FANDOM

Cmt1rg8
Ally "Octo" Pus zdobyła trzecie miejsce w głosowaniu na postać miesiąca Maj 2016!

Nie umiem jeździć na rowerze, nie umiem usmażyć jajecznicy, nie umiem do końca zawiązać sznurówek, ale nikt, absolutnie NIKT mi nigdy nie wmówi, że ja nie potrafię grać na saksofonie!

— w filmie BHWC

Ally Alya Pus
Uczeń Monster High
Ally FDOS
Wiek Szesnaście i pół morskich lat.
Zabójczy Styl Kocham morskie dodatki i błyszczące tkaniny. Ubieram zazwyczaj trzymające się dwóch trzech odcieni kreacje, lubię mieć rozpuszczone włosy. Nie przepadam za eksperymentowaniem z modą, trzymam się mojego sprawdzonego stylu.
Dziwaczna wada Moje.. hm... sześć rąk. Możecie mi wierzyć, że dodatkowe dwie pary rączek raczej przeszkadzają niż pomagają.
Zwierzę Konik morski Kelpo.
Ulubione zajęcie Stylizacja. Ale nie myślcie sobie, że mój poziom umiejętności zniża się do zakładania komuś butów.
Najbardziej irytująca rzecz Kiedy inni robią sobie żarty z moich dość... specyficznych oczu.
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Fizyka. Poznanie praw ciążenia i tym podobnych bardzo mi się przydaje pod wodą. Uwielbiam dowiadywać się jak działa wszechświat.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Historia. Ten przedmiot nudzi mnie z jednego powodu... po co marnować (nie)życie i uczyć się czegoś co było? Nie lepiej skupić się na tym, co będzie?
Ulubiony kolor Akwamaryna i lawendowy.
Ulubione jedzenie Sushi... żartuję. Nie bawię się w kanibala. Tak naprawdę to sałatka grecka.
Przyjaciele Justine Saina, Poppy Hokkaido, Sonna Rotson oraz San-Hee Yumeha i Blair DeGhoul
Dolldiaryicon Pamiętnik Ally "Octo" Pus

Ally Pus - Hawajka, córka ośmiornicołaków, która woli kiedy zwraca się do niej per Octo (i nauczyciele, rodzice, uczniowie... wszyscy). Dziewczyna jest wulkanem energii, a swoim wyglądem i zainteresowaniami stara się to podkreślać. Ona prawie że nigdy nie rusza się bez nakrycia głowy (nawet do snu ma jeden czy dwa!), trochę by ukryć nim wrodzone wodogłowie, trochę ponieważ, cóż, kocha kapelusze. Nie da się jej nie lubić, jednak nie lubi się do końca angażować, woli kiedy inni "odwalają robotę" za nią. Mimo podziwu przez inne dziewczyny, Ally zdecydowanie woli przyjaźnić się z chłopcami z którymi łączy ją silny charakter i niezłomność. Jedną z rzeczy, których nienawidzi jest konsumpcja dóbr morskich, ma prawie że kompleks na tym punkcie, ale trudno się dziwić - sama po części  jest "dobrem morskim", obecnie dziewczyna jest w związku, a każdej upiorce, która spróbowałaby ją z chłopakiem rozdzielić, byłaby gotowa nawet złamać rękę, świadczy to o jej lojalności, sile oraz temperamencie. Upiorkę pasjonuje muzyka lat 80 - 90 XX w, gra na saksofonie oraz taniec jazzowy, aczkolwiek upiorka nie do końca potrafi panować nad nogami i często się wywraca, ona jednak się nie poddaje i próbuje dalej, i dalej, i dalej... dziewczyna często wpycha swoje macki w nie swoje spraw, jednakże nie robi tego ze złych pobudek, Octo często przytłaczają jej emocje, woli martwić się problemami innych niż skupiać na swoich własnych.

