Ksywki:'''
<br />
'''Ulubione powiedzonko: '''
<br />
'''Najbardziej lubi:''' 
<br />
'''...a najmniej:'''
<br />
'''Zwierzak: '''
<br />
'''Nie rusza się z domu bez:''' 
<br />
'''Ulubiony kolor: '''
<br />
'''Sekrety jego pokoju: ''' 
<br />
'''Ciekawostka: '''

Więcej z Fandomu