FANDOM

W moich oczach płynie Nil.

—tak Bastet opisuje siebie nowym koleżankom.

Bastet Mau
Uczeń Monster High
Bastet ID 2 by A.G
Wiek Moje ostatnie z dziewięciu żyć skończyło się w pięćdziesiątym roku p.n.e. Teraz jestem kocią mumią, tak jak moi rodzice i mam łącznie 3515 lat.
Zabójczy Styl Styl starożytnego Egiptu rzecz jasna, oraz współczesne dodatki. Złota, egipska biżuteria pasuje każdej egipskiej kotce.
Dziwaczna wada Ja i wady? To nie idzie ze sobą w parze. Ktoś tak idealny jak ja nie ma żadnych wad.
Zwierzę Kotka rasy mau egipski o imieniu Izyda.
Ulubione zajęcie Rysunek i pisanie hieroglifów.
Najbardziej irytująca rzecz Bliźniaki. To tak jak mieć sobowtóra, a każdy powinien być niepowtarzalny, tak jak ja.
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Sztuka. Mam łapkę stworzoną do rysunków i innych tego typu artystycznych dziedzin. Do tej pory tylko szkicowałam hieroglify i przepisywałam starożytne pergaminy. Dopiero teraz dowiedziałam się, że można robić też coś innego i innowacyjnego.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Szalona nauka, a zwłaszcza lekcje fizyki. Po co mam znać jej prawa, skoro jedno wiem na pewno - jeśli spadnę to tylko na cztery łapy.
Ulubiony kolor Karaibski błękit oraz złoty.
Ulubione jedzenie Jako kotołak, wprost uwielbiam ryby. A moim ulubionym gatunkiem jest okoń nilowy. Smaczna to rybka.
Przyjaciele Cassidy PurrMeow
Dolldiaryicon Pamiętnik Bastet Mau
Czasz
Bastet Mau
 – córka mumii kotołaka. Ma 3515 lat. Uczęszcza do Straszyceum.

Osobowość

Bastet jest urodzonym przywódcą, uwielbia przewodzić w grupie. Trudno się do niej dostać, przez co nie ma zbyt wielu znajomych spoza kręgu swoich najlepszych straszyciółek. Wyjawia prywatne informacje tylko wtedy, kiedy uważa to za stosowne, wiedząc, że często mogą być wykorzystane przeciwko niej. Twierdzi, że jest samowystarczalna. Prawie wszystkich traktuje z dystansem i patrzy na nich z góry. Wbrew pozorom, jest naprawdę wartościową osobą, ale woli utrzymywać wizerunek twardej władczyni. Chce, aby inni postrzegali ją jako silną i potężną osobę, z którą należy się liczyć. Jest opanowana, dystyngowana oraz przebiegła. Wie jak dobrze rozegrać swoje karty. Wytrwale dąży do osiągnięcia sukcesu, a przy tym nie zaniedbuje swoich zainteresowań. Otwiera się tylko dla najbliższych jej upiorów, uwielbia zwracać na siebie uwagę i być w centrum zainteresowania. Jest bardzo uparta oraz ambitna i robi wszystko, aby osiągnąć wyznaczone cele.  Ze względu na swoje pochodzenie, nigdy niczego jej nie brakowało, a jej wszystkie zachcianki były natychmiast spełniane. W dzieciństwie była bardzo rozpieszczana przez rodziców, co odbiło się na jej obecnym charakterze i usposobieniu. Uważa, że nie ma żadnych wad i, że jest chodzącym ideałem, któremu nie można przypiąć nawet najmniejszej łatki. Ma duże mniemanie o sobie, jest arogancka i uwielbia wykorzystywać innych do swoich celów.

Bastet uwielbia rysować, od wieków tworzy na starożytnych pergaminach. Dotychczas, jej dzieła były inspirowane starożytnymi artefaktami, hieroglifami i dopiero w Straszyceum poznała tzw. "sztukę nowoczesną" i inne dziedziny artystyczne, w których pragnie się doskonalić. Jedną z jej największych pasji jest kaligrafia, co wiąże się z jej zamiłowaniem do rysowania i hieroglifów. Uwielbia kunsztowne zdobienia. Pomimo, że jest to bardzo czasochłonne zajęcie, bardzo ją odpręża.

Mumia ma także kilka nierozwiniętych i porzuconych talentów. Jednym z nich jest muzyka, a dokładniej gra na instrumentach. W przeszłości, Bastet uczyła się grać na harfie, lutni, sistrum oraz lirze, ale nigdy nie miała zamiaru wiązać z tym swojej przyszłości, ani dalej kształcić się w tym kierunku, pomimo tego, że  ewidentnie ma do tego talent. Uważa, że lepiej na tym wyjdzie, jeśli w pełni skupi się na swoich pozostałych pasjach i będzie stale dążyć do ich rozwijania.

Zainteresowania

Taniec

Muzyka

Rysunek i kaligrafia

Wygląd

Bastet ma dosyć długie postopniowane włosy z grzywką na boku. Jej włosy są czarno-brązowe. Ma niebieskie oczy - jak twierdzi "w których płynie Nil". Na jej lewym uchu, lewej ręce i prawej nodze widnieją prążki. Bastet pochodzi z Egiptu więc w jej stroju znajdują się złote Egipskie dodatki. Ma egipski naszyjnik oraz egipski pasek ze skrzydlatym skarabeuszem a także egipską tunikę koloru jasnoniebieskiego.