Osobowość

Ally jest osobą zdecydowaną, odpowiedzialną i staranną. Dzięki pozytywnemu podejściu do życia i wielkiej pewności siebie, spełnia swe marzenia o karierze stylistki gwiazd i szczęściu. Wytrwale walczy o swoje i nie zraża się niepowodzeniami. Ally posiada klasę i niezachwiane zasady. Nie da się jej nie lubić. Jest dziewczyną wygadaną o radosnym sposobie bycia. Lubi towarzystwo, otacza się znajomymi i rodziną. Sama jednak nie lubi się angażować, woli kiedy inni "odwalają robotę" za nią. Stawia zbyt wysokie wymagania swoim znajomym. Nie zadowala się byle kim – często nie docenia tego, co ma na wyciągnięcie macki. Dziewczyna to dość surowa romantyczka. Wzbudza pewną zazdrość u innych upiorek. Mimo podziwu przez inne dziewczyny, Ally zdecydowanie woli przyjaźnić się z chłopcami z którymi łączy ją silny charakter i niezłomność, jednak nie okazuje tego wprost. Jest to upiorka o radosnym sposobie bycia i optymistycznie patrząca na świat. W jej towarzystwie ludzie przeważnie czują się dobrze. Do tego Ally lubi plotkować i interesuje się życiem innych – nie pozwala jednak komentować swojej osoby. Jeśli będzie miała ochotę, sama zacznie opowiadać o sobie. Można powiedzieć, że ośmiornicołaczka jest przewrażliwiona na swoim punkcie i nienawidzi, gdy ktoś o niej dyskutuje. Dziewczyna, mimo pozytywnej energii którą roztacza, potrafi o 180 stopni zmienic swoje oblicze, potrafi wyjść z niej mała manipulantka, intrygantka, aczkolwiek jedynie, kiedy czuje że jej pozycja, jest bardzo mocno zagrożona. Musi mieć powód, by tak zareagować, często żałuje swoich decyzji oraz swojego cpostepowania, wobec czego zalezy jej na szybkim załagodzeniu konfliktów.

Wygląd

Ally to wysoka upiorka o niebieskawej skórze pokrytej łuskami. Dziewczyna ma łącznie sześć rąk, chociaż cztery z nich przypominają bardziej macki. Nie wiadomo jakiego koloru ma oczy (najprawdopodobniej zielone), gdyż 95 procent jej tęczówek zakrywa źrenica. Brwi Ally mają kolor brązowy. Dziewczyna posiada piegi. Wewnętrzna strona jej nóg i rąk pokryta jest karminowymi przyssawkami.

Relacje

Ally nie lubi angażować się w przyjaźnie. Jednak gdy ktoś zaproponuje jej swoje towarzystwo, nie odmówi. Na ogół jest bardzo towarzyską osobą.

Rodzina

Ally jest córką ośmiornicołaków. Dziewczyna ma dwóch starszych braci, (Coltona i Johnnego) którzy są bliźniakami. Doprowadzają ją do szewskiej pasji, gdyż nie są osobami dbającymi o czystość pomiesczeń w których się znajdują, co dla samej Ally jest niezmiernie ważną sprawą.

Przyjaciele

Przyjaciele upiorki to Justine Saina, Poppy Hokkaido, Sonna Rotson oraz San-Hee Yumeha i Blair DeGhoul.

Znajomi

Octo ma za znajomych Bunny Stone, Cotton Lightley, Lonnie Von Vamps, Willow Martagon, Sakura Naegi, SugarPuddy von Duch, Katie Bloodeyes oraz Olivera McCheetah.a także Natasha Markov

Wrogowie

Jak na razie, dziewczyna nie zalazła nikomu za skórę.

Miłość

Obiektem zainteresowań upiorki jest Jay Asmod. Traktują siebie jak najlepszych przyjaciół, bardzo wiele ich łączy. Dla wielu osób w Straszyceum, ta dwójka stanowi istny wzorzec udanej pary, aczkolwiek nie są oficjalnie "w związku" .

Historie relacji

Z Justine Sainą

Justine jest najlepszą przyjaciółką Ally, to właśnie z Justine jest najczęściej widywana.

Z Natasha Markov

Z Justinem Saina

Znajomi, raczej nie widują się zbyt często, a jeśli już to na szkolnych przyjęciach, gdyż ośmiorniczka jest w szkolnej orkiestrze. Bliżej Octo chłopak miał okazję poznać podczas jednego z koncertów orkiestry, z reszta to dzięki niemu Ally się w niej znalazła. Zauważył upiorke z zamiłowaniem grającą na saksofonie, a że podziwia wszelkie osoby wykonujące czynności z pasją, głośno zaklaskał i rzekł, że wróży jej karierę w orkiestrze szkolnej. Ally trochę się zaczerwieniła, ale poczuła się dumna, skoro muzyk docenia jej twórczość. Smutno odrzekła, że próbowała już, ale nie szukają kogoś, kto gra jedynie na saksofonie. Chłopak chwile myślał, po czym z uśmiechem na twarzy stwierdził, że spokojnie mogłaby grać... na tubie! Był pewien, że orkiestra nie pogardzi znajomością gry na takim instrumencie. Ally trochę się zdziwiła, aczkolwiek chłopak w prosty sposób przedstawił jej podstawy gry na tym instrumencie. Uradowana dziewczyna, z powodu łatwości opanowania podstaw, niemal od razu zabrała tubę i ruszyła do samorządu uczniowskiego. Dostała się.

Z San-Hee Yumehą

Dobre przyjaciółki, często razem widywane. Mogą na sobie polegać.

Z Loonie Von Vamps

Octo bardzo lubi wampirkę, często zabiera ją do galerii, ponieważ uważa, że jej zdecydowanie umila takie wypady.

Z Blair DeGhoul

Przyjaciółka Ally, łączy je podobny gust (nie tylko muzyczny) oraz upór.

Z Sakurą Naegi

Ich znajomość zaczęła się od przygody w sklepiku. Ally przepuściła Sakurę w kolejce do kasy, Sakura tak rozczuliła się tym gestem, że zaczęła częściej konwersować z ośmiornicołaczką oraz spędzać z nią czas. Czeka na chwilę, w której mogłaby odwdzięczyć się dziewczynie.

Z Bunny Stone

Bunny i Ally mają świetne relacje, są często razem widywane, ale nie zanosi się na głębsze relacje.

Z Willow Martagon

Dobra znajoma Ally - Octo popiera jej ekologiczne poglądy.

Z Cotton Lightley

Dobre znajome.

SugarPuddy von Duch

Sugar i Ally mają dobre relacje, aczkolwiek są rzadko razem widywane.

Z Sonną Rotson

Przyjaciółka Ally, bardzo często razem widywane.

Z Poppy Hokkaido

Ally i Poppy szybko znalazły wspólny język - obie są nad wyraz kreatywne i walczą o swoje. Są dobrymi przyjaciółkami.

Z Katie Bloodeyes

Upiorki poznały się na lekcji Szalonej Nauki, kiedy to Katie jęczała jak bardzo nie rozumie. Akurat w tamtym momencie siedziały blisko siebie i Ally zareagowała na jęki koleżanki z ławki. Trochę pomogła jej w zrozumieniu, a trochę pogadały. Później spotykały się częściej rozmawiając. Katie polubiła charakter Ally, dlatego w znajomości z nią nie przeszkadza jej nawet chęć do plotek ośmiorniczki.

Z Amelie Purrmeow

Przyjaźń z Amelie rozpoczęła się w dosyć surowy sposób. Octo przyłapała Amelie w wampiauli, kiedy ta wykonywała układ taneczny jednej z potworniarek, różnica w tym, że ten który wykonywała kocica nadawał się do tańca. Al była oszołomiona talentem dziewczyny, ale oczywiście jej tego nie powiedziała prosto w oczy. Szybko usunęła się z pola widzenia i zajęła się swoimi sprawami. Ośmiorniczka zauważyła, że niedługo w Straszyceum ma się odbyć konkurs taneczny. Pomimo uczucia winy i przeświadczenia, że źle postępuje, postanowiła zapisać Amelie na ten konkurs bez jej wiedzy i potajemnie sprowadzić ją w wyznaczone miejsce. Nadszedł dzień konkursu, Ally pokierowała dziewczynę do auli, mówiąc jej, że ktoś tam na nią czeka i tam miała czekać aż ktoś podniesie kurtyny. Nie mając nic do roboty, zaczęła tańczyć. Ally wszystko obserwowała, ale Amelie najwyraźniej jej nie widziała. Gdy potwory zaczęły się już schodzić, kurtyna się podniosła. Kocica w odpowiednim momencie zareagowała i uciekła ze sceny. Tak się bała kompromitacji. Wiedziała, że za wszystkim stoi ośmiorniczka. Na przerwie podeszła do niej i poprosiła o wytłumaczenie. Ally poczuła się winna, poczucie winy zagęszczało się w niej jak robaczek w jabłku. Szczerze przeprosiła kotołaczkę i poprosiła o wybaczenie. Amelie nie należała do osób nadgorliwych i markotnych, więc szybko pogodziła się z ośmiorniczką, umawiając się, że Ally nie będzie wkładała macek w nie swoje sprawy, a Amelie nie będzie się ukrywać ze swoimi ukrytymi talentami. Kiedy ogłoszono wyniki konkursu, dyrektorka Głowenia ofiarowała kotce złoty medal, jednak ta nie chciała go przyjąć, mówiąc, że należy się Ally, ponieważ to ona jest wybitną tancerką. Od tamtej pory dziewczyny trzymają się razem i Amelie ma w Ally dobrą przyjaciółkę.

