FANDOM

Ja i Lagoona byłyśmy wykończone i zdecydowałyśmy, że pójdziemy do kina.

—Alex w swoim pamiętniku.

Alex Jon
Uczeń Monster High
Ally- przez Lagoonę

NIEwampirka- przez Toralei

Alexia- przez Billy'ego

Al- przez Draculaurę

Alexandree Mella Farrie Jon- przez Panią Krewnicką

X- potocznie,przez większość uczniów.

Wiek 16 lat.
Zabójczy Styl Preferuję wygodny styl,w którym mogę spowodnie grać w kosza.
Dziwaczna wada Hm...brak skupienia. Wszystko mnie rozprasza,dlatego zawalam każdy przedmiot...
Zwierzę Trzygłowy pies.
Ulubione zajęcie Uprawianie sportu i słuchanie muzyki. A także jedzenie. Nie ma niczego piękniejszego!
Najbardziej irytująca rzecz Strasznie irytuje mnie egoistwo u innych upirów.
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny W-F i muzyka.
Najmniej lubiany przedmiot szkolny Matma. Grr....
Ulubiony kolor Czarny i granatowy.
Ulubione jedzenie Fast-foody rządą!
Przyjaciele Lagoona Blue,Draculaura,Cleo de Nile, Niewidzialny Billy i Casandra McScaryghoul
Dolldiaryicon.jpg Pamiętnik Alex Jon

Alexandra Hermenegilda  "Alex" Jon - córka wampira, stworzona przez TexasGirl 123.

Osobowość

Alex jest idealnym odwzorowaniem przysłowia "Cicha woda brzegi rwie". Dziewczyna wydaje się być na pierwszy rzut oka spokojna i cicha, niekiedy nawet flegmatyczna, jednak, kiedy tylko wyczuje większe zagrożenie, budzi się w niej dziki, zwierzęcy instynkt, nad którym średnio panuje.

Wygląd

Alex jest szczupłą i bardzo wysoką wampirką (1,80) o mało kobiecych kształtach - wąskie biodra, proste uda, mała pupa i szerokie ramiona. Jej skóra, jak u każdego z przedstawicieli jej gatunku, jest porcelanowa, a wręcz mlecznobiała, pięknie kontrastująca z małymi, aczkolwiek wyrazistymi, granatowymi oczami.

Biografia

Alex jest córką bogatego reżysera, dlatego w dzieciństwie spędzała z nim bardzo mało czasu. Miała jednak jednego, dobrego przyjaciela, niestety, kiedy przeprowadziła się, kontakty z nim ucichły. Wtedy właśnie postanowiła sprawić sobie tatuaż "Przyjaźń przemija. Tatuaż trwa wiecznie". Miała dopiero 11 lat.

Następnie zaczęła chorować na depresję. Do tego stopnia, iż cięcie się było jej rutyną. Wtedy właśnie jej ojciec postanowił oddać ją do swojej siostry na wieś.

Dziewczyna po czasie przyzwyczaiła się i wyzdrowiała. Niestety, na wsi nauczyła się też wyrażać w mniej wysublimowany sposób, poznała tam także swojego wujka Franka, który od tego czasu stał się jej wielkim mentorem. Po dwóch latach - prawnym opiekunem.

W wieku 16 lat Alex trafiła do straszyceum Monster High.

Klasyczny potwór

Wampir.jpg
Wampir - fantastyczna istota, żywiąca się ludzką krwią, prawie nieśmiertelna, o ludzkiej postaci i charakterystycznych wydłużonych kłach. Wampirom przypisywane są liczne zdolności paranormalne, m.in. regeneracja, hipnoza, wyczulony słuch, niezwykła prędkość oraz ogromna siła. Według słowiańskich wierzeń, wampir (zwany także wąpierz, upiór, upir, martwiec, wiesczy, wupi, wuki – od prasłowiańskiego *ǫpirь, scs. ǫpyrь/ѫпырь) powstawał z niepogrzebanych (niespalonych) zwłok, stąd jego silne związki z własną rodziną – jej dręczenie, jeśli nie dopełniła obowiązku wobec zmarłego, oraz stosunki mężczyzn-wampirów (zmarłych daleko od domu, zaginionych i powracających) z własnymi żonami. Wiara w wampiry musiała nasilić się po przyjęciu chrześcijaństwa i zarzuceniu ciałopalenia. Znaczne jej upowszechnienie oraz znajomość sposobów ich zwalczania sugeruje, że słowiański wampir musiał mieć swój odpowiednik w innych kulturach.