Klasyczny potwór

Mum
Kotołak – to fikcyjny gatunek. Wiele osób mylnie uważa, że stworzony jest na wzór wilkołaka. Tak naprawdę to sama nazwa człowieka-wilka została zapożyczona. Jedną z wcześniejszych form Kotołaka była egipska bogini Bastet. Kotołak to także człowiek, który może przemienić się w ogromnego kota. Wtedy staje się niebezpieczną bestią, lecz nie poluje na ludzi tylko na drobniejsze zwierzęta. Groźny staje się gdy ktoś go zaatakuje. Istnieje także jego drugie wyobrażenie, jako hybrydę człowieka i kota. Owłosionego, z długim ogonem i ostrymi pazurami, charakteryzującego się zwinnością zwierzęcia oraz umysłem człowieka. Ten motyw był często wykorzystywany w komiksach, np: Catwoman, Tigra, Cheetah, a nawet Catman.

Kotołaki nie są aż tak popularne jak wilkołaki. Jednakże powstał o nich film, mianowicie Ludzie-koty (ang. Cat People). Opowiada historie młodej kobiety, która wierzy, że należy do rasy ludzi, mogących się zmieniać w koty.

Mumia – nazwa, określająca zmumifikowane (zabalsamowane) ciało człowieka, zabezpieczone przed rozkładem odpowiednimi zabiegami i substancjami. Słowo to odnosi się zazwyczaj do mumii egipskich – ciał faraonów i dostojników starożytnego Egiptu a także kotów. Mumifikacja miała na celu zachowanie życia wiecznego. Wierzono, że jeśli mumia zostanie zbezczeszczona, dusza zmumifikowanej osoby nie zostanie rozpoznana przez bogów i na wieki będzie się błąkać pomiędzy światem żywych i umarłych. Egipcjanie mumifikowali swoich władców i dostojników usuwając wszystkie wnętrzności człowieka, poza sercem.

Miejsce pochodzenia

Egipt (arab. مصر, Miṣr ; dialekt egipski Máṣr, /masˤɾ/; łac. Aegyptus; gr. Αίγυπτος, Aígyptos), nazwa oficjalna Arabska Republika Egiptu (arab. جمهوريّة مصر العربيّة, Dżumhurijjat Misr Al-Arabijja) – państwo położone w północno-wschodniej  Afryce z półwyspem Synaj w zachodniej Azji. Egipt graniczy z Izraelem i Strefą Gazy na północnym wschodzie, Sudanem na południu i Libią na zachodzie. Od północy rozpościera się Morze Śródziemne, a na wschodzie Morze Czerwone.

Relacje

Rodzice

Rodzeństwo

Dalsza rodzina

Najlepsze przyjaciółki

Dobre przyjaciółki

Znajomi

Miłość

Wrogowie

Zwierzę

Bastet posiada kotkę rasy egipski mau o imieniu Izyda.

Umiejętności

Drop Dead Diary

Po czym ją rozpoznać?

Niezapomniane cytaty

Wystąpienia

Ciekawostki

  • Postać należała pierwotnie do Toralei Kleopatry.
  • Jej imię pochodzi od egipskiej bogini miłości, radości, muzyki, tańca, domowego ogniska, płodności, a także... kotów - Bastet.
  • Nazwisko Bastet pochodzi od średnioegipskiego słowa "mau" (pl. kot).
  • Imię jej kotki pochodzi od imienia egipskiej bogini magii - Izydy.
  • Rasa jej kotki jest krzyżówką kota amerykańskiego krótkowłosego, kota abisyńskiego i kota syjamskiego, prawdopodobnie wywodzącą się z Egiptu.
  • W stroju z serii Dawn of the Dance na jej pasku oraz w serii Picture Day na kolczyku, widnieje jej imię zapisane pismem hieroglificznym.
  • W stroju z serii Ghouls Rule Bastet ma makijaż z motywem symbolu Oka Horusa (inne określenia: "oko udżat", "oko księżycowe"), także jej maska jest stylizowana na ów symbol.
  • Strój, który ma na sobie w serii Music Festival był strojem z Fashion Diary Izabelli Black zaprojektowanym specjalnie dla niej.
  • Bastet bardziej ceni sobie złoto niż srebro, choć w starożytnym Egipcie było odwrotnie. Egipcjanie wierzyli, że ciało bogów jest ze złota, a ich kości ze srebra, ponieważ srebro było rzadziej występującym kruszcem w Egipcie niż złoto.
  • Jej ulubionym kamieniem szlachetnym jest szafir.

Osiągnięcia

Cmt1rg8
Bastet Mau zdobyła egzekwo trzecie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca kwiecień 2013!

Meta Timeline

  • 1 grudnia 2012: Toralei Kleopatra składa wnioski o zastrzeżenie znaków towarowych dla Bastet Mau.
  • grudzień 2012: Pierwsza lalka Bastet zostaje wydana w ramach serii Basic.
  • 18 czerwca 2017: Amity.Gala przejmuje postać.
  • lipiec 2017: "Oficjalny art" Bastet zostaje ujawniony.
  • 2017: Wpisy z pamiętnika Bastetzostają ujawnione.
  • 2017: Bastet zalicza swój debiut 3D w filmie Amelie and 13 Birthday Disasters.

Stroje

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki