FANDOM

Bijou Ayer
Uczeń Monster High
Bijou
Wiek 316 lat
Zabójczy Styl Swoje stylizacje wzoruję na stylu retro i latach 70-tych a moje dredy są tego nieodłączną częścią.
Dziwaczna wada Jako gryf jestem dumnym i odważnym stworzeniem. Zdarza mi się przez to nieco "zapędzić" co natychmiastowo zmienia się w pychę i brawurę.
Zwierzę Raczej zwierzaki - mam całą gromadę świetlików, które tworzą niezwykłe iluminacje zarówno u mnie w domu jak i w kawiarni.
Ulubione zajęcie Przyjmowanie gości do kawiarenki retro, w której pracuję. Kameralność i unoszący się zapach świeżo mielonych kaw nadaje temu miejscu magiczną aurę.
Najbardziej irytująca rzecz Kłótnie. Szczególnie te wywołane z błahego powodu.
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Sztuka. Mogę wtedy wyżyć się artystycznie.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Historia nieumarłych. Mając tyle lat... chyba sami rozumiecie.
Ulubiony kolor Złoty w połączeniu z czerwienią i zielenią.
Ulubione jedzenie Omlet i kogel mogel z dodatkiem kakao.
Przyjaciele Virgo i Hatim Scythe
Dolldiaryicon ...
Bijou Skullette

Bijou Ayer - Córka pary gryfów. Dzięki staraniom rodziców udało jej się dostać do Straszyceum, gdzie całkiem szybko się zaadaptowała. Mimo że dba o swoją edukację to częściej można ją zastać w kawiarence retro, w której pracuje jako baristka niż w murach szkoły.

Osobowość

Bijou to wyrozumiała, przyjacielska i śmiała gryfka... czasem nawet za bardzo, przez co może odrzucić nieco bardziej introwertyczne potwory. Stara się do wszystkich wyciągnąć pomocną dłoń nawet jeśli wcale tego nie potrzebują; sprawia przez to wrażenie wścibskiej, lecz nie zdaje sobie sprawy, że może w ten sposób kogoś urazić. Wykorzystuje swoją towarzyską naturę do zbliżania potworów, które przyjmuje w kawiarni zarówno do siebie, jak do nich samych. Jest poczciwą, kreatywną i z reguły spokojną duszą, ale wyprowadzona z równowagi zmienia się nie do poznania - górę biorą nad nią duma i odwaga. Jest w stanie dokonać wtedy rzeczy, których „na spokojnie” nigdy by nie uczyniła i często potem mocno żałuje decyzji podjętych w gniewie. Dość łatwo się stresuje i wtedy trudno jej się uspokoić, szczególnie jeśli jest poza domem. Mimo wszystko Bijou jest z reguły rozważna i unika wszelakich konfliktów. Ma też zdolność do szybkiego reagowania, jednak nie radzi sobie z przetwarzaniem faktów – przedstawione przez innych historie bierze za pewnik i w ogóle nie rozmyśla o ewentualnych niedociągnięciach czy zaprzeczeniach. Potrafi wczuć się w emocje innego potwora co świadczy o jej empatyczności. Nie toleruje zemsty, bo uważa, że nie przyniosłaby nic poza dodatkowym bólem.

Wygląd

Bijou jako gryf ma połowę ciała orła a połowę lwa. Jej uszka są opierzone a z pleców wystają skrzydła. Na dłoniach i stopach posiada ostre, czarne szpony. Z tyłu pleców wyrasta jej ogon zakończony złotym pędzelkiem. Jej stopy przypominają tylne łapy lwa. Ciało Bijou jest lekko opalone. Jej włosy mają ciemny, rudy kolor a oczy są soczyście zielone.

Miejsce pochodzenia

Arizona

Arizona – stan w południowo-zachodniej części Stanów Zjednoczonych, od południa sąsiadujący z Meksykańskimi stanami Sonora i Kalifornia Dolna, od zachodu z Kalifornią i Nevadą, od północy z Utah, a od wschodu z Nowym Meksykiem. Zajmuje obszar wyżynny, w północnej części rozciąga się wyżyna Kolorado.

Klasyczny potwór

Gryf

Gryf – mityczne zwierzę przedstawiane najczęściej z ciałem lwa oraz z głową i skrzydłami orła. Niektóre źródła dodają jeszcze uszy dzikiego osła. Na początku gryf pojawia się w sztuce, znacznie później w literaturze, widać także znaczne różnice pomiędzy opisami gryfa a jego obrazowaniem. Najstarsze przedstawienia pochodzą ze starożytnej Mezopotamii z ok. 3000 p.n.e., równocześnie motyw pojawił się w Egipcie. Do Europy dotarł ok. 1600 p.n.e. poprzez wyspy Kretę i Cypr. Pierwsza wzmianka pisana o gryfach pochodzi z ok. V w. p.n.e

Zdolności

  • Latanie - dzięki skrzydłom Bijou może latać i unosić się w powietrzu.
  • Pazury - będąc gryfem Bijou jest posiadaczką pazurów m.in.: na stopach. Może je chować i wysuwać kiedy chce. Są dużo ostrzejsze niż pazury kotołaków.

Umiejętności

  • Barista - Bijou potrafi bezbłędnie parzyć najróżniejsze kaw tak, aby wydobyć pełnię ich smaku. Potrafi także tworzyć cudne wzorki i ozdoby z mlecznej pianki.
  • Tworzenie ozdób i biżuterii - Bijou bardzo lubi tworzyć ozdoby i biżuterię z koralików, rzemyków i szkła, co całkiem dobrze jej wychodzi.
  • Szycie - Bijou potrafi całkiem nieźle szyć. Tworzy głównie ponczo czy ozdobne zasłony.
  • Gra na bębenkach - Mało kto o tym wie, ale Bijou potrafi grać na bębenkach i bardzo to lubi.

Relacje

Rodzina

Bijou kocha całą swoją rodzinę. Rodzice pomogli załatwić jej szkołę pracę w kawiarni. Dziewczyna ma siostrę i brata. Są 250-letnimi, okropnie niesfornymi bliźniakami, z którymi bawi się, gdy tylko ma okazję.

Przyjaciele

Od filmu Grim Rangers: Days of Undead jest przyjaciółką Virgo i Hatima.

Znajomi

Znajomymi Bijou są Poppy Hokkaido, Heather Sharma, Caroline Bodmin i Marietta Luisant.

Miłość

Gryfka jeszcze nigdy nie czuła zauroczenia do żadnego, nawet najfajniejszego chłopaka.

Wrogowie

Bijou nie lubi się z Eriką. Nie pała również sympatią do Rantana.

Zwierzę

Bijou jest posiadaczką gromady świetlików, które ozdabiają nocą jej pokój. Przynosi je też czasem do kawiarni, lecz dla komfortu klientów trzyma je w słoikach.

Zainteresowania

  • Kawy i herbaty - Bijou pracując w kawiarni nabrała miłości do napojów tam serwowanych i zaczęła zgłębiać ich naturę.
  • Aromaterapia - Bijou chcąc się zrelaksować sięga po kadzidełka lub olejki eteryczne i pozwala cudnym aromatom utulić jej ciało i uspokoić umysł. Dobrze wie jakie zapachy wybrać czy jaką technikę wybrać, aby najlepiej roznieść aromat.
  • Mineralogia - Bijou wierzy w magiczną moc minerałów, więc zna się na nich jak mało kto. Doskonale zna większość rodzajów oraz jaki wpływ mają na danego potwora.
  • Podróże - Bijou lubi podróżować w coraz to nowe miejsca. Najbardziej ceni sobie wycieczki do rezerwatów Indian czy do parków narodowych.

Historie poznania

Virgo i Hatim Scythe

Początkowo parę łączyły z Bijou obojętne stosunki - ot zwykłe, znajome twarze ze szkoły. Praktyczne w ogóle ze sobą nie rozmawiali a jeśli już to kończyło się na bardzo krótkiej wymianie zdań mimo to Tim dość dużo wiedział o gryfie. Ich relacje zacieśniły się po filmie Grim Rangers: Days of Undead, kiedy to Jou stanęła w ich obronie. Kotka czuje do niej sympatię ze względu na to, że ona jedyna z całej ekipy rozumiała jej tragedię i wstawiła się za nią i jej chłopakiem. Żniwiarz z kolei mając to na uwadze, jak również fakt, że niezwykle łatwo łyknęła jego historię stara się zapewniać ją o swojej sympatii - w przeciwieństwie do Agnes nie traktuje jej jak piątego koła u wozu i toleruje jej obecność podczas konwersacji.

Poppy Hokkaido

Poppy i Bijou poznały się w kawiarni retro, w której pracuje gryf. Noppepa-bo po ciężkim dniu miała ochotę na szklankę dobrego latte. Zaszła do najbliższej kawiarni, usiadła na kanapie i rozglądała się z zainteresowaniem po pomieszczeniu. Jako że dzień był wyjątkowo słoneczny i upalny to potwory chętniej przesiadywały na plaży niż w centrach handlowych i restauracjach. Innymi słowy - knajpka świeciła pustkami. Nieco zdezorientowana Poppy miała już opuścić lokal kiedy do jej stolika podeszła Bijou czekająca na zamówienie. Gdy tylko duszka zdążyła je złożyć gryf od razu zaczął ją zagadywać o kawiarni i o rasie duszki. Była bardzo jej ciekawa, gdyż pierwszy raz miała do czynienia z Noppepa-bo. Poppy chętnie odpowiadała na każde jej pytanie i gawędziła na temat kawiarni. Dostawszy zamówioną kawę Bijou przysiadła się do niej by kontynuować rozmowę o wszystkim i niczym.

Marietta Luisant

Upiorki poznały się w szkole. Marietta po zakończonej lekcji złochowawczej wybierała książki z szafki, by przygotować się do kolejnej lekcji. Zagapiła się. Kiedy usłyszała dzwonek na lekcje jej serce momentalnie podskoczyło do gardła. W pośpiechu zaczęła pakować plecak. Klasa, do której miała dotrzeć znajdowała się na drugim końcu budynku szkoły. Marietta ile tylko sił w nogach biegła, aż wpadła na gryfkę. Bijou nie wyglądała na osobę, która zbyt przejmowała się faktem, iż lekcja już trwała. Marietta spytała Bijou czemu nie jest na lekcji. Ta odpowiedziała, że śpieszy się, po czym wyminęła ważkę i wyszła z budynku. Ważka śledziła gryfkę, aż do miejsca pracy dziewczyny. Marietta od razu zakochała się w miejscu - uwielbia klimaty retro. Kiedy Bijou zauważyła Mari była zdziwiona jej obecnością. Zaproponowała dziewczynie kubek kawy na co Mari chętnie przystała. Zaczęły rozmawiać o tym oraz owym, o wystroju kawiarni, lekcjach w Straszyceum... Znalazły wspólny język, zostały dobrymi znajomymi.

Caroline Bodmin

Gryf poznał kotkę podczas przerwy. Lokal Bijou był w trakcie remontu, więc postanowiła sprzedawać kawę i inne napoje w pobliżu szkoły. Caroline z kolei tradycyjnie zajmowała się kotkami. Po czasie upał dał się jej we znaki i podeszła do Jou kupić sobie zimny sok. Zaczęła z nią pogawędkę narzekając na gorąc, przez który cierpią bezdomne koty. Gryf zaoferowała jej pomoc i nalała do paru misek zimnego mleka, by Caroline mogła je zanieść swoim podopiecznym. Zostały znajomymi i czasem rozmawiają ze sobą między zajęciami.

Heather Sharma

Erika Kumonosu

Dziewczyny poznały się a przy okazji znielubiły po lekcjach. Erika przyszła do kawiarni, w której pracowała gryfka. Dziewczyna nie przepada za klimatami retro, była jednakże spragniona po treningu, z którego dopiero co wróciła, a kawiarenka w której pracowała Bijou była najbliższa. Erika z impetem weszła do pomieszczenia, rozsiadła się wygodnie, po czym zamówiła największy chłodny napój, jaki tylko był w karcie. Bijou miała dużo osób do obsłużenia, gdyż była szczytowa godzina, a lokal był zapełniony nie mal po brzegi. Z początku Kumonosu cierpliwie czekała na napój, jednakże z minuty na minutę traciła opanowanie. Zaczęła głośno krzyczeć, żaląc się na okropną obsługę. Bijou, która i tak miała nadszarpane nerwy tamtego dnia nie miała najmniejszej ochoty na obsługiwanie kapryśnej Eriki. Wzięła więc przygotowany wcześniej napój dla Eriki, po czym przy okazji stawiania go na stoliku dziewczyny "przypadkowo" oblała jej ubranie. Erika zaczęła drzeć się w niebogłosy, a i gryfka nie pozostała dłużna. Koniec końców Erika została wyproszona z lokalu, aczkolwiek sama twierdzi, że wyszła z własnej, nieprzymuszonej woli. Od tamtego dnia Gryfka oraz Jörogumo szczerze nie przepadają za sobą.

Rantan Ameteru

Po czym ją poznać?

  • Ma dredy
  • Zawsze pachnie od niej kawą
  • Nosi ubrania w stylu retro

Wystąpienia

Filmy

Dubbing

Głos Bijou, choć młodzieńczy jest dość wysoki i nieco skrzekliwy. Słychać to szczególnie dobrze w przypadku, kiedy gryf zaczyna się denerwować. Z tego względu aktorką, która świetnie nadawałaby się do podkładania jej głosu byłaby Katarzyna Łaska znana m.in.: z polskiego dubbingu Mandy z animowanego serialu Odlotowe agentki!.

Niezapomniane cytaty

Eeee… miałyśmy nadzieję, że może wy jesteście lepiej zorientowane, hehe.

—w filmie Grim Rangers: Days of Undead

Cholera. Trzeba ją powstrzymać! Zrobi sobie krzywdę!

—w filmie Grim Rangers: Days of Undead

Właśnie! Kto to wymyślał!?

—pretensje do autora w filmie Grim Rangers: Days of Undead

Czego? Ale pani dyrektor. To wcale nie ta marna jednostka, tylko my jako drużyna Grim Rangers pokonaliśmy tutaj stojącego Katrawgara znanego wszystkim jako Hatim Scythe i uratowaliśmy świat. To chciałaś jej powiedzieć!?

—do Hu w filmie Grim Rangers: Days of Undead

Drop Dead Diary

Ksywka: Jou
Ulubione powiedzonko: Cholera!
Najbardziej lubi: Tworzyć ozdoby i relaksować się.
...a najmniej: Wyprowadzanie jej z równowagi i wszczynanie konfliktów.
Zwierzę: Gromada świetlików.
Ulubiony kolor: Złoty w połączeniu z czerwienią i zielenią.
Nie rusza się z domu bez: Okrągłych okularów przeciwsłonecznych.
Sekrety pokoju: Jest bardzo kolorowy i wzorzysty. Ma w nim niski stolik, wokół którego rozmieszczone są poduszki.

Serie

Basic

  • Oficjalny art od SmoczaS

Dredy Bijou są związane w wielki kok. Część włosów jest pofarbowana na żółto i jasnoczerwono. Dziewczyna ubrana jest w złotą, luźną koszulkę z szerokimi rękawami, niezasłaniającą brzucha, która w okolicach dekoltu, końca rękawków i dołu ma doszyte czerwone i zielone koraliki, dżinsowe dzwony oraz czarne martensy. Jako dodatki służą jej czerwono-zielony naszyjnik z koralików oraz czarne rękawiczki bez palców.

Dread Suit

  • Oficjalny art

Dredy Bijou są zaczesane do tyłu, związane w kitę i sięgają talii. Dziewczyna ubrana jest w czarną koszulę zapinaną z tyłu na zamek, z rękawami z siateczki i wycięciem na dekolcie oraz białe spodnie "dzwony". Jej buty to białe sandały na wiklinowym koturnie i ze złotymi zapięciami. Jako dodatki ma długie, złote kolczyki.

Grim Rangers

  • Oficjalny art

Bijou ubrana jest w żółty kombinezon z krótką spódniczką, długimi nogawkami i rękawami łączonymi z rękawiczkami, który na ramionach ma złote naramienniki przypominające futro lwa. Na głowie ma hełm żółtej barwy ze złotymi zdobieniami przypominającymi uszka otulone futrem oraz "szybką" w kształcie skrzydeł. Jej buty sięgają do łydek, są na płaskim obcasie a na końcu cholewek są ozdobione złotym paskiem. Jako dodatki ma złoty topór oraz Kostur Światłości.

Osiągnięcia

TINuhhi
Bijou Ayer zdobyła drugie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca Październik 2017!

Meta timeline

  • 5 kwietnia 2016 - Zostaje ujawniona postać Bijou a jej strona zostaje opublikowana.
  • 27 kwietnia 2016 - Basic Bijou zostaje ujawniony.
  • 28 sierpnia 2016 - Postać zostaje przekazana użytkowniczce Amity.Gala.
  • 18 czerwca 2017 - Postać zostaje przekazana użytkowniczce PixieGiggler.
  • 1 październik 2017 - Bijou zalicza swój debiut w filmie Grim Rangers: Days of Undead.

Ciekawostki

  • Postać autorstwa LadyOfTheKnife.
  • Postać zaadaptowana od Amity.Gala.
  • Nazwa jaką nadała jej pierwotna właścicielka to Bijou A.R.X.M. GriffX.
  • Potrafi całkiem nieźle walczyć toporem.
  • Jej urodziny przypadają na 29 września. Jest to Międzynarodowy Dzień Kawy.
  • Od filmu Grim Rangers: Days of Undead miewa nerwobóle w skrzydle.
  • Nie potrafi pływać.

Galeria

Own

Od innych