Umiejętności i odkryte wampirze moce

Siła - Alex ma bardzo dużą siłę,ale nie ma mocy super siły. Alex może np. podnieść Manny'ego czy rozerwać metalową rurę. Lubi używać swoją siłę wtedy, kiedy ktoś ją zdenerwuje,wiemy w jaki sposób....

Sztuki Walki - chociaż nie jest typowym "ninja", Alex często się bije i zwykle wygrywa w bójce. Zna karate i aikido,chociaż nie wie zbytnio,na czym druga sztuka walki polega. Karate i aikido nauczył ją mistrz w Japonii,kiedy tam mieszkała,bo w tym mieście jej ojciec kręcił film "W Japońskiej Skórze".

Ukąszenie - jak każdy normalny wampir, Alex potrafi ukąsić przez swoje kły w dwa sposoby: albo żeby wypić część krwi (znokautować na dłuższą chwile) lub wypić całą krew (zabić). Kiedy próbuję kogoś ukąsić, jej kły się powiększają.

Szybkość  -jak każdy wampir,młoda Jon jest znacznie szybsza od innych upiorów i stworów,ale tak czy siak Alex jest szybsza od niektórych wampirów i lubi to robić,gdyż przydaje jej się to w sporcie.

Pomysłowość - mimo, iż ma bardzo niski poziom IQ,posiada talent w strategowaniu i szybko przychodzą jej pomysły do głowy. Niestety,często są to pomysły bezsensu i nie do tematu

Odwaga - Alex jest bardzo odważna i często się tym wykazuje. Ale to też prowadzi do tego,że najpierw robi,potem myśli...

Słabości

Niski poziom IQ - Alex ma bardzo niski poziom IQ, czym często się chwali i inni uważają, że ma racje, iż...nie ma mózgu. Raz puknęła się w głowę i było echo (czyli jest pusta). Mimo to,umie planować.

Impulsywność- Alex jest bardzo nerwowa i nie potrzebuje dużej zaczepki,by komuś przyłożyć. Kiedy się wścieknie,bardzo trudno ją uspokoić,iż wpada w prawdziwą furie.

Upartość- ta wampirzyca jest wyjątkowo uparta. Zawsze robi to co chce i zdania nie zmienia.

Relacje

Przyjaciele

Alex nie miała przyjaciół. Od kiedy przeprowadziła się do Salem, utrzymuje najlepszą przyjaźń z [[1]] Lagooną Blue,[[2]] Draculaurą i [[3]] Cleo de Nile. A jej naj, najlepszym przyjacielem jest [[4]] Billy. Jej dobre przyjaciółi to też Casandra McScaryghoul. i Klara Seduce. Jej kumple to Tajlandia de La Mes, Sadie Otver, Rose Rat i Kosene Mejos. Nawiązuje dobre kontakty z [[5]] Frankie Stein i [[6]] Abbey Bombinable.

Wrogowie

Alex może mieć paru wrogów: Toralei Stripe i Clawdeen Wolf. Obydwie były dla niej niemiło nastawione, ta nie podziwiła ich, jak większość uczniów. Toralei i Clawdeen przez to znienawidziły upiorkę. Moźna też wywnioskować, że wrogiem Alex jest też Honey Swamp.

Zwierzak

Alex posiada Cerbera- trzygłowego psa pochodzącego z mitologi Greckiej. Alex nazwała go Luke, Rocky i Try. Luke jest zwariowany i ma ADHD. Rocky to jedna samica z trójki. Jest bojowa i trochę agresywna jak jej pani. Try jest bardzo spokojny i boi się nawet wróbla. W trójkę tworzą szaloną ekipę, a Alex lubi ich wszystkich. Znalazła ich po przyjechaniu do Salem. Szlajały się po ulicy nocą i nękały przechodniów,więc ich zabrała do domu.

Relacje z uczniami

Z Lagooną Blue

Alex i Lagoona mają wspólne zainteresowania m.in. sport. Dziewczyny znają się najdłużej i ich przyjaźń jest najmocniejsza. Jeszcze nigdy się nie pokłóciły. Alex i Lagoona uwielbiają ten sam zespół. Alex bardzo lubi luz Lagoony, ponieważ ta, jest prawie tak wielką optymistką jak ona. Może czasem nie pasi Alex, kiedy ta jest tak strasznie nakręcona na chronienie oceanu. Jednak są najlepszymi przyjaciółkami. Lagoona uważa, że czasami agresja Alex jest przesadą, ale boi się to jej powiedzieć w twarz.

Z Draculaurą

 Alex i Draculaura mogą na siebie liczyć w każdej sytuacji. Każda jest gotowa poradzić przyjaciółce. Są tymi samymi typami potworów. Lala czasami wtrąca się do życia Alex, ale dziewczyna jej wybacza. Uwielbiają ten sam zespół. Lala była kiedyś menadżerką Alex, co nie wychodziło jej najlepiej. Może Lala to ukrywa,ale zawsze chciała mieć głos niczym ona. Net jej zazdrościła. Mimo tego są dobrymi przyjaciółkami.

Z Cleo de Nile

Alex i Cleo to dobre przyjaciółki które lubią się razem bawić. Alex czasami denerwuje zachowanie Cleo. Kiedyś się strasznie kłóciły o Deuce'a, a Deuce okazał się palantem. Mimo wszystko są przyjaciółkami. Cleo bardzo lubi wszystko przedstawiać Alex. Alex i Cleo uwielbiają tą samą piosenkarkę. Cleo od zawsze próbuje dobrze umalować Alex, czego Alex nie lubi, choć są przyjaciółkami.

Z Niewidzialnym Billy'm

Alex i Billy to układ że "hej-hej". Idą zawsze ramię w ramię, nie ważne jaka jest przeszkoda. Nie mają przed sobą tajemnic ani sekretów. Mogą na siebie liczyć w każdej sytuacji, od złamanego paznokcia do złamanej nogi. Można stwierdzić, że Billy podkochiwał się lub podkochuje się w Alex, ale nie zostało to potwierdzone. Poświęcają sobie bardzo dużo czasu. Są najlepszymi, najlepszymi przyjaciółmi.

Z Casandrą McScaryghoul

Alex i Casandra to najlepsze przyjaciółki. Miło do siebie nastawione, z wspólnymi pasjami. Gotowe na największe wyzwania. Są sobie bardzo oddane i pomocne,nigdy nie zostawią jednej na lodzie. Casandra uważa,iż Alex ma z głową i nie posiada mózgu,ale w głębi siebie ma przeczucie,że się myli.

Relacje z rodziną

"Nigdy nie zrozumiem mojego ojca. Kiedy byłam mała my father był inny,normalny,nie taki w stylu homo,teraz...Kurde,błagam was,kto widział wampira z sztuczną opalenizną?!"

-Alex o swoim ojcu.

Z jej ojcem Jack'em - Kontakty Alex z Jack'em nie są za dobre. Córka go nie rozumie i chyba nie szanuje. On też jej nie rozumie. Dlatego Alex przeważnie nie rozmawia często z Jack'em. Nawet to by było trudne, ponieważ Jack jest reżyserem, a w dni przesiaduje na planie filmowym. Alex nie mówi często o swoim ojcu, a jeśli się to zdarzy, to na pewno na temat. Nie rozumieją się pod względem charakterów,które są naprawdę,a to naprawdę inne. Jack to mężczyzna który jest perfekcjonistą i wszystkim się bardzo przejmuje,a Alex-zupełnie odwrotnie.

"Lubię ciocie. To taka stara zrzęda z ósemką kotów,której nie podoba się wszystko,co robię,i...za to ją lubię! Nigdy nie zapomnę,jak miałam 10 lat i szliśmy na wesele. Ciocia namawiała mnie dwie godziny żebym ubrała sukienkę i pantofelki,ale ja uparłam się na zbyt duże jeans'y i czarne trampki"

-Alex o swojej cioci.

Z ciocią Ericką - Alex wspomina ciocię Erickę tylko w swoim pamiętniku. Według jej opisu jest czepialska i wszędzie wtrąca swoje trzy grosze. Można też wywnioskować, że jest uparta i często odwiedza swojego brata- Jack'a. Alex czasami ma dość swojej cioci, chociaż ma z nią duże lepsze kontakty niż z ojcem. Ericka jest gotowa pomóc Alex w każdej sprawie.

Z Luną - Dawno temu Alex wspominała, że ma kuzynkę Lunę. Wampirki nie utrzymują ze sobą kontaktów. Wiadomo tylko, że niejaka Luna jest wampirką. Jej wiek, miejsce pochodzenia i rodzice nie są znane. Możliwe jest nawet,że dziewczyny nigdy się nie widziały.

"Pamiętam,jak ostatni raz malowałam sufit w komórce babci z Wujkiem Frankiem. Nie polecam,u nas skończyło to się tak,że Wujek wychlał całą białą farbę,bo myślał,że to nalewka,a ja chodziłam z wiadrem na głowie przez dwa tygodnie"

-Alex o przygodzie z Wujkiem Frankiem.

Z Wujkiem Frankiem-Alex ciągle wspomina Wujka Franka. Serio! Ciągle gada anegdoty o nim i jego przypowiastki. Można zauważyć,że to ulubiony członek rodziny Alex dla wampirzycy. Nie pochodzi z ich rodziny iż jest tygrysołakiem a jej prababcia i pradziadek adoptowali go w Finlandii. To bardzo otyły potwór i alkoholik. Jest jej prawnym opiekunem. Po prostu Ferydnand Kiepski w innym ciele.

Miejsce zamieszkania/Miejsce pochodzenia

Oficjalnie Alex mieszka w Salem,w stanie Oregon,nieopodal Salemowskiego lasu,w starym domu,obok domu Wolf'ów. Alex opisuje swój dom jako wielki budynek,przypominający stary zamek wampirów. I ma racje: Na posesjach jej domu stał wielki zamek Królwestwa Wampirów. Jej dom,to była największa wierza zamku. W tej wierzy mieszka Królewna Wampirów,a dokładnie w tym samym pokoju,co Alex. Co ciekawe,te wampiry nie żyły wiecznie,więc Alex czasami w swoim domu zapotyka się na ich duchy. Posesje domu rodziny Jon,a posesje domu rodziny Wolf dzieli wielki żywopłot,obrośniety czarnymi różami. Dom ten straszy,więc jest troche opuszczany i normalsi trzymają się od niego zdaleka.

Kiedyś Alex mieszkała w Hauntlywood. Alex uwielbiała te miasto,ponieważ spotykała tam wiele gwiazd np. Elissebat czy Catty Noir. Znała wiele ludzi,ale wiele ludzi nie chciało znać jej. Potrafiła wymienić wszystkie giwazdy,które w danym roku stałeny na Czarnym Dywanie. Właśnie dlatego,teraz w Straszyceum,Alex najlepiej sie zna na gwiazdach,głównie gwiazdach muzyki rock oraz gwiazd horrorów i filmów przygodowych.

Świat według Alex

Alex ma swój świat,który jest dla niej fantastyczny. Przez to właśnie jest taka zwariowana i wybucha pomysłami. Różne rzeczy,znaczą dla niej inne słowa,które mogą zdziwić. Ma też taki hm..."swój język". Dlatego Clawdeen Wolf uważa ją za dziwną. Rzeczy,które Alex uważa za inne:

Książka: papierowe coś,większa ilość tych rzeczy służy do podstawki. Telewizor: okno na świat,skarbnica mądrości. Butelka: frisbee

"Słownik" Alex: Czad fon czad McCzad /czad: rzecz bardzo dobrej jakości,wspaniałość. Maszkara: dziewczyna z wielkim makijażem. Lalunia: dziewczyna o egoistycznym nastawieniu do innych. Pupiluś: zwierzak. Facio: chłopiec. Bardzusio smutasio: bardzo smutny Beby: najlepszy przyjaciel,wtedy,kiedy jest młodszy od niej.

Zainteresowania

  • Sport
  • Muzyka
  • Walka
  • Anime
  • Telewizja
  • Jak sama mówi, 'słodkie lenistwo'

Dialog

Dialog Alex z Cleo (fragment)

Alex: Cytat1.pngZa kogo ty się uważasz, bandażowcu?! Cytat2.png

Cleo: Cytat1.pngJam jest Cleo de Nile...Cytat2.png

Alex: Cytat1.png Słuchaj mnie, Cleo, czy jak tak masz na imię, ze mną nie zadzieraj. Bo mogę sprawić, że twój uśmiech zniknie Cytat2.png

Cleo: Cytat1.pngJestem księżniczką Nilu i zamierzasz mną gardzić?! Cytat2.png

Alex: Cytat1.pngBo co mi zrobisz. Wezwiesz swoje szakale na pomoc? Cytat2.png

Cleo: Cytat1.pngA może i...Cytat2.png

Alex: Cytat1.pngDajesz, dajesz...Ja się nie boję...Cytat2.png

Niezapomniane cytaty

  • Cytat1.pngNie mowię,że nie masz mózgu. Ja myślę, że nie masz mózgu. Powiedziała ci to Scarah, a ona czyta w myślach. Ja nic nie powiedziałam. Więc czego się czepiasz?Cytat2.png Alex do Cleo.
  • Cytat1.pngPopatrz przez te lustro...Czy ty wyglądasz na osobę z której ja sobie jaj nie robię? No właśnie...Cytat2.png Alex do Ross'a
  • No dobra...'La la la...na górze róże, na dole mata, teraz bądź cicho bo duża pani chce grać w GTA' Tak ci się podoba?!Cytat2.png Alex do 3-letniej kuzynki Howleen,Clawdeen i Clawd'a.
  • Cytat1.pngNo dalej nietoperku, fly! Fly! No fly'uj no! Nie mam na ciebie nerwów!Cytat2.png- Alex do chorego nietoperza.

Historia zamieszkania i rodziny Jon

Przodkowie Alex nie mieszkali całe życie w Stanach Zjednoczonych. Alex, ma Kubańskie korzenie, ponieważ jej przodkowie mieszkali na Kubie. W XII wieku przodkowie Alex przeprowadzili się do Anglii. Mieszkało tam parę pokoleń rodziny Jon. Te pokolenia zajęły 2 wieki. Na końcu XIV wieku przodkowie Alex przeprowadzili się z Anglii do Walii. Żyli tam przez dwa pokolenia rodziny, czyli przez 1 wiek. W XV wieku przodkowie Alex przeprowadzili się z Walii do Stanów Zjednoczonych. Mieli tam zostać na stałe. Kiedy minęły 3 wieki,z małej wsi rodzina przeprowadziła się do Waszyngtonu, a z Waszyngtonu do Hauntlywood. Wiele wieków później pojawiła się Alex. Co ciekawe, Alex ma Kubańsko-Angielsko-Waliisko-Amerykańsko pochodzenie. W swojej rodzinie miała aż 3 damy dworu, które mieszkały wyłącznie w Anglii.

Jak ją rozpoznać?