Z Oliver McCheetah

Dobrzy znajomi.

 Zdolności 

  • Oddychanie pod wodą -  Ally jest morskim stworzeniem, może więc bez probemu być pod wodą.
  • Przyssawanie się do twardych powierzchni - Dzięki swoim przyssawkom umieszczonym na rękach i nogach, Ally może przyssać się do twardych powierzchni np.do szkła.

Zainteresowania

Gra na saksofonie

Upiorka jest miłośniczką jazzu; pokochała ten instrument, odkąd wzięła go po raz pierwszy do macki.

Taniec jazzowy

Mimo tego, że dziewczyna kompletnie nie umie tańczyć i często się przewraca, i wywija "kozły" na parkiecie.

Show Biznes

Ally bardzo interesuje show biznes, ale wolałaby dać sobie uciąć mackę niż się publicznie do tego przyznać.

Muzyka rozrywkowa

Ally wprost kocha słuchać muzyki rozrywkowej, ma swoich kilku idoli oraz ulubione kawałki, w obronie których byłaby gotowa nawet zrobić komuś krzywdę.

Reklama i marketing

Tak jak w przypadku Show biznesu - to nieprawdopodobne, by przyznała się publicznie do tej pasji, najbardziej lubi dowiadywać się jakie sztuczki stosują producenci by sprzedać dany produkt.

Nie zapomniane cytaty

Moi kochani, powitajcie Anglię!

—- w filmie Resident of Souls 2 - Zemsta po brytyjsku

Jestem szczęśliwa to skaczę, jest mi smutno to do macki płaczę!
To się nazywa mieć własny, określony styl. Gorąco polecam.

—- do Libby Starfish, kiedy ta kopiowała styl Cassidy, a wyglądała w nim paradnie.

Jak to mawiała moja kochana babcia, a teraz ja, ekhem, tu zacytuję... Zdarza się, dość często.

—- Ally do Sonny

A... a kto to, a kto to może być? Najlepsza paczka kumpel w szkole!

—- Ally do Justine, Sonny i Blair oraz San-Hee.

Nie słyszę Cię, nanana nanana...

—- Do swojego brat, a który powiedział jej, że tańczy jakby ktoś poraził ją prądem.

Przybij mackę, Justine! Ołć, Ty nie masz macek... ale i tak przybij!

—- Ally do Justine

Nie jest źle... ale można zrobić to lepiej.

—-Do Cotton Lightley

Raczej nie robię z innymi projektów... ale jeśli ktoś zapyta mnie o asystę, nie odmówię.

—-Ally do nauczyciela fizyki.

Drop dead diary

  • Moja Buu-nikalna cecha Przemierzam! Kroczę prosto do swojego celu dzięki moim niezachwianym wartościom.
  • Ksywka Octo
  • Ulubione powiedzonka : "Nananana, sam to zrób"
  • W szkole najbardziej lubi... Fizykę
  • A najmniej: Historię
  • Sekrety jej pokoju: Dom Ally znajduje się całkowicie pod wodą, w tym jej pokój.
  • Nie rusza się bez : kapelusza, nakrycie na głowę to dla niej wręcz obowiązkowy element ubioru.

Po czym ją poznać?

  • Jej skóra zawsze jest wilgotna.
  • Praktycznie codziennie ma na głowie czarny bądź granatowy kapelusz.
  • Jej oczy maja nienaturalnie wielkie źrenice.
  • Ręce ma pokryte przyssawkami.

Wystąpienia

Portrayals

W filmie Live-action, w rolę Octo wcieliłaby się amerykańska aktorka
Laura Marano
oraz piosenkarka Laura Marano, która wystąpiła w wielu produkciach Disney Channel (min. Głowna rola w serialu "Austin & Ally" czy w filmie pełnometrażowym "Pod włos" (ang. Bad hair day).W polskiej wersji językowej Ally głosu użyczyłaby Magdalena Wasylik,  znana między innimi z podkładania głosu postaci Księżniczki Poppy w polskiej wersji animacji DreamWorks "Trolle" czy dubbingowania postaci Ally w serialu Disney Channel "Austin i Ally", zaś w angielskiej wersji językowej, Ośmiorniczce głos podkładałaby aktorka Francesca Capaldi (Chloé w serialu Disney Channel " Dog with a Blog" /pl. Blog na cztery łapy/).

Ciekawostki

  • Zlepiona ksywka wraz z nazwiskiem dziewczyny daje angielskie słowo "Octopus", które w przetłumaczeniu oznacza "Ośmiornica".
  • Imię upiorki w serii " Scarily Ever After " brzmi Allsula, jest to nawiązanie do Ursuli - Disneyowskiej "Morskiej wiedźmy"
  • Wszyscy członkowie jej rodziny urodzili się na Borneo. Prócz Ally, która przyszła na świat podczas romantycznego rejsu jej rodziców.
  • Często zwraca się do innych osób ich inicjałami (wymawia je angielskim alfabetem) np. Do Justine mówi JS.
  • Ally ma wodogłowie. Dziewczyna skutecznie ukrywa je pod burzą włosów.
  • Ulubione gatunki muzyczne ośmiornicołaczki to Jazz i Funk.
  • Uwielbia słuchać piosenek w języku Hiszpańskim. Sama się go uczy.
  • Znaczna większość lubianych przez nią utworów pochodzi z lat 80-90 XX w, Ally często stylizuje się na modę z tamtych lat.
  • Ośmiornicołaczka uwielbia tańczyć, kiedy coś jej się uda. (O ile wygibasy Ally można nazwać tańcem) tak naprawdę dziewczyna nie do końca potrafi tańczyć i nie przejmuje się tym.
  • Jak każda ośmiornica Ally ma trzy serca. Krew upiorki, tak jak u ośmiornic, ma niebieski odcień.
  • Upiorka to zamiłowana wojowniczka o prawa "owoców morza", kiedy widzi, że ktoś je np.sushi, podchodzi, wyrywa tacę i krzyczy "ZWARIOWAŁEŚ/AŚ? TO MÓGŁ BYĆ MÓJ KREWNY!!!" w temacie spożywania ryb i innych dóbr morskich, upiorka jest równie zacięta. Prowadzi nawet klub przeciwników jedzenia morskich stworzeń, póki co ma jedynie 45 członków, którymi są w całości krewni Ally.
  • Początek cytatu "A kto to a kto to moze być? " został zaczerpnięty od postaci Mabel Pines z serialu Disneya "Gravity Falls"
  • Styl Ally, został całkowicie zmieniony dzięki serii "A Musically Horryfing Inspiration" a ściślej mówiąc, dzięki "jej" piosence w tej serii.

Klasyczny potwór

Ośmiornica

Ośmiornicołak /połączenie człowieka oraz ośmiornicy/– rząd drapieżnych głowonogów (Cephalopoda) z podgromady płaszczoobrosłych (Coleoidea), obejmujący gatunki o zwartym ciele i 8 ramionach spiętych błoną.

Zamieszkują wyłącznie morza pełnosłone, zwłaszcza rejony raf koralowych. Występują zwykle w płytkich wodach, ale znane są gatunki głębokowodne i pelagiczne. Vulcanoctopus hydrothermalis żyje w pobliżu kominów hydrotermalnych. Ośmiornice pojawiły się w kredzie. Znanych jest około 250 gatunków współcześnie żyjących. Wiele z nich ma istotne znaczenie gospodarcze. Żywią się rybami i skorupiakami.

Miejsce pochodzenia

Hawaje

Hawaje – najmłodszy z 50. stanów USA (dołączony 21 sierpnia 1959 roku). Jedyny stan leżący wyłącznie na wyspach. Położony na archipelagu Hawaje, w północno-środkowej części Oceanu Spokojnego. Stolicą stanu jest Honolulu leżące na wyspie Oʻahu.

Archipelag jest pochodzenia wulkanicznego. Rozpościera się na długości niemal 2,5 tys. km. Składa się z 137 wysp, w tym z 8 głównych spośród których 7 jest zamieszkanych– Hawaiʻi, Oʻahu, Kauaʻi, Molokaʻi, Lānaʻi, Maui i Niʻihau; wyspa Kahoʻolawe jest niezamieszkana. Powierzchnia wysp jest górzysta, a na terenie archipelagu znajduje się wiele czynnych wulkanów. Po stanach Alaska, Floryda i Kalifornia, Hawaje posiadają czwartą najdłuższą linię brzegową w USA.

Galeria

Galeria Rysunków

w różnych seriach

Galeria od innych

Meta timeline

  • Kwiecień 2016-"Wnioski" Rochi mouscedes o zastrzeżenie znaków dla Ally "Octo" Pus
  • 25 Kwietnia 2016 - Pojawia się Bio Ally.