  1. Ma bliznę w kształcie X na oku.

Sekrety jej pokoju

Alex ma przestronny i kwadratowy pokój. Ściany zostały pomalowane na czarno, a podłoga jest koloru wiśniowego. Z boku pod oknem zasłoniętym przez porozrywane czarne szmaty służące za zasłony stało łózko wampirki. Pod łóżkiem stoi komoda, gdzie Alex przechowuje swoje mp3. Z drugiej strony pokoju położone jest drewniane biurko z lekko fioletowym krzesłem, gdzie upiorka przesiaduje podczas odrabiania lekcji (co dzieje się odświętnie). Wszędzie wiszą plakaty np. Beyonce,Lady Gagi lub Catty Noir. Pokój Alex nie przypomina zbytnio pokoju urodzonej wampirki ale Alex czuje się w nim bardzo dobrze.

Cechy charakteru

  • Optymistyczna
  • Trochę dziwaczna
  • Głośna
  • Niecierpliwa
  • Nie umiejąca się skupić
  • Wytrwała
  • Nie skruszona
  • Zimna
  • Szalona
  • Żartobliwa
  • Wrzaskliwa
  • Przyjazna
  • Ciekawa
  • Uparta
  • Nie bardzo inteligentna

DDD

Ksywka: Al,Ally,(dla Toralei): NIEwampirka.
Ulubione powiedzonka: "No zarycz,no..."
Najbardziej lubi...: W-F i muzykę
...a najmniej: Matematykę.
Zwierzę: Trzygłowy pies.
Ulubiony kolor: Granatowy.
Nie rusza się z domu bez: Kolczyka w brwi i mp3
Sekrety pokoju: {patrz wyżej to zobaczysz}
Powiedzonko: "Gadaj, gadaj ja posłucham...może...niby...a wiesz, wcale nie!"
Sylwetka: Szczupła, wysoka.
Co czuje do...muzyki: "Taką rock kocham!"
....rzeźbiarstwa: "Strata czasu..."
....sportu: "No,to jest CZADOWE!"
...teatru: "Błagam,błagam,tylko nie to!"
... arystokracji: "Y...a co to w ogóle jest?"

Ciekawostki

  • Marzy żeby poznać kogoś, kto kocha rock równie jak ona.
  • Możliwe,że jej kuzynka Luna była córką cioci Ericka.
  • Alex ma dopiero 16 lat,a to mało jak na wampira. Jej ojciec ma 401 lat,a skoro jej mama była (możliwe że) śmiertelniczką, dziewczyna tylko z wyglądu jest na wampirem,ale możliwe że żyje tyle,co normalny człowiek.
  • Jest wielką fanką Catty Noir i zespołu, który był wspomniany w jej pamiętniku,ale za to nigdy nie była podana jego nazwa. Na koncercie nie wiadomo jak nazywającego się zespołu poznała Mark'a.
  • Jest wampirem, który żywi się krwią.
  • Urodziła się 13 grudnia.
  • Jej imię i nazwisko (Alex Jon) wymawia się Aleks Dżan.
  • Jest spod znaku wariatki Strzelca.
  • Pełne imię Alex to Alexandree Mella Farrie,trzecie imię odziedziczyła po pra pra babci,a drugie,nie jest dobrze napisane. Miała się nazywać z początku Alexandree Maye Farrie Jon,a przez pomyłkę,w akcie urodzenia ma Alexandree Mella Farrie Jon.
  • Twierdzi,że artyście nie potrzebny talent,tylko beret (czy jak ona woli "berecik").
  • Twierdzi,że dziura ozonowa powstała kiedy zjadła jedzenie Meksykańskie a jej brzuch (nazwany "maciek") niewytrzymał.
  • Była w wojsku dwa tygodnie.
  • Uważa,że wojsko nie jest takie,jak przedstawione jest w teledysku do "Part of me",ale mówi,że warto było jechać.
  • Skoro urodziła się 13 grudnia,jej urodziny w 2013r. przypadały w Piątek Trzynastego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki